Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Sorry maar ik ben helemaal confuus. Ergens mis ik iets.
Wie noemen wie nazi’s?
Leg het me alsjeblieft langzaam uit.

10 likes

“swip” :rofl: :rofl: :rofl:

6 likes

Ik ben ook helemaal in de war van alle termen en uitingen en benamingen, misschien niet woke genoeg voor dit allemaal en ik ook steeds meer van laat mij met rust. Maar ja je wilt ook weer betrokken zijn bij de maatschappij ofzo? Ik snap er allemaal niks meer van :sweat_smile:

1 like

Ik wil er niet eens iets van snappen.

2 likes

Dit heeft niks met ‘woke’ te maken (als dat al iets is). Wat hier gebeurt is gewoon een cocktail van groeperingen (van vegan yogi’s die de wereld willen redden, tot boeren, tot hippe yuppen die willen kunnen stappen, tot antivaccingekkies) die toevallig hetzelfde vinden en dat nu elk met eigen motivatie bundelen in de strijd van één restaurant tegen de overheid. Dat die groepen verder compleet anders denken, andere belangen hebben en doorgaans van elkaar walgen kan ze niks meer schelen nu ze de kans hebben om die woede onder een mooie dekmantel de wereld in te slingeren.

Hebben we trouwens eerder gezien: avondklokrellen.

23 likes

Aah ja dat snap ik wel, maar die termen facisten, nazi’s, wie rechts of links is enzo dat snap ik in deze situatie even niet meer. Welke groeperingen waarvoor staan enzo, maar eigenlijk heb ik ook geen energie om me daar verder over in te lezen of op te winden :thinking:

5 likes

Tussen al die protestanten staan ook een kleine groep neonazi’s (niet bedoeld als ludiek scheldwoord, maar actual neonazi’s). Daar tegenover stond dan weer een groep anti-facistische mensen te demonstreren.

Waarom die neonazi’s bij een demonstratie voor het sluiten van een veganistisch restaurant aanwezig waren tezamen met een groep mensen die dit fenomeen vergelijkt met de holocaust, is mij ook een raadsel.

17 likes

Wow dit ziet er echt uit als een geweldig feest

Ik dacht even dat er ook nog een religieuze richtingenstrijd doorheen liep, maar waarschijnlijk bedoel je demonstranten. Hoop ik tenminste; het is al ingewikkeld genoeg.

62 likes

HAHA ja protesteerders, demonstranten, protestanten… one big happy family :nerd_face:

13 likes

Is het niet simpelweg een gevalletje van ‘my enemy’s enemy is my friend’?

In dit geval de overheid - Huug en Mark - als toevallig dezelfde vijand.

2 likes

Ja en nee denk ik. Ligt eraan hoe serieus je ‘friend’ neemt. Want deze gelegenheidscoalities zijn zo weer gebroken. Daarnaast loop je (denk ik) ook het risico dat er mensen zijn die nog een stap verder gaan dan jij wilt gaan waardoor het red waku waku verhaal kan eindigen in een dikke rel voor de deur. In grote groepen demonstranten zie je vaak dat het ook erg makkelijk is om mee te liften en onrust te veroorzaken als je nog iets extemer bent dan dat.

5 likes

Ik volgde Waku Waku omdat ik veel vegan content op min insta wil zien, maar heb ze nu ontvolgt. Ik snap er namelijk niets meer van.
Overigens vind ik die hele QR-code discussie best ingewikkeld, omdat ik beide kanten wat in vind zitten. Ik merk alleen dat ik wat onverschillig raak.
@Tubing misschien komt de onverschilligheid door de zwangerschap.

2 likes

Ik kijk sinds een tijd video’s van Elizabeth Filips en vind het zo prettig om naar haar te luisteren. Heel chill.

1 like

Ik kan je alleen zeggen dat toen ik er vanmiddag langsliep er ongeveer 10 mensen stonden. 4 ervan hadden een soort militaire outfit aan met banden om hun armen van een soort eigen bedacht korps oid en ik herkende een vrouw van de NVU

http://nvu.info/partijprogramma.html

Als die voor je deur staan, staan er daadwerkelijk neonazi’s voor je deur.

6 likes

Bonnie is trots op haar vlogs dus er komen 4 weken aan interrail vlogs aan. Vind haar vakantievlogs altijd wel leuk maar dit lijkt me wel een beetje overkill (en irritant dat ze dan een maand achterloopt).

10 likes

Ja dit was rond 15:00

7 likes

Ja loopt ze dan achter of vlogt ze dan gewoon 4 weken niet? Of zal ze al met Vlogmas voorbereidingen bezig zijn?

Denk dat ze dan gewoon niet vlogt. Vorige vakantie was dat ook zo. Laatste Lissabon vlog had ze dr 2e vaccinatie gehaald. Eerst volgende vlog had ze haar qr code al.
Moet ze vooral zelf weten maar persoonlijk vind ik een maand vakantie vlogs wel een beetje te veel. Ze had ook de maandag als upload dag (tijdelijk) weer kunnen toevoegen dat scheelt weer 1,5 week.

8 likes

Noor en Sander zijn getrouwd door Thijs Römer zie ik net. Heel leuk!

5 likes