Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Ik vind dat het voor elke influencer geldt die het heeft over ingrepen of aankopen met risico’s. Ook al ben je het niet aan het verkopen en is het geen spon, je hebt nog steeds hetzelfde grote publiek dus vind dat wel zo netjes.

We hadden het hier eerder over Jennie die het over Bitcoin investering had op haar insta, en daar waren heel veel mensen het niet mee eens dat ze dat aanraadde en vonden ze dat er niet genoeg waarschuwingen in stonden. Natuurlijk zijn dat niet perse dezelfde mensen en is het een ander onderwerp, maar vind het wel interessant om te vergelijken.

3 likes

Ik heb dat met Jill, die had een eigen gezicht en sinds haar neusoperatie die al best lang geleden is vind ik haar zo een instagram hoofd hebben.

5 likes

Diana had vanavond om 20u een insta post geplaatst met ad voor een tandpastamerk icm met verhaaltje over selfcare. na een aantal kritische reacties daaronder over dat dit echt niet kon ivm dodenherdenking gelukkig offline gehaald. Vind het ook echt niet doordacht én vind het beetje lastig dat er dus dingen zijn in haar privé leven maar er wel doorgepost wordt met spon én dat nog op zo’n ontactisch moment

1 like

Oh poeh dat vind ik heel tactloos inderdaad, dst soort posts worden toch van tevoren automatisch ingepland lijkt me dus dat moet je nouja gewoon even niet de avond van 4 mei rond 8 uur doen, zo ingewikkeld is dat niet.

2 likes

Met het dodenherdenking gedeelte ben ik het eens, maar wat moet ze dan doen met haar werkzaamheden? Geplande samenwerkingen afzeggen of überhaupt niet aangaan vanwege privéomstandigheden? Zoals hier al eerder de vergelijking werd gemaakt, als je in loondienst bent en het gaat privé niet goed dan neem je toch ook niet per definitie een maand vrij? Of onbetaald verlof, want dat zou het voor Diana ongeveer betekenen als ze dan geen samenwerkingen zou doen.

4 likes

Ik vind het vervelender worden dat influencers selfcare ‘‘verkopen’’ met producten. Het is een verkoopstrategie geworden dat bijv een rituals pakket goed is voor selfcare. Dit is iets wat Estee Lalonde ook doet, dan vertelt ze dat ze zich niet lekker voelt en dan een heel badroutine posten met dure producten waar ze geld aan verdient.

13 likes

Eens. Ik volg deze influencers niet, maar ik vind het echt kwalijk dat self-care tegenwoordig zo geassocieerd wordt met allerlei verzorgingsproducten dat mensen inmiddels de manieren waarop je écht voor jezelf zorgt (sociale verbinding, rust, lichamelijke beweging, dankbaarheid) uit het oog lijkt te verliezen. 🥲

18 likes

Inderdaad, natuurlijk is het lekker om jezelf te verwennen met een lekkere bodyscrub. Maar dat lijkt op social media de essentie van selfcare.

2 likes

Als het leven zo makkelijk was, hadden we het allemaal fantastisch na een bezoekje aan Rituals :sweat_smile:

5 likes

Ja, vond het ook echt relaxt! Rustgevend muziekje eronder.

Ben niet van de ASMR, maar dit was tof😂

1 like

naja plus ligt de origine van die hele self care ‘movement’ bij WOC/POC die controle wouden hebben over hun eigen mentale en lichamelijke gezondheid als een protest tegen de ontzettende racisme in de gezondheidszorg (die er op de dag van vandaag nog steeds is). Dus dan vind ik een beetje je benen scrubben in bad inderdaad nog ongepaster om daar dan die selfcare stempel op te gooien. Maar goed, alles voor de monnys :money_mouth_face:

19 likes

Was niet echt geïnteresseerd maar nu wel gefascineerd door Mert die blijkbaar een hele rustige video maakt, bijzondere combinatie. Toch even kijken

1 like

82 likes

De wappies hebben Bonnies kanaal ook ontdekt hoor:

Ben door haar vlog wel geïnspireerd geraakt om zelf ook zo’n password manager te gebruiken, maar ben bang dat het te veel gedoe is met inloggen etc.

5 likes

Heb dat een tijdje geprobeerd en vond dat ook veel. Teveel gedoe , ik ben te chaotisch en niet technisch, mijn vriend gebruikt dat wel al jaren.

1 like

Doen! En zet 2 stapsverificatie aan waar het belangrijk is. lees www.laatjeniethackmaken.nl voor tips voor passwordmanagers

4 likes

haha love het begin gelijk al ‘‘wow dit echt gangster’’

Hmmm juist helemaal niet! Het maakt het zo makkelijk om in te loggen want hij slaat je gegevens gewoon op en je hoeft verder niets te doen. Laadt de inloggegevens automatisch in vanuit je password manager en je klikt op inloggen. Zelfde als je browser eigenlijk maar dan nog extra beveiligd.

3 likes

Maar als je telefoon of laptop gestolen wordt, ben je toch de lul?

3 likes

Wij gebruiken hier thuis Bitwarden als password manager. Als het allemaal goed staat is het inderdaad ideaal en je hoeft ook geen nieuwe wachtwoord meer te verzinnen, dit genereert hij ook zelf. Scheelt een hoop denkwerk.

2 likes