Nee, nee, nee dit is gelul. “Je mag niks zeggen over die maar wel over die” argumenten komen altijd op hetzelfde neer. Je verdraait nu je eigen woorden alsof je niet eerder gezegd hebt dat je het maar raar vind dat ze nu veel weg en uit gaat en dat je dat nep vind en alsof ze het voor haar vlogs doet. “Ik moet er alleen even aan wennen” is niet wat je zei.
Je heb wel haar video’s gekeken van vroeger? Daar was ze helemaal tegen uitgaan en alcohol en in de avond over straat.
Ja en nu dus niet meer, wow…een mens die veranderd! Doodeng.
Ja precies dat. Ik kijk ook niet naar haar reacties op insta maar het beeld dat ze daar creëert is gericht op body positivity en dan vervolgens zo naar en gemeen reageren op anderen rijmt bij mij niet.
Volgens mij valt dit ook best wel mee hoor. En heeft ze juist ook wel eens verteld over haar wildere periode (toen ze jonger was idk?).
Dat ze veranderd is ok, kan ik me voorstellen als het uitgaat na zoveel jaar en net een koophuis. Maar wie zegt dat de feestende, sociale, drinkende Lotte nu niet meer zichzelf is dan de thuiszittende, knutselende Lotte?
Misschien is het een fase, misschien niet. Laat haar zichzelf dit lekker uitzoeken op haar eigen manier. en respecteer haar grenzen en ook de privacy van haar ex. Hoe moeilijk is dat nou?
Huh, maar je wéét toch de reden dat ze nauwelijks in huis wil zijn? Dan hoef je geen ideeën te krijgen verder over het ‘bewijzen’ van een sociaal leven. Ze wil niks bewijzen, ze is gewoon op zoek naar afleiding. Is niet alsof ze 24/7 met Joey was en nu opeens moet aantonen dat ze nog andere contacten heeft ofzo.
Denk dat je best mag zeggen dat je moet wennen aan haar vlogs maar vind het persoonlijk too soon, aangezien ze duidelijk in een rotsituatie zit nu met een nieuw huis dat waarschijnlijk verkocht moet worden, een nieuwe woning dat gezocht moet worden, het leven opnieuw inrichten etc. Kan best hoor, dat je baalt dat iemand niet meer in het leven lijkt te staan zoals eerst, als dat de reden was dat je haar volgde. Maar ik vraag me ook af hoeveel ruimte je haar geeft om tot haarzelf te komen. Vind het eigenlijk best vreemd dat je jammert om content van iemand waarvan je zou moeten begrijpen dat ze momenteel niet kan leveren als altijd.
misschien vind ze het niet erg? de helft van de mensheid heeft een vulva, zo bijzonder is het niet
Ze kiest zelf voor haar vulva al dan niet op beeld
Baby kiest nergens voor en zijn geboorte wordt met naam en toenaam op internet geflikkerd.
Ik bekijk haar video’s nog steeds, maar ik plaats alleen mijn mening hierover. Blijkbaar word het niet met dank genomen. Dat hier zoveel mensen over YouTubers praten en ook foto’s plaatsen van hun instagram en dat mag wel, daar heb je ook geen toestemming voor. Of Youtubers belachelijk maken voor hun uiterlijk. De GG methode voor haren en daar word wel letterlijk een plaatje uit de vlog geknipt om hier te plaatsen. Dat is wel netjes?
Ik kijk nog steeds naar Lotte, en dan vooral haar make up momentje daar geniet ik nog steeds van. Hierbij laat ik het, want nieuwe leden worden hier niet met dank ontvangen.
Precies, dat vind ik nog het ergste van het hele gebeuren.
Toen ik hier net zat plaatste ik ook zo’n beetje hetzelfde bericht over Lotte en kreeg toen ook allemaal reacties. Weetje, dit is jouw mening over haar en dat is toch prima? Als jij moet wennen aan haar nieuwe doen en laten dan mag je dat zeggen. Wat een ander daarvan vind, wat doet dat ertoe? Ik snap wat je zegt, ik vond de ‘oude’ Lotte in het appartement boven de winkels met relatie leuker om te zien in de vlogs dan nu in het nieuwe huis zonder relatie.
Je mag vanalles zeggen, maar als ik er iets anders over denk mag ik dat ook zeggen volgens mij. Niemand zegt dat je niets over Youtubers mag zeggen want ja daar is het hier voor, maar ik vind het gewoon erg ignorant en ongevoelig als je je eigen mate van ‘vermaak’ dat je nu (niet) uit haar vlogs haalt boven haar gemoedstoestand en mentale gezondheid gaat stellen. Je weet dat ze iets super heftigs doormaakt, prima als je haar vlogs daardoor niet meer superleuk vindt maar daar dan zo hard over oordelen op een openbaar forum vind ik echt akelig en van weinig inlevingsvermogen getuigen.
Daarbij vind ik het ook echt niet oké om opmerkingen over mensen hun lichaam te maken dus ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik dat wel oké zou vinden (je quote mij en je scheert enorm over een kam dan dus). Je reageert ook niet echt inhoudelijk op wat ik zeg dus begrijp niet zo goed waarom je mij überhaupt quote dan.
Over je laatste post: wat je daar als laatste zegt is gewoon fucking kinderachtig natuurlijk, al zat je hier al 5 jaar, verandert niets aan hoe ik (en denk de rest ook) op jou reageer, beetje een zwaktebod.
Kunnen we niet elke keer als iemand ‘mijn mening’ schrijft een pop-up krijgen met: ‘jij mag jouw mening geven, maar daar mogen anderen op reageren?’. Elke week wel weer iemand die verongelijkt is omdat anderen iets vinden van een geuite mening.
Dat is toch het hele idee van een forum oorspronkelijk, dat mensen met een verschillende mening daar met elkaar over discussiëren?
Nou soms is het toch wel echt dat de mening van iemand zo de kop in wordt gedrukt hier op het forum dat het lijkt alsof alleen de mening van de ander telt.
Wanneer die mening ongepast of ronduit bot is, dan wel ja
Maar wat voor de ene bot is kan voor een ander een normale opmerking zijn. Valkuil is vaak dat je met schrijven geen emotie ziet en sommige dingen ook heel verkeerd over komen dan eigenlijk de bedoeling is. Ik heb zelf ook weleens een comment geplaatst die helemaal niet bot of lullig bedoeld was maar kreeg toen wel meerdere forummers over me heen. Dat is het nadeel van schrijven, soms komt het lulliger en onbenulliger over dan wat werkelijk bedoeld wordt.
Dat is het concept van een forum.
Dan kun je dat toch nuanceren? Ik ben het met je eens dat het niet oké is als iemand bot op een ander reageert en dan het halve forum (bij wijze van spreken) er bovenop springt om diegene ‘terecht te wijzen’. Maar als ik iets lees dat ik bot vind zal ik daar wel op reageren en zeker als ik er echt een sterk gevoel over heb en/of als er specifiek op mij gereageerd wordt, dan denk ik niet ‘hm ik laat het maar want het ZaL wEl niEt zO boT beDoeLd ziJn’
Dat is dus precies wat ik bedoel. Dat het concept van een forum is dat anderen op jou mogen reageren en sommigen daar af en toe een reminder voor nodig hebben.