Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Ik snap ergens wel wat je bedoelt, maar aan de andere kant. Stel jij behoort dus binnen die 10% en voelt je daardoor heel onzeker. Zou je dan daar niet iets laten doen om te voorkomen dat de rest van de 10% zich er (ook) onzeker door kan voelen?

Van de mensen die binnen de 90% vallen is het makkelijk om te zeggen ‘ah joh, je zit nog binnen die 10% dus waarom zou je je aanpassen om bij ons 90% te horen?’, onder het mom van dat je variatie zo leuk vindt. Zou jij in theorie aan willen bieden om iemand teruggetrokken kin over te nemen om de balans in variatie gelijk te houden?

@Louis reactie op jouw bericht maar niet per se op jou (alleen) gericht

4 likes

Heeft die vriend van Laura ponticorvo al 3 kinderen? Oh volgens mij weet ik het al. Hij heeft al 2 jongens en 1 meisje toch?

1 like

Ja

1 like

Iemand laatste post van marketingvrouw gezien over de aflevering van BOOS?

Zag het net ja, vind het een vreemde heuvel om op te sterven.

18 likes

ik denk dat je de denkwijze moet omdraaien: men laat niet iets aan hun neus doen en daarom worden “abnormale” neuzen minder snel mooi gevonden of moeite gedaan om aan het schoonheidsideaal te doen. De focus ligt (met social media e.d.) al enorm op het schoonheidsideaal en de druk om daaraan te voldoen en daarom laten mensen sneller aan die “abnormale” of doodnormale, maar niet perfecte neus doen?

Overigens lijkt niet eens iedereen in bijv LA zo enorm op elkaar, maar er wordt zo ziek gefotshopt en gefilterd op insta dat dat vooral zo lijkt. Ik heb al vaker celebface op instagram aangeraden hier, maar daar kan je zien hoe fckn onrealistisch het beeld is dat op insta wordt gecreëerd.

4 likes

Natuurlijk wel, dat doen we voortdurend. Als je op een onbewoond eiland zou leven, zou je niets aan jezelf willen veranderen. Natuurlijk zijn er unieke eigenschappen die je mooi vindt en die je minder mooi vindt, maar ‘uniek’ is dan altijd relatief natuurlijk tot hoeveel andere mensen die unieke eigenschap ook hebben en wat de heersende opvatting daarover is.

Verder halen verschillende personen in de reacties door elkaar wat mijn algemene opvatting is over aan jezelf veranderen vs. iemands individuele keuze daarin. Ik kan heel goed begrijpen dat je iets wat je minder mooi vind aan jezelf wilt veranderen, zeker als het gemakkelijk en betaalbaar is. Ik vind dan ook niet dat we individuen daarvoor moeten veroordelen, eerder degenen die zulke behandelingen aanbieden.

Mijn persoonlijke ‘angst’ is dat ik nu kenmerken heb die ik niet heel mooi vind maar die 10% van de mensen om me heen ook heeft en waar ik dus mee kan leven, maar wat als dit naar 1% zakt? Wil ik er dan ook iets aan laten doen? En dat bijna iedereen wel zo’n kenmerk heeft. Dus alle 10% neuzen, kinnen, lippen, etc. worden straks gemarginaliseerd waardoor bepaalde variaties steeds minder ‘acceptabel’ worden. Even een dystopie hoor, misschien loopt het lang zo’n vaart niet.

3 likes

Tuurlijk vergelijken we onszelf en speelt de rest van de wereld een rol in wat we mooi vinden. Maar of we iets aanpassen is niet enkel afhankelijk van een analyse van hoe de rest eruit ziet en jij eruit ziet.

Ik denk daarnaast dat wat je in je laatste stuk schetst inderdaad een dystophie is, omdat het dus simpelweg niet zo zwart wit is dat jij je direct wilt aanpassen omdat maar een kleine groep van de mensen op jou lijkt. Of dat iedereen die iets aanpast direct op de meute gaat lijken.

2 likes

Ik ben het helemaal met je eens. Als je a zegt, moet je ook b zeggen. Het gemak waarmee mensen dieren kopen, weer weggeven of verkopen als ze ze zat zijn of als het even niet goed uit komt… dat vind ik echt walgelijk. Ikke ikke ikke…

Ik keek de vlog van Charlotte en in hetzelfde shot zegt ze nog dat ze haar uitlegt heeft herhaald. En dat bijna iedereen het de dag erna wel snapte.

Het is eigenlijk wel grappig om te zien dat de hele discussie er na jouw post ook nergens meer op slaat :eyes::thinking:

1 like

Ze heeft toch een goed onderkomen voor dat beestje gezocht? Ik weet dat we hier collectief een hekel moeten hebben aan Charlotte maar haten om het haten (en roddels verzinnen) is wat mij betreft ook onnodig.

1 like

Alwin kan toch sowieso rustiger aan doen binnenkort? Zijn boek heeft 100.000 exemplaren verkocht. Dat mag je dan toch officieel een bestseller noemen? Gaat een mooi zakcentje opleveren.

1 like

Ja ik herken mezelf hier wel in. Ik heb zelf ook een redelijk teruggetrokken kin en juist omdat het zo makkelijk te “verhelpen” is (iemand benoemde het hier ook als iets kleins, 2 spuitjes in je kin) ben ik bang dat het normaal wordt om dat te doen en waardoor mijn kin abnormaal wordt. Ik word daar best zelfbewust van terwijl ik normaal gesproken echt niet zo vaak aan mijn kin denk.

9 likes

100.000? Dat was toch een grap

8 likes

Is dat zo? Compleet aan mij voorbij gegaan dan, haha. Wat een domme grap :woozy_face:

6 likes

Ja hij dacht dat iedereen wel zou snappen dat het een hilarische grap was als hij een taart met 100.000 erop had besteld. “Echt raar dat niemand het doorhad”.

6 likes

Ik heb de aflevering zelf niet gezien, maar als het is zoals zij het schetst ben ik het wel met haar eens. Heeft Boos laten weten of er influencers bij waren die wel kritisch waren? Hoeveel influencers hebben ze contact mee opgenomen? Hoe hebben ze die selectie gemaakt, waren het alleen influencers waarvan je wel zou weten hoe ze reageren, of hadden ze ook kritische influencers die ethiek belangrijk vinden in hun calls? (dit zijn geen vragen aan jou hoor, maar ik probeer uit te leggen waarom iets zo aan te pakken problematisch is als je een journalist bent :stuck_out_tongue: ) Het is heel makkelijk om je verhaal zo zelf te schrijven, als je dat soort info niet aan je kijkers geeft

6 likes

Ja ik vind ook dat het heel veel verschil maakt! Het was me voorheen echt nooit opgevallen, maar nu ze het zelf aangeeft snap ik inderdaad wel wat ze bedoelt. Vind dit wel echt typisch zo’n kleine ingreep/verandering die iemands gezicht wel heel erg verandert. Ik denk eigenlijk dat als ze er niets over verteld had dat ik dan na een tijdje (meerdere foto’s/filmpjes) wel had gevonden dat ze er anders uit zag maar er niet de vinger op had kunnen leggen waardoor dat komt.

Vind het ook altijd lastig hoor, ben aan de ene kant helemaal voorstander van iets aanpassen aan je uiterlijk als dat punt je heel onzeker maakt, waarom niet? Aan de andere kant draag dit, wanneer je influencer bent, wel bij aan het hoge schoonheidsideaal. Ik denk dat dat juist bij een influencer als Bonnie met een girl-next-door imago een groot effect heeft. Bijvoorbeeld een Josh V heeft een heleboel ingrepen ondergaan maar dat is voor de meeste volgers sowieso meer een ver van hun bed show. Met Bonnie kunnen de meeste volgers zich meer identificeren denk ik. Maar goed, moet je het dan maar laten omdat je een influencer bent terwijl jij het zelf graag wil of het verborgen houden? Dat lijkt me ook niet wenselijk.

Overigens ben ik wel altijd ‘bang’ dat als je het ene punt waarover je onzeker bent lastig wordt is opgelost dat er dan wel weer iets anders komt waar je op gaat focussen. Als je bij wijze van spreke eerst je flaporen laat corrigeren dan focus je daar niet meer op en valt je daarna ineens die fronsrimpel in je voorhoofd op, laat je die opvullen dan valt het je ineens op dat je een gummy smile hebt etc. Tenminste zo zou dit bij mij wel werken ben ik bang. En als je daaraan toegeeft eindig je dus inderdaad met zo’n perfect maar generiek hoofd. Wil trouwens niet impliceren dat dit bij Bonnie ook zo zal gaan maar heb dit wel vaker gezien.

5 likes

Ik heb de aflevering gezien en ze maken wel duidelijk dat er een manager is die niet mee willen doen. Verder vraag ik me ook af of we bij iedereen dezelfde eisen stellen. De NOS gaat er mogelijk ook verslag van uitbrengen, rekenen we die even hard af als individuele influencers?

4 likes

Ik heb hierboven al uitgelegd hoe ik erover denk. Ik heb de naam van Charlotte niet genoemd.