Vind een shirtje of een petje wel anders dan doneren voor niks of voor een wandeling onder het mom van wat kan ik snel verzinnen en kost vooral geen geld en levert wel veel op. En überhaupt de optie doneren. Dat vind ik het verschil. Maar goed, merch koop ik net zo goed van niemand, want vind ik sowieso mijn geld niet waard, doneren zou ik zeker nooit doen.
En of het Jennies verantwoordelijkheid is dat er misschien mensen tussen zitten die wat minder goed zulke keuzes kunnen maken, tja, vind ik een lastige. Enerzijds kan ze denken ja boeie, dan moeten ze maar overleggen. Anderzijds, als ze een beetje nadenkt weet ze ook wel dat te jonge kinderen of mensen die sowieso niet in staat zijn verstandige financiële keuzes te maken dat zeker niet altijd overleggen. Haar probleem? Misschien niet per se, maar wel zo netjes om daaraan te denken vind ik dan, zeker als er geen fatsoenlijk product tegenover staat. Daarom gaf ik in een eerdere post ook aan dat ik er anders over zou denken als er een shirtje/armbandje of wat anders tegenover zou staan ipv niks of samen de hond uitlaten