Het lijkt mij trouwens andersom voor een dier ook geen doen om in eigen huis opgesloten te worden achter hekjes of continu nerveus beperkt te worden omdat er een kind is waar ze niet bij in de buurt mogen komen. Ik ben dan ook absoluut niet van mening dat het altijd maar beter is dat een dier in een situatie blijft wonen waar er aan alle kanten opgelet moet worden. Als een huisdier niet met kinderen om kan gaan dan moeten de wegen daar gewoon scheiden en er een woning voor het dier gezocht worden waar het relaxed kan leven. Ik denk ook wel dat mensen enorm overschatten hoe belangrijk zij persoonlijk voor zoân dier zijn dat het per se bij hen moet blijven ipv bij een persoon/gezin dat een geschiktere situatie kan bieden. Handel je dan nog in belang van het dier of van jezelf?
Maar ik stelde geen diepe vraag over dierenliefde, de vraag was: vind je dat Martine die hond in had moeten laten slapen?
Ik vind het dus niet heftig of gek dat ze dat niet hebben gedaan. Wat niet betekent dat ik het in geen enkele situatie zou begrijpen als mensen t wel doen, maar ik denk dat het in veel situaties echt niet ânodigâ is. En ik hoop dat de meeste mensen die wel honden hebben en van honden houden zien dat het meestal niet zo zwart wit is, dat er signalen aan vooraf gaan. Je moet die stress signalen niet negeren, dat is het grootste gevaar.
Ja, zeker dat die vent niet goed bij zân hoofd is (wat een engerd zeg) en dat het oneerlijk is dat die hond zo is geĂ«indigd omdat hij verkeerd opgevoed is. Maar dat de oorzaak niet eerlijk is betekent helaas niet dat er niet naar de consequenties gehandeld moet worden.
Wat heeft de hond van Martine gedaan dan?
Had ze wel eens verteld in vlogs, die had Maik een paar keer gebeten/gehapt. Sindsdien deden ze Noa in de tuin of bench. Nu de kinderen groter zijn gaat het beter.
Maar zij ging geloof ik ook pas na twee jaar weer een keer wandelen in t bos met de hond dus ben t verder echt niet eens met hun en hun geasfalteerde tuin, maar ik vind t iig wel goed dat ze keken naar veilige mogelijkheden en niet direct hun hond in lieten slapen.
Oh hun hond is een mechelse herder toch? Ik zou persoonlijk geen hond willen die naar mijn kind hapt/gebeten heeft. Zeker honden als herders enzo (en zeker nav het stuk wat @grace eerder deelde want het is het risico gewoon niet waard).
Afmaken is wel een vrij definitieve oplossing maar ik zou zeker een ander huisje zoeken.
Oh wauw ja super bijzonder een paar uurtjes je bek houden!! Wat een angsten moet je daarvoor overwinnen jemig zeg
Ik kan geen prijzen vinden want dit was het eerste âonedayretreatâ maar 100% dat dit âconceptâ verkocht gaat worden voor de hoofdprijs
(Ken dit mens verder niet ofzo maar ik vind dit topic ookwel het LoAfluencer irritatietopic)
Voor het eerst in hun leven ook echt lekker dramatisch
Haha honderden euroâs betalen om te leren je kop te houden op Ibiza. Zo verrijkend (in meerdere opzichten)
Trouwens die vrouw links zit gewoon te lezen of te schrijven.
Jeetje wat dramatisch haha, ze doen echt alsof 4 uur in stilte in de natuur ook zoân enorme challenge is. Alsof 4 uur in de natuur in stilte echt een angst is voor mensen die niet aan deze One Day Experience meedoen.
Wij als niet Magnetic Experienced mensen kunnen dat natuurlijk ook helemaal niet aan, moet je natuurlijk echt getraind voor zijn.
Wel echt slim verdienmodel, mensen 4 uur lang de natuur in sturen en dan zelf lekker cashen
Ik heb vanavond een dance party in mijn eentje gehouden. Het zag er 100% nog debieler uit dan de dansjes van Martine, maar het was super leuk.
Dit heb je toch wel gevlogd he?
Ik weet niet of die hond ingeslapen had moeten worden maar ik snap eigenlijk vooral niet waarom iemand als Martine ĂŒberhaupt een Mechelse herder neemt. Echt totaal geen familie hond en onverantwoord als je kinderen hebt. Maar ook zonder kinderen snap ik het niet. Dat zijn echt werkhonden en hebben veel training nodig. Zonder de juiste opvoeding worden ze echt snel agressief.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was die hond er al lang voordat Martine ĂŒberhaupt wist of ze kinderen wilde. Of tenminste: ik kan me Martine niet zonder die hond herinneren. Vind het net zo goed onverantwoord, maar daarnaast vraag ik me ook echt af: waarom mag het? Waarom worden dit soort honden nog gewoon gefokt en verkocht? Waarom is er nu dat al gebeurd geen controle op de opvoeding en verzorging. Mijn neef is een beetje type vechtersbaas. Hij wilt binnenkort meer buitenaf gaan wonen en zegt dan ook een pitbull-achtige hond te willen. Hij heeft twee jonge kinderen (<4 jaar). Dan denk ik: okĂ© als niemand het uit je hoofd gepraat krijgt, waarom mag je ĂŒberhaupt zoân beest kopen?
Want je kan naar de Martines en de types zoals mijn neef kijken, maar als je googled is de informatievoorziening van bijvorbeeld een Mechelse herder echt niet: doe het niet. Het is eerder: âhet kan ook een huishond zijn en met een consequente opvoeding leert hij zijn plaats in het gezin kennen. Laat hem niet alleen met kleine kindjes, maar dat moet je met geen enkele hond doenâ. Of âeen goed opgevoede pitbull is het tegenovergestelde van een moordenaar. Het zijn liefhebbende loyale clowshonden voor mensen met een actieve levensstijl. Ze zijn graag onder mensen en willen bij alle gezinsactiviteiten betrokken zijnâ
Hoe frusterend is dit. Het is een gouden regel, en hondenkenners weten dat, maar je mag dus nooit aan het eten van je hond komen terwijl die het opeet. Die agressie hebben veel honden, ze zijn heel beschermend over het voedsel dat ze krijgen. Dus nee, echt niet de schuld van de hond maar een leermoment voor het kind; als de hond eet laat je hem met rust.
Als iemand mijn eten afpakt word ik ook agressief
Ja sorry hoor, maar een kind dat door een hond wordt gebeten met mogelijk ernstige gevolgen zou ik niet omschrijven als leermoment. Dat is dan jammer maar helaas voor de hond.
OkĂ© dus als het kind zân hoofd er af is gebeten zeg je âja jammer joh, had je niet moet doen, eigen schuld, leermomentjeâ
Mensen worden extreem zelden vrijgesproken ivm zelfverdediging na een moord of dood door schuld (of mens Ăłf dierenmishandeling), maar honden die een kind doodbijten, ach geen probleem, is schuld van kind, kan eigenaar niets aan doen