Dat kan. Maar ze mag het toch proberen? En dat anderen stom reageren, lijkt me eerder iets waar die anderen aan moeten werken.
Ja TikTok is vooral populair onder jongeren. De reacties kunnen best wel heftig zijn daar. Zeker als een video bij onbekenden (dus geen mensen die je volgen) op hun ‘for you’-pagina is gekomen, kunnen er echt veel kutopmerkingen komen. Wat dat betreft is Instagram echt nog een stuk milder.
Uiteraard! Nergens gezegd van niet, alleen denk wel dat het een app is waar ook veel op wordt gebashed (en dan snap ik niet heeeel goed dat je een Mariah Carey liedje post en dit soort reacties je kwetsen) maar moet ze zeker niks van aantrekken
Bij instagram is het zo dat je daar echt een soort groep hebt van mensen die jou volgen en jou tof vinden en vooral positief zijn. En heel soms komt er dan wel eens iemand die dan wat negatiefs achter laat.
Maar op tiktok komt jouw video niet alleen bij je volgers maar zodra je meer likes en comments hebt komt de video ook bij totaal onbekende op hun for you page. En ja die tieners die reageren vaak niet al te mals. Als je video niet grappig bedoelt is krijg je vaak een hoop shit over je heen.
Ik heb dat altijd bij Nienke Plas en haar gezang, zo’n penetrant stemgeluid en vaak nog vals ook. Maar haar fans zijn lyrisch, snap dat ook nooit.
Dat mag je, natuurlijk, maar als je je zangtalent te kijk zet op een podium als TikTok en het lijkt nergens op* (niet toonvast, off-key… objectief niet goed) dan is het toch enigszins logisch dat daar kritiek op komt?
Nu zou ik daar zelf ook niet op commenten (als iets echt hilarisch slecht is zal ik het waarschijnlijk wel delen haha), maar ik begrijp dat anderen dat wel doen. Niet dat ik het goedkeur, maar het is wel vrij menselijk denk ik.
*Heb de video niet gezien maar door de reacties ga ik ervan uit dat het gewoon echt niet goed was
Lotte doet me zo denken aan hoe ik in mijn tienerjaren was. Vind haar een lieve meid maar heel jeugdig (niet perse negatief bedoeld) in alles wat ze leuk vind en gedrag en ook dit soort dansjes en zingen etc. Vind het daardoor wat aandoenlijk ofzo. Vond de business video van laatst daarin wel verhelderend, zag ik ineens ook een andere kant van haar.
Ik vind nog steeds iets van een zangdocent die je als beginner We Belong Together als oefenliedje geeft. Dan wil je je leerlingen toch voor schut zetten?
Volgens mij is Lotte een fan van Mariah dus ze zal er zelf mee gekomen zijn vermoed ik, maar dat nummer is echt voor behoorlijk goeie zangeressen nog moeilijk. Je moet daar echt enorm veel ademsteun en controle voor hebben.
Nee dat snap ik hoor, maar het is inderdaad dan aan de docent om je daarvoor te behoeden en je gewoon te laten beginnen met Altijd is Kortjakje ziek ofzo.
Ja eens!
Denk vooral niet dat een zangdocent zo’n lied meegeeft en dan verwacht dat een beginner haar oefenfilmpje online gooit. In de les of om thuis te oefenen lijkt het me niet echt voor schut zetten?
Ik heb nav de discussie die clip van dat nummer even teruggekeken en gelijk helemaal zin om in dat soort niemendal jurkjes uit te gaan post corona
influencer uploadt iets
volgers: stom
influencer: gekwetst
volgers: je mag niet gekwetst zijn want je bent hier niet goed genoeg in, had je kunnen weten
?
influencer uploadt iets wat 99% van de mensen niet openbaar zou maken (+ het is niet wat de influencer dagelijks uploadt)
volgers (en heel veel mensen die haar níét kennen/volgen) vinden het niet goed, raar/intiem om te delen of gewoon kut
influencer: gekwetst en deelt het waarschijnlijk in de toekomst niet
volgers: fijn!
eens met dit, maar mijn punt was niet de content maar het oordeel over haar gevoel. net zoals mensen die het hier afkraakten heb ik het filmpje ook niet gezien maar vind ik het raar dat mensen zeggen ‘je mag dit niet voelen’ en ‘je mag niet gekwetst zijn’, waarom wil je dat voor een ander bepalen?
Haha dat was niet de boodschap van mijn post.
Ik vind het van weinig inzicht getuigen dat ze een andere uitkomst verwacht had.
Nienke’s vlogs worden vrij goed bekeken maar heeft ze ook echt fans door haar ‘zangkunsten’? Dacht dat daar juist vaak wel kritisch op gereageerd werd.
Hoe heet ook al weer het meisje dat vlogt en mee gaat doen aan k2 zoekt K3. Ze werd vroeger wel eens gepost voor haar insta foto’s met bloemen die dan een beetje probeerde Queen of Jetlag style foto’s probeerde na te doen. Wil haar YouTube kanaal een keer bekijken. Is verder totaal geen grote vlogger maar het ging hier wel eens over
Sophie Hol?