Nee dat is waar.
Fijn dat ze die beslissing ook voor ons wil maken dan!
Ik vind Tien lieve-zweverige-buurvrouwvibes hebben waardoor ik haar een leuk mens blijf vinden, maar ik vind het krom en kwalijk dat ze met haar grote bereik dit soort uitspraken doet. Ik moet gelijk weer denken aan toen ze onverwacht zwanger raakte ondanks haar schildklierstoornis, en ze dingen zei over hoe dat juist gebeurd was omdat ze er niet mee bezig was geweest - onbedoeld, desalniettemin kwetsend en sowieso onwaar. Besef dat je intuĂŻtie geen goed argument is en houd je controversiele mening over zoiets groots voor je.
Ja dat snap ik ook wat jij zegt. Het lijkt een beetje alsof ze dan alleen dingen die haar goed uitkomen verklaard door universum / intuĂŻtie.
Ik postte mijn bericht omdat ik door de reactie op haar bericht hier dacht dat ze het heel complottheorie achtig verwoord had en dat vond ik niet. Nadat ik het bericht had opgezocht. Maar na zo jullie meningen gelezen te hebben zie ik ook in dat het niet slim is om je erover uit te laten op die manier.
âik volg graag mijn intuitieâ en âik wacht eerst liever wat meer data afâ is toch ook vet tegenstrijdig
Huh, maar dat slaat toch nergens op? Als ze het vaccin niet neemt en daardoor corona krijgt en in het ergste geval in het ziekenhuis terechtkomt en daar sterft, dan sterft ze toch juist ALSNOG geĂŻsoleerd met een mondkapje op achter plexiglas? En dan ga ik even uit van het scenario dat ze echt niet liever kiest voor het verlaten van haar kinderen/familie/vrienden, dan neem je toch alle mogelijkheden aan om te blijven leven? Kan me echt niet voorstellen dat als ik corona krijg en ik de keuze heb van ja of je gaat thuis zeker weten dood of je gaat naar het ziekenhuis met een kans dat je hier goed uitkomt, hell yes dat ik zou kiezen voor ziekenhuis??? Kan me geen seconde indenken dat Tien hier voor optie 1 zou kiezen.
Of zie ik iets over het hoofd lol
Heel haar argument slaat toch ook nergens op? Ze wil geen vaccin want ze is niet bang voor de dood en zou liever willen sterven met haar geliefden naast haar⊠maar⊠wat is het probleem? Waarom zou je het vaccin dan niet willen nemen? Omdat je (zogenaamd) dood zou gaan? Oh wacht, daar was ze toch niet bang voor?
Juist door te vaccineren kunnen je geliefden weer dichtbij je komen, waarom is dit een lastig begrip om te begrijpen?
Op de cijfers die haar mening bevestigen vooral.
Ben wel benieuwd naar een gesprek tussen Monica en Hugo, vraag me echt waar dat dan over zou gaan.
Misschien gaat ze dan vragen of lip fillers en baby botox niet in het basis pakket van de zorgverzekering kunnen
die staat zover van de realiteit af he. Natuurlijk sterft iedereen liever gelukkig in bijzijn van familie.
Maar dat is geen kwestie van kiezen. Als je ernstige corona krijgt en je belandt in het ziekenhuis op de ic en wordt in een kunstmatige coma gebracht dan kun je daaraan op die wijze overlijden. Dat is wat er dan gebeurt. En dat voorkom je al helemaal niet door geen vaccin te nemen.
Volgens mij is haar beredenering dat als ze corona krijgt, ze niet naar het ziekenhuis wil voor hulp maar ze liever thuis blijft en naar adem happend, stikkend dood gaat. Ze is immers niet bang voor de dood
Echt flikker op Tien. Mevrouw wacht dus liever af tot andere mensen zich hebben laten vaccineren zodat er meer data beschikbaar zijn en madam zich in haar ogen alsnog volledig veilig kan laten vaccineren. Leuk ja dat âieder voor zichâ en intuĂŻtie zo, maar feit blijft wel dat je gewoon egoĂŻstisch bent hoor.
Ik durf echt bijna te wedden dat als zij de kans krijgt dat ze beter wordt als ze naar het ziekenhuis gaat, dat ze die kans zou aanpakken lol haha. Tenzij allebei de opties eindigen in de dood, maar dan zou waarschijnlijk iedereen kiezen voor sterven bij je geliefde(n).
Zou ze alvast een brief ondertekend hebben dat ze niet naar de IC hoeft, of wil ze dan opeens wel geholpen worden?
Ik vind opmerkingen als âdat er mensen doodgaan door een pandemie hoort bij het levenâ en âmisschien is dit wel goed voor de mensheidâ ook altijd een beetje gevoelloos tegenover de mensen die het laatste jaar een dierbare hebben verloren aan Corona (en ik weet dat Tien dit niet letterlijk zo gezegd heeft maar ik vind die opmerkingen in het screenshot van @FISSA wel in dit straatje passen)
Zeg maar gerust behoorlijk gevoelloos, asociaal en egocentrisch.
Hahaha ik probeer mezelf altijd wat genuanceerd uit te drukken, maar je hebt gelijk
Dit kan je zo stellig niet zeggen. Het is geen gegeven dat er door hĂĄĂĄr beslissing mensen komen te overlijden.
Ik vind het niet solidair van haar. Gevalletje wel de lusten (laag besmettingsgevaar) niet de lasten (prik zelf nemen en evt bijwerkingen voelen).
Antivaxxers leven bij de gratie van vaxxers.