Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Pff als je het over gatekeeping hebt dan hebben krullende mensen daar wel echt een handje van hoor

(En dan bedoel ik niet het appropriation gedeelte want dat is natuurlijk heel kut. Maar wel het gedeelte waarin mensen niet blij mogen zijn met wat golven of krullen of überhaupt hun haar niet krullend mogen noemen OmDAt jE aLLeEn wAT gOlveN erIn heBT GeknEPen)

13 likes

Ik gatekeep de brunette community

Veel van jullie zijn gewoon donkerblond

49 likes

Het stukje appropriation is toch het cruciale stukje in die curly-discussie? Dus idd als je het wegdenkt, lijkt het alsof mensen met krullen alleen “you cant sit with us” roepen.
Of ik snap die discussie niet en moet het opnieuw nalezen

7 likes

Hierom ben ik blij dat ik in Engeland woon want mensen hier zeggen altijd dat ik een brunette ben IPV donkerblond wat ik eigenlijk ben.

1 like

:money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings:

1 like

Meer over krullen

Summary

Nee niet per se. Ja dat hele gedeelte van dat witte mensen die groepen overnemen is natuurlijk heel kut, en ook dat het dan nu opeens hip is omdat witte mensen het doen terwijl het allemaal gebaseerd is op kennis van black hair. Maar ik zie weleens youtubers bijv die in de comment section nog net niet met hooivorken bedreigd worden omdat ze zeiden dat ze ‘curly’ haar hebben, want het zijn slechts golven. En ook de sfeer die ik hier weer proef dat iemand niet gewoon blij mag zijn met dr haar nu het golft/krult. Of dat forummers niet meelezen in het krullentopic hier omdat daar alleen advies wordt gegeven door mensen die ‘zelf nieteens krullend haar hebben’ (wat trouwens ook gewoon niet waar is). Vind dat allemaal behoorlijk ‘you can’t sit with us’ om eerlijk te zijn.

Mijn tip voor iedereen die haar tips wil (of je nou steil haar tot je kont hebt, of een pixie cut, of 2B golven of 4C krullen): zoek iemand op insta met jouw haartype en dankzij het algoritme krijg je vanzelf meer. Et voila, opgelost! Volgens mij kan iedereen prima naast elkaar bestaan.

8 likes
Reactie krullen

Aha, ik linkte dit juist aan het cultural ap-punt (dus enkel omdat oorsprong vd methode niet werd begrepen of te makkelijk weggewuifd, aldus mensen die hierop reageerden). Of dat terecht is altijd weet ik niet maar het heeft wel een hele eigen geschiedenis. Snap nu jouw punt. Ziet dus meer op zgn deflatie van term krullen vlg sommigen (dat hier op een zondagavond zoveel over te zeggen valt wow haha)
Want tuurlijk of mensen blij zijn met (gemaakte) krullen of niet, evt met behulp met wat mousse of diffusers, mag ieder voor zich weten. Kan me niet voorstellen dat dit daadwerkelijk het enige punt is waarom men hier over valt…Wist niet dat krullies in YT-comments zulke snobs waren (heb ze zelf ook toevallig). Ga het checken

3 likes

Wow waar staat dit

Nog meer offtopic over krullen

Summary

Een keer eerder toen het hier ook al over de CG method ging (gaat het hier de laatste tijd alleen maar over he). trouwens wel uit herinnering geparafraseerd dus misschien stond het er niet precies zo.

Ik snap ook best wel dat je verbitterd kan zijn over als andere mensen dan opeens met iets gaan shinen waar jij al je hele leven mee bezig bent bijv (of nog erger, mee gepest bent). En zeker als je zelf van kleur bent en je deze shit dagelijks meemaakt. Maar ik snap gewoon niet waarom het niet naast elkaar kan bestaan. Laat de 2B golfjes, de 3B pijpenkrullen en 4c coils gewoon tips uitwisselen en sla over wat niet op jou van toepassing is.

8 likes

Nog even doorzeiken over krullen;

Ik krijg mijn hele leven al te horen van zowel vriendinnen als random vreemden; ooh wat een bos
krullen lekker zo kroes hoe doe je dat? Mag ik even voelen? Of vreemden gingen ineens aan mijn haar zitten.

Ik heb geen kroes haar (en al had ik dat wel wat dan nog) maar mijn krullen pluizen nog al snel. Dus ik ben mijn hele leven op zoek naar producten om mijn haar minder te laten pluizen en mijn krullen goed te verzorgen. Inclusief mega dure kapper bezoeken. Een deel van mijn familie (met krullen maar die hebben hun haar altijd stijl) hebben ook altijd commentaar op mijn haar van je moet het straighten etc.
iedereen mag zijn of haar krullen haten of er van houden en ze ontdekken of stijl laten of what ever.

Maar ik vind het dus wel een soort van beledigend dat mensen een paar pluis krullen creëren en omdat dat op blond haar is of bij een wit persoon dan is het ineens fantastisch/ ooh kijk wat een krullen en hoor je niemand over kroes haar of onverzorgd of mag ik er aan zitten.

En ik hou van alle soorten krullen, kroes of niet kroes, pluis of geen pluis met blond of donker haar. Maar het kan dus wel echt beledigend naar andere mensen over komen die hun hele leven al op zoek zijn naar de juiste producten en verzorging.

9 likes

Kunnen we ook even een moment stilstaan bij mensen met een heel treurig bosje haar dat niks liever wil dan recht naar beneden hangen.

:raising_hand_woman:t2: :cry:

65 likes

Even over Youtubers, ik kom de laatste tijd best wel wat hele kleine youtubers tegen die dan echt al een aantal maanden uploaden en per video soms nog geen 100 views halen. Echt dedication om dan door te gaan, ik zou allang zijn afgehaakt. Sommigen zijn ook best leuk!

2 likes

Nee het gaat om mensen die kansen wegnemen van vrouwen van kleur. En mensen die het gezicht van een movement worden terwijl die movement niet voor hun bedoelt is. Ik zal nooit begrijpen waarom mensen denken dat wij POC zeuren om het zeuren. Als er geen probleem zou zijn dan zou je ons niet horen. Geloof me.

Iedereen kan naast elkaar staan. Van 4c tot 1. Maar toon een beetje respect aan de vrouwen die daadwerkelijk onderdrukking ervaren door de textuur van hun haar.

20 likes

Omarm het! Love mijn bosje haar dat na het fohnen precies even futloos en steil is als voor het fohnen. Het is altijd precies hetzelfde en ik weet waar ik aan toe ben. 🥲

6 likes

Ik begrijp alleen niet zo goed hoe je dan respect moet tonen? Of een Vera of een Vita. Mogen zij dan hun haar niet krullen/golven op die manier? Of moeten zij iets erbij zeggen oid?
En hoe nemen zij kansen weg bij vrouwen van kleur door dit te doen?

36 likes

Daar zeg ik niks over. Ik reageer alleen op de kritiek die mensen hebben. Ik heb verder geen mening over Vera. You do you boo. Het is hun haar en als het voor hen werkt is dat toch hartstikke fijn.

Ik doe de CGM methode ook met mijn vriend. Hij heeft waarschijnlijk ook type 1 haar. Boeiend.

1 like

Omg hoe vaak ik moet uitleggen aan mensen dat mijn haar donkerblond is en niet bruin. Verschil in ondertoon jongesssss!!!

5 likes

Ik heb eigenlijk meer het idee dat jij het uberhaubt niet wilt begrijpen. Er is meerdere keren uitgelegd hoe en wat. Maar toch kom je steeds met ja maaaar.

Niemand zegt dat je met je stijle haar geen cgm mag doen en niet blij mag zijn met je golven.

11 likes

Wat een achterlijke opmerking.

1 like

Hiermee bevestig je voor mij dat ik gelijk heb. Danku

9 likes