Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Omdat op dat punt duizenden mensen de VS niet meer inkonden en er bizar veel families die uit elkaar werden gerukt en Anna ervoor koos om bij RTL late night aan tafel te zitten huilen omdat ze de week erop naar de VS zou gaan op vakantie en wellicht niet naar binnen kon. Ik snap dat het vervelend is, maar op dat moment vond ik het persoonlijk aandachtzoekerij want ze was zeker niet de meest benadeelde groep, al helemaal niet met een Nederlands paspoort. Maargoed, dat is mijn mening. Ik ontken volgens mij nergens dat Iran een lange arm heeft, echter is zij niet benadeeld en kon ze gewoon op vakantie. Het had haar alleen gesierd als ze het niet alleen maar om haarzelf had laten gaan op national TV

4 likes

Ze werd nog zelfbewuster. Probeerde ook heel ‘cool girl’ te zijn.
Robbert (een van haar beste vrienden) benoemde dat volgens mij ook van, het is nooit goed voor Anna, ze twijfelt over alles, trok kritiek heel erg aan en ik vond dat ze daardoor een muur omhoog trok en defensiever werd (en tegelijkertijd van die rare juice achtige filmpjes bijv met Alice maakte waarin ik haar heel onsympathiek vond)

8 likes

Floor angels :nauseated_face:

7 likes

Goed van die reporter! Lijkt qua stem wel op die mafkees die aan Limburgers die werden geĂ«vacueerd (en duidelijk waren aangedaan) vroeg ‘zijn jullie op vakantie?’

Wat heeft zij een onsympathieke stugge uitstraling zeg, al voordat Corona aan bod komt. En dat zeg ik als stug onsympathiek ogend persoon. Dit soort werk is niet voor ons chagrijnige wezens. Maar ik ben dan weer niet zo aso om net te doen alsof Corona mijn bedrijf of event vermijdt, en niet zo laf om kritiek daarop de mond te snoeren

1 like

Snap vooral haar reactie niet, komt echt erg ongelukkig over op beeld. Je bereidt je hier toch op voor, en neem aan dat zij ook wel mediatraining heeft gehad. Ik heb dat toevallig ook gehad, en een van de eerste dingen die je leert is dat je altijd je eigen verhaal klaar moet hebben staan en je antwoorden daarnaartoe ‘leidt’. Op zo’n manier komt het ook minder bot over dan een ‘ik wil het hier niet over hebben’. Je weet dat je Telegraaf tegenover je hebt, oftewel dat kan lastiger zijn dan een Linda bijvoorbeeld

1 like

Hoe zou jij dit aanpakken? (Niet zo van ja doe het dan zelf als het zo goed weet :rage: maar ik ben gewoon benieuwd wat een goede manier zou zijn om je hieruit te redden. Met de informatie die je hebt (waarbij ik alleen handsanitizer hoorde en ‘dit is niet een probleem van ons, maar van de hele maatschappij’ wat klinkt alsof ze er 0,0 over hadden nagedacht)

3 likes

Heb zelf voor een grote krant veel interviews gedaan met ondernemers/influencers en dat was zooo vaak gezeik omdat het niet het klakkeloze reclamepraatje werd waar ze op aasden. Veel influencers en ondernemers zijn hier vrij naïef in. Die denken als een journalist je komt interviewen ‘mooi, gratis reclame’, terwijl je als journalist juist wil inhaken op de actualiteit. Je kan echt niet met een slap praatje aankomen bij je lezers/kijkers.

15 likes

Ik heb idd hetzelfde met Anna, was op het begin wel fan, rond NSMBL en toen ze net startte met YouTube. Opeens is dat gekanteld bij mij. Ik denk toen ze zich totaal op insta ging richten en alleen nog jetset stories deelde met nieuwe vriendengroepen in verre landen. Dat sprak me minder aan.

3 likes

Hm, ik had er al over na zitten denken inderdaad! Het belangrijkste hier is denk ik om in het algemeen goed over te blijven komen, dus blijven glimlachen/vriendelijk over blijven komen, en dan iets in de trant blijven herhalen van ‘we hebben gister inderdaad de opening gehad, wat zeer geslaagd was, blabla’ (dus maar op een deel van de vraag ingaan), en dan daarna misschien nog los iets mentionen over de coronamaatregelen en hoe belangrijk je dat vindt, om een wit voetje te halen (alhoewel dat ook voer is voor de reporter om erop door te gaan).
Je moet altijd ook voorbereid zijn op vragen omtrent actualiteit etc, je kan maar beter een mooi standaardantwoord klaar hebben dan met je bek vol tanden staan (zoals hier). En dan misschien het standaard ingestudeerde antwoord vaak en in verschillende verwoordingen herhalen, maar altijd vriendelijk blijven.

Ik kan niet goed inschatten wat haar standaardantwoord zou zijn (weet niet de situatie omtrent de opening, maar daar kan je waarschijnlijk ook een mooi plaatje omheen maken en dus een goed antwoord op vormen) maar je weet gewoon vantevoren dat deze vraag kan komen, dus dan moet je er gewoon op voorbereid zijn.

Vaak spreek je volgens mij gewoon af vantevoren waar een gesprek over gaat, dus wat ze zei kan je uiteindelijk wel zeggen (‘volgens mij hadden wij afgesproken dat dit interview over iets anders zou gaan’), maar op beeld komt dit gewoon niet zo lekker over. Op papier zou je er beter mee weg komen.

Ik ben niet heel erg expert verder, ik denk dat Skadi hier zo te lezen veel meer van weet, maar dit zijn mijn eerste gedachten, ik herkende het erg van m’n training.

6 likes

Ja dat vriendelijk lachen was al nummer 1. Ook met een natuurlijke resting bitchface moet je vriendelijk blijven lachen als je eigenlijk wel weet dat je dom bezig bent, juist dan. Want je gaat echt niemand ervan overtuigen dat jullie influencers wel maatregelen mogen overtreden en de horeca niet, dus je verdedigen kan eigenlijk toch niet.
Ze komt vanaf het begin al heel standoffish over alsof ze hem al haat :laughing:
Ik denk dat als ze de successen was blijven herhalen en dat ze hun best hebben gedaan om de covid maatregelen zo goed mogelijk na te leven, hij er heel makkelijk doorheen had geprikt en was blijven doorvragen

3 likes

Hij blijven doorvragen, zij blijven herhalen, dan heeft hij uiteindelijk alsnog weinig als het goed is haha.

Maar klopt, haar uitstraling is gewoon te afstandelijk. Ik heb het zelf ook niet zo op haar. Vond haar inderdaad in het begin leuk, maar ik vind haar nu wel echt irrelevant geworden.

2 likes

Volgens mij had ze zelfs een PR persoon in dienst, want ze keek naar de zijkant naar een vrouw die daar stond.

Tsja, Anna hoeft helemaal niet te laten zien wie ze is/persoonlijk te zijn als ze daar geen zin in heeft. Als jullie haar daarom irrelevant vinden zou je ook niet over haar moeten praten, immers ze is irrelevant voor jullie.

Vind dat van dat filmpje over dat ze volgers koopt wel flauw trouwens, want dat doen heel veel influencers valt me op
 Maar bij Anna is het dan een probleem en moet ze ‘exposed’ worden of zo. Kinderachtig.

Volgens mij volgt ook niemand haar meer. Daar gaat het gesprek over. :stuck_out_tongue:

10 likes

Wow ben jij een van de volgers die ze heeft gekocht?

52 likes

Nee ze werd van een rots geduwd door Cynthia. (Kan iemand de gif even posten?)

8 likes

Mensen van rotsen duwen is toch meer jouw specialiteit @Ludo :smirk:

18 likes

afbeelding

53 likes

Anna is een enigma voor mij.

Meest verbazingwekkende vond ik dat kindertv-kanaal Nooshies. Âż ? Âż

8 likes

Noor heeft anders net zo weinig ruggengraat als Anna hoor. Ergens heb ik wel meer respect voor het ondernemerschap van Anna.

Lekker makkelijk van Noor om met de vinger te wijzen terwijl ze zelf (ook) volgers koopt. Ga lekker schapen photoshoppen ofzo

2 likes