Je kan dat toch gewoon doen
Eefje wentelteefje is ook iemand die ik geblokkeerd heb op instagram omdat ik haar niet meer aan kon
Wat probeert het universum mij te vertellen vandaagggg
Dacht ik probeer het even en Bradley begint het onderwerp ook echt met ‘ja we doen dit want Alwin wil jullie iets vertellen ha-ha’. Nou nou, grappig hoor.
Oh Alwin zegt nu ‘ja maar je mag tegenwoordig ook niks meer zeggen’ en dat hij wel nog homofobe grappen maakt in het privé en dat iedereen dat doet… Eh… Nee?
Dit is niet voor mij denk ik haha.
Laatst had Bonnie toch besloten om minder video’s te maken omdat ze niet goed in haar vel zat ofzo. Nu kun je door te betalen “familie” van haar worden en krijg je dus een extra video, of een extra foto/audio opname te zien.
Lijkt me duidelijk dat dat dus de hoofdreden was waarom ze minder is gaan uploaden.
Dat ze er een goed doel aan wil koppelen vind ik wel een mooi idee, al denk ik dat ze er nog steeds een hoop extra mee gaat verdienen.
In de comments zegt ze dat dat er niks mee te maken heeft, maar dat ze minder upload omdat ze minder inspiratie heeft.
Vraag me wel af waar die inspiratie vandaan komt om dan zo’n betaalsite te gaan vullen?
Youtubers krijgen het altijd zo in hun bol, niet normaal. Dat mensen een betaald abo op ze willen nemen om voices te kunnen horen die ze naar vriendinnen stuurt over wat ze in haar weekend gaat doen en vergeet het handgeschreven kerstkaartje niet!!
Haha ja echt he, 5 euro per maand voor een kerstkaartje en hysterische voice memo’s.
Petje af ken ik van Bram, die doet dat al langer maar op de een of andere manier vind ik het bij hem veel oprechter overkomen dan bij Bonnie. Dat hele community excuus vind ik raar. Het is geen community, dat is het toch ook al in de comments op YT? Bram zegt gewoon dat het een platform is waar je hem kan steunen voor 3 of 5 euro en als dank krijg je extra video’s en nog wat andere video’s. Bonnie brengt het net andersom ofzo? Snapt iemand mij? “Oooh ik ga extra video’s en content maken speciaal voor jullie want ik heb altijd zoveel materiaal. Het kost wel geld.”
Ik vind het niet heel gek dat Bonnie dit is gaan doen. Veel grote YouTubers hebben een exclusieve club waarbij mensen meer content krijgen omdat ze maandelijks betalen. Daar worden ook giveaways en andere dingen op georganiseerd. Ik zou dit ook doen hoor, toch weer een extra stroom aan inkomen zo elke maand.
Maar hoezo hebben ze het dan hoog in hun bol? Mensen willen dit blijkbaar (kan ik me niks bij voorstellen overigens), dan is het toch gewoon vraag en aanbod.
Ze gaat er van uit dat mensen wel willen betalen omdat mensen vaak in de reacties reageren/ er een klein clubje naar meetings komt. Ik zie nu ook wel negatieve reacties. Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat er ook mensen zijn die wel gewoon gaan betalen.
En ik weet het niet, ik word altijd beetje naar van het narcisme wat er bij komt kijken. Bij het hele youtube, maar nu specifiek iets waar geld voor wordt gevraagd. Het verkopen van kerstkaarten met een animatie van je eigen hoofd er op, dat mensen vereerd moeten zijn als ze met jou in de chat mogen. Dat soort dingen
Ze voelt zich te slecht en heeft geen inspiratie voor video’s, maar zodra je er extra voor betaalt dan kan het opeens wel? Hm…
Vind het overigens niet heel gek als YouTubers dit introduceren (zal er zelf alleen nooit gebruik van maken), maar breng het dan gewoon eerlijk.
Ik vind het een gek idee dat je jezelf zo belangrijk vindt dat je een club opricht waar mensen dan ‘familielid’ of zelfs ‘gezinslid’ kunnen worden hahahh sorry hoor waar gaat ‘t heen
Ook 1 van de dingen die je krijgt is ‘een sneakpreview van een thumbnail’ wow of dat je een video eerder te zien krijgt
En nee je hoeft niet lid te worden maar er zijn vast genoeg mensen die dat wél willen maar niet kunnen betalen in deze tijd
Hoe is dat narcisme? Bonnie is eigenlijk gewoon een ondernemer he. Ze moet ook elke maand een salaris bij elkaar zien te harken. Mascha verkoopt toch ook dingen met haar hoofd? Daar hoor ik je niet over. Elke YouTuber verkoopt merch, een club, of iets anders. Om Bonnie hier nou weer specifiek voor aan te vallen…
Waar slaat je laatste argument op? Moet Bonnie dit dan niet doen want oh nee, dadelijk kan iemand het niet betalen? Dat is haar probleem toch niet.
‘Vroeger’ volgde ik altijd een meisje (donker haar, enige dat ik nog weet) die blogde en toen had haar vriend (volgens mij?) een heftig auto ongeluk gehad en was toen verlamd oid? Ik weet het niet meer precies, maar vraag me altijd nog af hoe het nu met ze zou gaan. Dacht dat die vriend Kaj of Kai ofzo heette? Maar kan ook iets compleet anders zijn . Iemand die weet wie ik bedoel?
Ik vind het treurig dat mensen gaan betalen voor filmpjes van mensen die eigenlijk verder niks kunnen (tov Nikkie). Maar ja vooral jonge meiden zullen dit wel te gek vinden. Dus Bonnie ziet kansen. Wel bijzonder na de mededeling dat ze minder filmpjes wil maken voor haar mentale gezondheid
Wauw, vind dit best gemeen. Bonnie zal toch wel iets kunnen anders zou ze niet zo’n toegewijd publiek op hebben kunnen bouwen.
Wat zijn we salty vandaag jongens. Het is toch niet gek dat een zelfstandig ondernemer meer inkomensstromen probeert te generen? Net zoals Mascha en Cynthia dat ook doen?
Haha wat bot. Nee is niet haar probleem nee.
Maar Bonnie was altijd heel toegankelijk en nu niet meer zo, dat is toch een feit. Mensen staan steeds verder van haar af
Ja ik denk dat ze vooral volgers heeft door haar persoonlijkheid en likeability toch?
En extra inkomen snap ik, ze is ondernemer. Iets wat jonge volgers (nog) niet inzien
Ik zeg niks over Mascha omdat ik haar niet volg.
Ik ben het eens met wat Xiomara zegt; dat je een clubje opricht waar mensen familielid of gezinslid van je kunnen zijn doet mij cringen. Ook om Bonnie een ondernemer te noemen doet me cringen. Ze filmt werkelijk alleen haar leven en haalt af en toe een spon deal binnen (dan meubels, dan eten, dan weer iets anders)…
Hmm niet mee eens. Haar normale content blijft staan en het is niet alsof ze 100 euro vraagt. Vind het een slimme zet en ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat Mascha dit ook nog niet heeft gedaan. Meestal loopt zij voor op dit soort trends.