Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Ja precies dat. En waar trek je dan de grens. Als een iemand bijvoorbeeld zou zeggen: vrouwen mogen niet in een crop top naar de winkel.

Maar waarom dan?

Ja dat hoort gewoon niet.

Dan zou je toch ook raar opkijken. Ik vind dat er geen ‘regels’ moeten gelden op basis van iemand anders (ongefundeerde) ongemak.

5 likes

Je kleedt je toch gewoon naar de situatie? En waar ligt de grens? Nouja tussen bikini/ondergoed en alle overige kleding. Je gaat toch niet in je speedo boodschappen doen of naar een restaurant. Daarbij is het op sommige plekken, zoals ook bepaalde plaatsen in Frankrijk, wel vastgesteld in de regels dat je niet in je badkleding gaat shoppen of naar een restaurant gaat. En juist dat vastleggen in regels vind ik een beetje gek, want ik vind ook niet dat je er een boete voor moet krijgen. Maar idk toch wel een beetje common sense dat je niet in je speedo of bikini naar de supermarkt gaat ofzo?

29 likes

Klopt, dat sommige restaurants regels hebben over een dress code omdat ze een bepaalde uitstraling willen.

Maar dat geldt blijkbaar niet voor de supermarkt was Noor naar toe is gegaan. Ze is ook niet geweigerd bij de deur. Dus blijkbaar is het daar toegestaan.

Dan vind ik niet dat er op basis van iemand anders ‘common sense’ bepaald moet worden dat zij niet in een bikini die supermarkt in zou mogen. Again, wie heeft daar nou last van? Ik snap het probleem echt niet.

9 likes

Ja dus niet alleen restaurants maar ook winkels/winkelstraten/supermarkt.
En dat ze niet geweigerd is betekent trouwens niet per se dat het is toegestaan. Ik ben ook wel eens ergens op slippers geweest terwijl de dresscode dichte schoenen was en ik werd niet geweigerd. Ik ben normaal echt anti dresscode (op werk, restaurants, uitgaan, school, politiek whatever) maar idk ik vind in je bikini naar een supermarkt gaan toch wel enigszins bijzonder (niet in de mate dat je een boete moet krijgen zoals bv in frankrijk) maar als t zo normaal is waarom lopen we dan niet allemaal in bikini rond in de zomer in winkelstraten.

Idk waar jij werkt maar zou jij t normaal vinden als iemand opeens in bikini binnenkomt?

In bikini naar de nagelsalon, in bikini naar de apotheek, in bikini naar de psycholoog.

8 likes

maar als t zo normaal is waarom lopen we dan niet allemaal in bikini rond in de zomer in winkelstraten.

Ik heb nooit gezegd dat het normaal is. Ik heb er alleen geen enkel probleem mee. Als iemand zich daar comfortabel bij voelt dan moet diegene dat zeker doen. Het is maar een lijf. Ik heb daar helemaal geen last van.

6 likes

Hihi update ik zei net tegen de baby die melk uitspuugde ‘heb je een vloerpizza gemaakt?’ en het duurde even 3 seconden maar toen kreeg ik vanaf de bank een knuffelhond naar mijn hoofd. Een blik vol walging en teleurstelling haha moet nog steeds lachen om mijn A+ grap

54 likes

Kijkt iemand de vlogs van Elise Boers? Dat stuk met haar vader zat er laatst toch ook al in of word ik nou gek?

zat ook in de vorige vlog. er zitten bij haar wel vaker oudere stukjes in een vlog. in haar vakantie vlog van week 2 zat ook een deel van week 1.

1 like

Ik vind het wel heel makkelijk zeggen dat alles maar moet kunnen en kleding maar een mening is.

Het is lastig een grens trekken, maar neem aan dat er het er wel allemaal over eens zijn dat je niet naar een crematie gaat in je badpak of je kind naar school laat gaan in louter zijn zwembroek toch?

Badkleding is m.i. geen kleding maar gemaakt om mee te zwemmen of zonnebaden en niet om mee te winkelen / formele bijeenkomsten bij te zitten / een sollicitatiegesprek mee te doen / naar school of werk te gaan, u snapt het wel.

Als je over je badpak een pareo draait of een korte broek aantrekt heb je in ieder geval je best gedaan een kledingstuk aan te trekken vind ik.

43 likes

Ok het laatste bericht hierover, en dan weer on topic.

Maar ik lees alleen maar “het hoort niet”

Maar wat is nou het feitelijke probleem waar je tegen aanloopt als iemand in een bikini/zwembroek in de supermarkt loopt?

Wat boeit het? Je bent Max een half uur in de supermarkt. Hoe heb jij er last van als iemand daar iets anders aan heeft dan wat de “norm” is.

6 likes

Is het dan zk moeilijk om even een kaftan of zon wikkelrok om te doen om je even aan te passen.

16 likes

Nee maar waarom zou dat moeten?

3 likes

Om je aan te passen aan regels van andere landen en bepaalde badplaatsen. Het is op sommige plaatsen ook een beetje ongepast om je schouders ofzo te laten zien. Ja en persoonlijk vind ik mensen die dan niet even een doek omslaan want " Ik ben westers en ik vind dat alles maar moet kunnen" Ja een beetje sneu eigenlijk

33 likes

Zonde van die vloerbedekking bij Elise!
Pff na 2 maanden alles er weer uit. Goed geadviseerd ook.

Herinner me nog wel hoe bijdehand Wouter deed toen ze de vloerbedekking net hadden, dat mensen weer zouden gaan zeuren dat het niet fijn is voor de kinderen om overheen te kruipen. “Nou dat gaat prima hoor, ze hebben nergens last van, ze gaan toch bijna lopen. Ik hoor ze niet klagen hoor!”
En nu “het doet zoooooo’n pijn aan je voeten” :confused:

32 likes

Wat boeit het als je in je bikini naar kantoor gaat? Wat boeit het als je in je zwembroek les staat te geven voor een klas? Wat boeit het als je naakt de h&m binnen loopt? Wat is het feitelijke probleem?

Zo kun je bij al deze gelegenheden de vraag wel stellen - het hoort inderdaad gewoon niet. Dat zijn ongeschreven regels, gezamenlijke afspraken en je hoeft niet altijd alles in het leven met 12 argumenten te onderbouwen.

62 likes

Hmm we hebben het hier over een westers land dus het feit dat Noor westers is heeft er dan toch niet mee te maken.

Ik vind het zelf gewoon heel moeilijk als er wordt gesteld dat iets niet mag “omdat het niet zo hoort”… waarom dan??? Je wilt toch niet beperkt worden zonder dat iemand zijn mening kan onderbouwen. Niemand heeft er last van als iemand 30 min met een bikini in supermarkt loopt. Ik snap het probleem echt niet.

Edit: op kantoor ed heb je een dresscode. Prima. Dat moet dat bedrijf zelf weten. Maar we hebben het hier over een supermarkt…

Maar goed, lets agree to disagree. Back on topic!

10 likes

Waarom moet het bedrijf dat zelf weten? Wat is het feitelijke probleem? Wie heeft er last van? Wat boeit het als je daar met blote tetten bent?

Ook gewoon niet te beantwoorden, het hoort gewoon zo.

1 like

Ik ben het helemaal met je eens!

Ik vind fatoensnormen vaak ook een beetje elitair. En helemaal als er geen duidelijk aanwijsbare reden waarom die norm geldt. Ik heb het gevoel dat er vaak normen zijn die mensen uitsluiten en dat haat ik. Mijn ideale wereld zou zijn dat het net zo normaal is voor een vrouw om topless rond te lopen als dat het voor mannen is.

13 likes

Veel bedrijven hebben helemaal geen dresscode vastgelegd. Dan ga je toch ook niet in je bikini en op teenslippers werken omdat er nergens op papier staat dat je een mouwtje moet dragen, een rok of broek minimaal op je knie moet hangen en dat je dichte schoenen moet dragen? In het geval dat er geen dresscode is vastgelegd kun je toch ook gewoon je gezonde verstand gebruiken en zelf bedenken wat wel en niet de bedoeling is?

En ik zie hier in NL in de supermarkt nooit mensen boodschappen doen in hun zwemkleding, want waarom zou je ook? Doe gewoon even de moeite er snel wat overheen te trekken. Waarom moet je dan in Frankrijk of waar dan ook wel in zwemkleding naar de supermarkt? Omdat je op vakantie bent? Personeel daar is niet op vakantie hoor, die doen gewoon hun dagelijkse werk. Zou het als personeel toch raar vinden als er dan iemand in zwemkleding boodschappen doet

16 likes

Mee eens, laatste wat ik nog wilde aanvullen: net zoals iedereen zegt “ik vind dat dat niet hoort”, heeft Noor ook “ik vind dat zoiets wel hoort”. En als ze niet geweigerd is door de beveiliger, zie ik niet in waarom andermans mening boven die van haar moet staan

5 likes