Het andere YouTubers/bloggers topic #16

In het kader van “Blijf thuis” zijn de glittertantes :face_vomiting: Sarah en Bonnie gezellig aan het lunchen bij Lotte. :woman_facepalming:t2:

7 likes

Maximaal twee mensen op bezoek per dag. Houden ze zich aan. 1,5 meter weet ik niet. Zijn we hier allemaal roomser dan de paus?

137 likes

Ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt.
Hun oude huis stond voor 450 te koop (heeft ze zelf gedeeld). Stel hij is verkocht voor 500, kun je die winst dan zo in het nieuwe huis steken? Krijg je dat gewoon op je rekening gestort ofzo? En kun je dan makkelijker een duurdere hypotheek afsluiten van bijvoorbeeld 6 ton?

Die badkamers lijken mij ook niet zo dringend om direct te moeten veranderen, zien er gewoon netjes uit, zeker voor de kinderen. Maar ja als je geld genoeg hebt?!

1 like

Nou dit dus… Ik ben zelf ook best streng op de regels en erger me er kapot aan als mensen met meer dan 3 bij elkaar komen en steek dit in mijn omgeving ook niet onder stoelen of banken, maar de kritiek gaat hier soms echt ver.

9 likes

Ja even kort door de bocht: winst bij het verkopen van je huis kan je direct in het volgende huis steken door te verbouwen of een lagere hypotheek af te sluiten. Doe je dat niet, dan betaal je meer belasting over het bedrag.

1 like

Jup. Echt op je rekening.

Dat geld kan je vervolgens dus gebruiken voor de aankoopkosten van de nieuwe woning of de verbouwing.

1 like

Ze zei wel dat ze de keuken nog erin laten want dat kost centjes.

Ja maar wel “dat het absoluut niet hun smaak is”. Dan denk ik, velen zouden een moord doen voor zo’n nieuwe, tijdloze keuken. Ik snap het wel, je gaat niet tegen een keuken aan zitten kijken die je niet mooi vindt, toch klinkt het wel een beetje verwend. Good for her als ze het allemaal kunnen betalen hoor, maar hij valt niet half uit elkaar of is pimpelpaars met gele stippen. (Bij wijze van spreken)

3 likes

Misschien is verwend niet het juiste woord, maar het laat wel een bepaald privilege zien. En dat is prima, denk dat dat gewoon ver van mijn bed is dat je een nieuw huis koopt en vervolgens bijna alles behalve het karkas anders wilt. Ik vind het een prachtig huis en ik vind het fijn voor hen dat ze eindelijk wat meer ruimte hebben.

Huh inderdaad, een huis lijkt me toch juist de plek die je helemaal naar je smaak wil hebben. Zeker nu we zo veel thuis zitten :sweat_smile: toch fijn voor hun dat ze het budget hebben om het helemaal aan te pakken.

3 likes

Alles is een privilege, Kali. Zelfs het kunnen posten op dit forum.

25 likes

Het gaat via de rekening van de notaris toch? Opbrengst oude woning wordt gestort op de rekening bij de notaris en gaat vervolgens via de notaris naar de verkopers van de nieuwe woning. Als er geld over blijft krijg je dat wel op je rekening. Tenminste zo ging het bij ons

1 like

Ik vind verwend wel een heel zwaar woord in deze situatie. Ik kan mij voorstellen dat je het huis aanpakt op het moment dat je er nog niet woont, dat scheelt een hoop gedoe. Ik heb/ben zelf mijn huis aan verbouwen terwijl ik er woon en dat is echt geen pretje. Nu ben ik alleen dat scheelt een hoop maar met een jong gezin is dat best onhandig. En alles in mijn huis was ook nog prima alleen was het de inrichting van mij en mijn ex en nu wordt het echt mijn huis.

Wauw mooi! Split level is echt mijn droom. Hoe heerlijk moet dat ook zijn als je van zo’n flat afkomt

5 likes

Dat realiseerde ik mij later ook, goed dat jullie mij hierop attenderen. Lijkt me best heftig zo’n verbouwing, maar wel fijn dat het straks echt eigen gaat voelen.

2 likes

Subtiel hengelen naar spon.

Als er niks mis is met privilege waarom benoem je het dan? Vind het nogal wat om dat er te pas en te onpas in te gooien eigenlijk, het is niet zomaar een hip woordje het heeft een lading.

7 likes

Waarom is split level je droom? Ik kende dat niet echt en snap nog niet helemaal wat het doet voor een woning, heeft het voordelen? Of vind je het gewoon mooi?

5 likes

Ik zou voor dat huis best in Almere willen wonen.

Vind alleen de deuren heel lelijk, van die Vinex gevallen. Zou daar wat sfeervollers voor nemen, maar verder vind ik het wel een Nice huis.

8 likes

Voordelen geen idee, ik vind het gewoon mooi haha. Net zoals een vide :star_struck:

3 likes