Eh volgens mij niet? Ik kan overal (of iig bij de laatste paar posts) comments zien en ook plaatsen als ik zou willen?
Zijn inkomen is de winst wat hij haalt uit zijn bedrijf. Maar je wilt zo min mogelijk belasting betalen, dus je gaat je winst drukken, dus meer kosten maken/opgeven
En voor influencers/youtubers is er veel grijs gebied.
Een programma om videoâs mee te bewerken is heel logisch dat het valt onder bedrijfskosten. Maar eten of kleding wat terugkomt in een video of nadrukkelijk over verteld wordt, zijn dat bedrijfsgerelateerde kosten of privĂ© kosten?
Terwijl bij een bouwbedrijf bijvoorbeeld werk/bouwschoenen voor de werknemer(s) duidelijk bedrijfsgerelateerde kosten zijn, maar een etentje bij Libreije overduidelijk privé is
@Junebug85
Oh ja dat was nog echt haar Story vandaag haha, nee klopt ik volg haar niet (andersom ook niet)
Ik vind het ook een enorm verschil! En ik snap dat ze er blij mee is want onzeker blabla maar eerlijk gezegd schrik ik er wel van wat zoân kleine ingreep al doet met de âeigenheidâ van iemands gezicht, helemaal los van wat je mooier vindt.
Wow ja ze lijkt op Sarah op de foto
Wow in dr video viel het me niet echt heel erg op. Maar zo naast dr âoudeâ fotos zeg maar is het verschil best groot idd.
Achja alles went behalve een vent
Nee dit zie ik niet (of is het een grap)
Nu zie ik het ook!
Vind het overigens wel ballen hebben dat ze zich zo kwetsbaar opstelt in haar video, los van het cosmetisch deel.
Vind haar nu niet mooier of minder mooi maar ben wel blij voor haar dat ze er zo blij mee is en het een oplossing is voor haar onzekerheid.
Even helemaal los van Bonnie (die ik niet volg) vind ik het jammer dat door zulke ingrepen mensen steeds meer op elkaar gaan lijken en dat effect waarschijnlijk steeds meer versterkt wordt doordat we elkaar allemaal gaan nadoen. Ik vind juist de verscheidenheid in gezichten en lichamen zo mooi aan de mensheid. (Me realiserend dat dit makkelijk gezegd is als iemand zonder bijzondere afwijkingen - althans vanuit mijn perspectief dan hĂš.)
Ja mee eens. Extreem voorbeeld, maar nagenoeg alle influencers in LA hebben exact hetzelfde lichaam en hetzelfde gezicht. Dat is natuurlijk wel LA en zo ver zijn we hier nog niet, maar desondanks vind ik het zo zonde.
Niemand is meer uniek en iedereen lijkt aan precies dezelfde schoonheidsidealen willen te voldoen. We zien bepaalde eigenschappen niet meer als iets om te omarmen of iets dat je uniek maakt, maar iets dat je moet veranderen. Bedoel, je leest het hier al, dat mensen aangesproken worden door tandartsen dat ze hun kin kunnen veranderen met een operatie. Niet omdat het medisch noodzakelijk is maar omdat iemand ooit bedacht heeft dat een andere kin beter isâŠ
We hebben het hier over Bonnie die twee spuitjes in haar kin heeft gezet hé? Alsof zij nu ineens niet meer uniek is of een heel ander mens is
En ze lijkt toch totaal niet op Sarah Rebecca?
Ik denk wel dat je met je laatste zin precies de vinger op de zere plek legt. Je kan prima vinden dat iedereen op elkaar gaat lijken en dat jammer is, als je zelf over het algemeen al op âiedereenâ lijkt en er niet iets aanwijsbaar anders is. Je kan enorm van de verscheidenheid houden, als je zelf niet een punt hebt dat genoeg afwijkt om die verscheidenheid te zijn. Ik denk dat er echt een verschil zit tussen trendingrepen en zaken waar mensen echt mee zitten. Als jij altijd als je naar jezelf kijkt getrokken wordt naar dat ene puntje waarvan je de diepe wens hebt dat het anders is drukt dat best âzwaarâ. Vooral als dat puntje met een kleine subtiele ingreep aan te passen is en jij daar aanzienlijk blijer van wordt.
Misschien ook meer qua kleding en het blonde haar?
Daarom zeg ik, extreem voorbeeld.
Dit heb ik al sinds zondag in mijn hoofd, maar ik kon het maar niet onder woorden brengen, haha. Goed uitgelegd!
Dat klopt, en daarom wilde ik het ook graag benoemen. Maar mijn punt is meer: stel 10% van de mensen heeft een bepaald soort neus, dan is dat een heel normale variatie. Tot sommige mensen er iets aan gaan doen (zodat de neus meer op een âgemiddelde neusâ lijkt of op een neus die als mooi gezien wordt maar die ook maar bij 10% van de mensen voorkomt). Dan zijn er dus steeds minder van die 10% âafwijkendeâ neuzen te zien, waardoor nog meer mensen er iets aan willen doen en deze neusvorm op een gegeven moment echt als afwijking of als lelijk gezien wordt.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat het niet zo werkt. Mensen passen denk ik niet iets aan simpelweg zodat ze meer op de rest lijken. Je kijkt niet rond om een analyse te maken van hoe anderen eruit zien en jij eruit ziet. Het is veel persoonlijker en hangt ook samen met hoe je er verder uit ziet. Er zijn genoeg unieke/opvallende eigenschappen die je juist erg mooi aan jezelf kan vinden. Of als iets kan zien dat je uniek maakt. Ook als ze totaal niet op de rest lijken. Net zoals er afwijkende/opvallende eigenschappen zijn die je liever niet had gehad. Die soms zelfs veel invloed hebben op je zelfbeeld. Het is denk ik een misvatting dat elke vorm van ingreep ervoor zorgt dat we er allemaal hetzelfde uit gaan zien. Of voortkomt uit de wens om meer op de rest te lijken.
Precies dit dus. Als je ergens super onzeker over bent vind ik het juist mooi dat je daar tegenwoordig wat aan kan laten doen. Denk dat daar ook een beetje te makkelijk over gedacht wordt wat zoiets met iemand kan doen op mentaal vlak. Ja het zou super mooi zijn als we onszelf zouden kunnen accepteren zoals we zijn, maar dat is helaas de realiteit niet⊠en ook is de een daar ook net wat gevoeliger voor als de ander.