Omdat haar kinderen daar vaak heen worden gebracht en blijven slapen. Zodat zij kan afspreken met vriendinnen of datenight kan houden met Alain. En opa en oma wonen dan nog dichterbij.
Leuk dat het eens iets heel anders is dan normaal, maar mijn smaak is het niet. Die glazen trap, extreem hoge wc (wat moet je ermee, moet er niet aan denken om die muren te moeten verven). Ik vind het ook zo zonde om zoveel te wijzigen terwijl alles heel netjes en nieuw is, maargoed als zij het geld ervoor hebben.
Huis wat ze nu hebben is ook heel klein en (afgaande van mijn huis in dezelfde wijk) ook heel gehorig. Als die kids daar doorheen slapen redden ze het in het nieuwe huis ook wel
Zo ben ik ooit in het gat van restauratiefilmpjes van designertassen en schoenen beland
Het was een korte nacht
Voor mij is dat huis echt een geval nmsmvpe
Klinkt een beetje alsof je dat afkeurt.
Ik denk dat het wel meevalt hoe vaak ze dat doen, en dan nog, als alle partijen het leuk vinden is dat toch prima.
Helemaal niet toch? @Blauwbeertje constateert gewoon dat nu ze dichterbij hun ouders wonen de kids daar wellicht vaker heen zullen gaan. Ik zie daar geen oordeel in hoor
ātoch weer vaker bij opa en oma dan thuisā lees ik ook wel beetje als een oordeel eigenlijk.
Hmm ik lees het anders. āEn straks na corona zijn ze toch weer vaker bij opa en oma dan thuis.ā
Klinkt best judgy, maar is sowieso een aanname.
Als je zegt dat de kinderen wellicht straks vaker bij opa en oma zullen zijn is dat geen oordeel, dat klinkt veel neutraler, en lijkt me ook logisch dat ze er vaker zijn als ze dichterbij wonen.
Precies dat laatste inderdaad. Aan de ene kant dacht ik wauw je kunt hier echt wel iets heel moois van maken. Want het is nu totaal niet mijn smaak, veel te kil en modern, maar het huis zelf is wel heel mooi open en licht.
Maar aan de andere kant vind ik het ook weer mega zonde en niet duurzaam om in een huis dat zo netjes en af is (en dus prima leefbaar is) van alles en nog wat te veranderen omdat het niet je smaak is.
Ja als je ondernemer bent moet dat wel lonen. Je kunt natuurlijk wat opstartjaren hebben met een laag inkomen, maar als je na 5 jaar nog steeds onder minimumloon zit moet je je wel gaan afvragen hoe je dat op kunt lossen.
Zeker omdat Alwin met dit inkomen dus geen pensioen opbouwt en ik verwacht niet dat hij een arbeidsongeschiktheidsverzekering kan betalen (en ik verwacht dat dit ook lastig te krijgen is ivm zijn angststoornisverleden).
Je krijgt als ondernemer een best groot belastingvoordeel in de vorm van ondernemersaftrekken, maar zelfs als je helemaal geen belasting betaalt is een inkomen van ā¬1.650 echt wel laag als je dan nog geen pensioen opbouwt en geen sociale verzekeringen hebt.
Het ging hier over inkomsten van YouTube en deze jongen is er echt zo transparant over. Mooi om te zien hoe je met nevenactiviteiten flink kan verdienen.
Wel echt bizar hoe klein het aandeel van zijn doktersbaan is in zijn totale inkomsten!!
@Koffie heeft gelijk. Het is geen oordeel, maar een constatering dat haar kinderen vaak bij opa en oma zijn. Nu door corona is ze zelf full-time moeder (en juf!) en volgens mij valt dat haar best zwaar. Dus ik verwacht dat ze straks nog vaker bij opa en oma zullen zijn omdat ze dichterbij gaan wonen en omdat papa en mama werk/feestjes enz. in moeten/willen halen.
Ik hou helemaal niet van kinderen, dus ik zou het begrijpen al zou ze ze permanent daar laten verblijven.
Klopt. Vond dat ook heel verrassend. Hij was wel in opleiding dacht ik of in ieder geval nog vrij nieuw, dus vandaar dat zijn salaris niet heel hoog is. Maar zo zie je maar dat je het eigenlijk nooit van 1 inkomstenbron moet hebben.
Mijn zus noemt zichzelf nu (tijdens de lockdown) ook zo en het gaat echt ver boven mijn irritatielevelā¦
Als ondernemer bedoel je? Of als je voor het grote geld wilt gaan? Want ik heb niet echt de behoefte naast mijn werk nog allerlei kleine side projectjes te gaan doen, puur voor de inkomsten.
Moest wel lachen toen hij het over horrorfilms had en clipjes van harry potter getoond werden
Hij verdiende in 7 maanden 22000 pond bruto. Per jaar in euro zou dat 41 duizend zijn. Bruto verdienen artsen hier iig meer al weet ik niet hoeveel hij van de bruto inkomsten overhoudt.
Ben het net als @Max niet eens met het āaltijd meer dan 1 inkomstenbron nodig hebbenā. Je kan ook een gelukkige loonslaaf zijn die het gewoon prettig vindt geen side hustle bij te moeten houden. Heb geen zin in toxic hustle culture.
Mooi huis, zal heel wat gekost hebben in aanschaf. Vind het echt opmerkelijk dat de bijna alles gaan veranderen. Een nieuwe keuken in die omvang en nieuwe badkamer(s) zijn echt grote kostenposten, ook het dichtmaken van zoān dakterras als slaapkamer. Hun keuze absoluut, maar moet je ook heel wat geld op de plank hebben liggen om te kunnen financieren. Ze zullen wel wat overwaarde hebben uit hun huidige woning denk ik danā¦
Ik denk dat ze hun huis echt met dikke winst hebben verkocht eigenlijk