Ik snapte boncolor ook nooit en dit gesprek geeft me echt het idee dat er een heel duidelijke clou in die naam zit die ik als enige mis
Ze zegt color van kleur en bon van bonnie
Ik dacht dat boncolor ook een algemeen begrip/merknaam/term was? Weet niet hoe ik daar bij kom maar ik googlede het net even, ben wel geschokt welke suggesties opkomen (en waarop dus meest gezocht is): adres, kvk, leeftijd, vriend, LinkedIn. Vind het een nare gedachte dat mensen zo bezig zijn met wat een influencer nog een beetje privé wil houden en/of niet relevant is. Dat adres zoeken zo vaak voorkomt vind ik echt een naar idee voor in dit geval Bonnie.
Het doet me denken aan de intro van Dag Sinterklaasje vroeger op Ketnet
Ik heb hen echt super lang gevolgd, maar dat label waar ze onder werkten (Kira tv) bleek echt verschrikkelijk te zijn. Ze kregen super weinig betaald, en iemand van een andere groep mocht niet weg om naar een begrafenis te gaan. Echt heftig. Dat label bestaat nu ook niet meer volgens mij, en paq is ook uit elkaar
Nooo sad
Ik vind het zo ergerlijk dat er dus blijkbaar een 538 show is waar ze dan bnâers uitnodigen tijdens de avondklok en dat dan gewoon mag? Hoe is het cruciaal dat monica geuze daar 30 seconds gaat zitten spelen in de studio? Hoop dat hugo haar daar op aan heeft gesproken tijdens hun duo interview
Hahah ik bedoel, ik vind glas in lood mooi als er een soort van âschilderijâ van is gemaakt, zoals je in kerken wel eens ziet. Of oke, iets minder speciaal kan ook wel, met bijvoorbeeld driehoekjes/ iets speciaals.
Mensen met twee rode ruitjes in een raam noemen het nu ook al prachtig glas in lood (wat het natuurlijk ook is, glas in een lood venster)
Ja hĂš! Snap eigenlijk ook niet dat ze niet zelf zijn verder gegaan. Ze hadden echt wel genoeg kijkers. Maar misschien stond in t contract dat dat niet mocht ofzoâŠ
Ohh ik keek dit vroeger altijd, ik heb helemaal mijn crush op danny herontdekt zo brits en knap
Snapt iemand wat die webshop van allaboutleonie nou inhoudt? Ze heeft een maand geleden ofzo een iPad gekocht om te tekenen en nu een maand later een webshop met zelf âge-illustreerdeâ kaartjes om iedereen er aan te helpen herinneren dat ze van zichzelf moeten houden? Of mis ik iets?
Misschien omdat mensen met âjaren â30â nog makkelijk snappen welke jaren 30 er bedoeld wordt? Mijn huis is jaren 0. Zelfde issue als met een jaren â10 huis. Als je dat zegt begrijpt niemand direct of het een 20 jaar oud ânieuwbouwâ huis is, of een 120 jaar oud bouwwerk. Wie zal het zeggen? Een 1903 huis zal nooit diezelfde schwung van het jaren â30 huis hebben. So sad.
En wéér een witte vrouw die een door een zwarte vrouw gepopulariseerde term hijacked
Een fucking geurkaars branden is geen selfcare
Voor wie interesse heeft
(âŠ)
Fast-forward to the 1970s, and the concept of self-care really took off in North America, when the Black Panther Party began promoting it as essential for all Black citizens, as a means of staying resilient while experiencing the repeated injuries of systemic, interpersonal and medical racism.
Health-care reform was, in fact, an important part of the Black Panthersâ platform. Historically, doctors had often failed to diagnose sickle-cell disease, a painful inherited blood disorder that mostly occurs in people of African descent. To compensate for this failing, the Black Panthers created free community health-care clinics that tested for the illness and provided follow-up care.
In the 1980s, activist audre lorde, a Black lesbian, built on this momentum, discussing self-care in many essays and journal entries (âŠ)
In her 1988 book, A Burst of Light , lorde wrote the sentence that has become a manifesto for self-care among Black women: âCaring for myself is not self-indulgence, it is self-preservation, and that is an act of political warfare.â
(âŠ) 2020
At this point in history, weâre becoming increasingly isolated and enjoying less and less nourishing human connection, which can exacerbate loneliness and mental illness. (âŠ)
It can be tempting to seek retreat, using luxurious #selfcare strategies as a means of disengaging from the infuriating aspects of civic life.
The problem with this newer take on self-care is that not everyone is equally able to disengage through pampering. Systemic oppression canât be outrun, and many people canât spare money or time for the products and services that promise escape. Self-care with a modern luxe twist runs the risk of becoming a temporary solution, accessible only to some, as a means to briefly quiet the pain of recurring bad feelings and make modern life feel more bearable.
Bron: https://locallove.ca/issues/the-revolutionary-origins-of-self-care/
Jeetje, hier had ik echt geen idee van. Ik dat dat âself-careâ gewoon de Engelse term voor âgoed voor jezelf zorgenâ was.
Ik had hier ook geen idee van. Dacht inderdaad ook dat het een door marketing bedachte term was om je zooi aan te smeren. (Al ben ik met jet concept van âgoed voor jezelf zorgenâ het heel erg eens.) Maar kijk nu wel heel anders naar deze term.
Bijna goed hoor! Het is een door marketing gejatte term om je zooi aan te smeren.
Self-care is geëvolueerd van overleving naar dure verzorgingsproducten kopen, liefst met wat andere toegeëigende rituelen (jade rollers en gua shas, salie branden om te sMuDgEn?) erbij.
Bijna karikaturaal hoe het een manier is geworden om je privilege te flexen.
ja maar dat slaat verder toch nergens op? ik ben zo in de war haha
Jeetje ik had hier helemaal geen idee van. Ik dacht idd dat self-care gewoon een ander woord was voor wat influencers heel de dag door doen eigenlijk (oftewel geurkaarsen branden en dure gezichtsmaskers smeren).
Ergerde me al aan de shop met haar âall our products in the shop are designed by myselfâ omdat ik het gewoon een belediging richting echte designers vind, maar nu ik de achtergrond van self-care een beetje weet vind ik het al helemaal echt niet oke.
Maar bon is goed in het frans en color is kleur in het frans, dus ik las boncolor altijd als goede kleur. Maar dat slaat eigenlijk nog steeds helemaal nergens op
Kleur in het frans is couleur, niet color!