Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Ja studentes, beetje corporaal achtig (maar ben zelf geen lid maar veel vriendinnen/ikzelf praten gewoon wel zo), in het verenigings(/studenten)leven van de studentensteden hoor ik dit wel echt veel. Steden als Amsterdam, Utrecht, Delft, overal. Misschien is dat een soort klein wereldje dat elkaar in stand houdt, maar ik herken het, en niet alleen vanuit mijn stad. Overigens worden ook in mijn stad allerlei plekken etc afgekort, zoals bema

Edit: op een mok van me staat zelfs ‘heerlie de peerlie’ bedrukt :cry:

4 likes

Ik herken het uit mijn eigen studententijd helemaal niet, maar ik heb in Wageningen gestudeerd en dat trekt volgens mij toch een iets ander soort studenten aan. Vind het best grappig dat veel mensen het zo herkennen, ik had voor vandaag nog geen een van deze afkortingen ooit gehoord.

Edit: kan overigens ook liggen aan de cirkels waarin ik me tijdens mijn studententijd begaf :upside_down_face:

4 likes

Ah ja dat zou kunnen, dat het een ander type trekt. Ik herken het wel maar ik snap ook heel goed dat mensen het niet herkennen! Iedereen heeft natuurlijk ook een andere studententijd gehad

2 likes

Hahaah, nou ben net een week geen student meer maar blijkbaar was ik ook geen typische student. Zat ook niet bij een vereniging etc. Vriendin van me had het paar jaar geleden wel altijd over pre-la’s ofzo (voor een relatie ofzo) maar toen dacht ik al wtf (dat ken ik dan wel weer :stuck_out_tongue_winking_eye:) wat is dit.

2 likes

Hahahaha ik googlede dit en dat is wel één van de meest studentikoze dingen die ik heb gehoord denk ik

(Dit betekent dus italiaanse kruiden)

20 likes

Ja itakru voor de spagbo :wink:

14 likes

Hahah er is een hele (ironische) lijst met kwarrels, scharrels, eventuela’s, prela’s etc die gebruikt wordt om je rela te raten.

Edit: excuus voor de dubbelpost

3 likes

You and me both, ik heb deze hele subcultuur al die tijd blijkbaar gemist :sweat_smile:

7 likes

Ik krijg hier helemaal uitslag van.

58 likes

Usla bedoel je

57 likes

Ik begrijp helemaal niets van die afkortingen! Oude doos hier. En ik vraag me af, waarom? Praat dit makkelijker? Maakt het je geklets interessanter of spannender?? Duizenden vraagtekens…

20 likes

Ik kom niet verder dan een avg’tje en ik vind het best zo. Ben nog liever een rgk’er dan actief bij een corps. xx Lau: Langstuderende Arrogante Utrechter.

10 likes

Kan me echt niet voorstellen dat mensen daadwerkelijk zo praten. Ik zie het wel eens ironisch op tiktok voorbij komen, maar had niet gedacht dat mensen serieus zo praten. Ik ben begin 20 en studeer aan de uva maar echt als ik volgens jaar weer les op campus heb en ik hoor mensen zo praten dan stop ik ermee.

12 likes

Godverdomme dilla

1 like

Ga morgen naar m’n ouders en dan test ik t even uit:
Ik wil Kofapp met slag, en een 2dubbele essie want: moe. En doen jullie nog aan Lulu? Want ik lust TDM wel een Omekaasie. Weet nog niet of ik kom AT’en maar hou rekening met een SpagBolo’tje.

8 likes

Begint het niet vaak als een grap (inside joke of “onderonsje” taal) en raakt langzamerhand voordat je het door hebt tot “echte” woorden?

5 likes

Hdp zeg ik wel echt. Maar lawa of biba ofzo niet hoor, hahaha

Ik studeer in Leiden en heb wel veel mensen op m’n bijbaantje die zo praten hahaha

1 like

Maar echt hardop ook?

“Ik heb gisteren zo’n lekkere cocktail op blablabla…”

“Ohh HDP meid!!”

Zo?

3 likes

Ja dan zitten we lekker op de bank en dan zeg ik hdp of heerlie. Maar vooral veel geschreven
zo:
Ik: foto eten
Vriendin: hdp

5 likes