Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Oh ja heb t van google translate, die vertaalmachine is net zo erg als mijn eigen frans blijkt maar weer :joy:

8 likes

Hierdoor was ik benieuwd welke suggesties er komen als je op mijn blognaam googlet: bad, curry en film. Haha, pfew :sweat_smile:

6 likes

Ik vermijd de term zelf volledig. Ik ben een witte, able-bodied vrouw die in een zorgstaat woont. Self-care, in de zin van het woord zoals het in 1980 door Audre Lorde gebruikt werd, voelt gewoon niet op mij van toepassing omdat de samenleving grotendeels gebouwd is om mensen zoals mij tegemoet te komen :woman_shrugging:
Ik ben zelf ruim een jaar herstellende van een burn-out/depressie en benoem dat ook gewoon zo: herstellende.

18 likes

Maar branden met Salie is toch wel oud? Mijn oma deed dit al om het huis te zuiveren en zij kende het weer van haar familie. Net als een paastakje verbranden voordat er een nieuwe kwam.

1 like

Volgens mij is het oorspronkelijk een ritueel van Native Americans, niet? (In de VS is er een grote rush op witte salie omdat je schijnbaar smudgepakketjes bij Urban Outfitters ed kan kopen, lol.)

Ja, volgens google inderdaad. Geen idee hoe mijn Limburgse oma er dan aan kwam, die zei dat ze het weer van haar moeder had geleerd.
Blijkbaar deden ze al heel vroeg aan cultural appropriation :joy:. (Niet dat ik cultural appropriation om te lachen vind. Maar ik dacht echt dat heel veel culturen die Salie verbranding deden.)

2 likes

Ik weet niet of je de video hebt gezien, maar bonnie zei zelf dat de naam juist niet heel bewust gekozen was en niet echt betekenis had voor haar.

In dat opzicht snap ik haar keuze wel. Ik weet niet wat de naam van Denise eerst was, maar bij bonnie en boncolor is niet zo’n heel groot verschil dus denk dat het niet echt negatief effect heeft?

1 like

Ik denk dat ze het een beetje heeft afgekeken van velvet ghost, gabriella. Die is een tijdje terug ook een webshop begonnen met prints en stickers nadat ze begon te tekenen op haar iPad.

Zou ze het topic lezen hahaha, die net een jaren '30 woning gekocht is plots verandert

28 likes

Brb, even ‘nieuwbouw huurappartement :dizzy::two_hearts:’ in m’n instabio zetten

103 likes

Is dit de nieuwe, next destination: Bali :palm_tree: :airplane: :palm_tree:

34 likes

12m2 studentenkamer :dizzy:

@xiomara haha ja, bij gebrek aan reis vooruitzichten

36 likes

Ik snap sowieso niet waarom je je woning als een soort kenmerkend eigenschap in je bio zet, moet dat je identiteit dan bepalen?

RiotPoof
Aftands bouwval met een kleine kutkeuken en een lekkende douche :heart_eyes: :house:

70 likes

Would not be suprised als Bonnie langzaam maar zeker richting een interieurkanaal gaat.

5 likes

Nee, “Lifestyle”.

6 likes

het is voor bonnies kanaal best wel kenmerkend geweest het afgelopen jaar, en ze zal dit vast ook wel vanuit marketing oogpunt zo doen?

Ja natuurlijk is dat ook zo, maar ik stel me dan zo voor dat je dan die realisatie krijgt van: Mensen vinden mij leuk om het huis waarin ik woon.
Klinkt flauw, want ik vind Bonnie gewoon leuk als persoon en denk haar meeste volgers, maar dat je dan merkt dat je publiek goed reageert op je verhuizing en het een soort onderdeel van je personage wordt.

2 likes

Het is het totaalplaatje denk ik en aan vrijwel alles kan verdient worden.

Vanochtend zag ik ook een banner op de Telegraaf van Lotte, voor Eneco ofzo. Dat ze reclame maakte voor een thermostaatklok oid. “want ze had een nieuwe woning” :laughing:

Interieur content doet het momenteel echt goed. Kijk ook naar al die programmas op tv over woningen en verbouwen.

Ik hou er ook van.

1 like

Ze zou dit iig niet in haar bio zetten als het een ‘80 blok was geweest😂

4 likes