Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Ja ik vind het ook heel leuk! Was meer verbaasd omdat ik het altijd stijl zie bij haar, maar dat is dus blijkbaar niet haar natuurlijjke haar

Kom ik weer: de curly gurl methode is een heel fijne methode voor echt krullend type 3 of 4 haar. Daar is het ook ontstaan. Don’t hate the methode, hate the mensen die het voor het verkeerde type haar gebruiken.

10 likes

Hebben jullie tips voor vloggers die bewust kinderloos zijn of gewoon nog geen kinderen hebben en waar t hopelijk ook nog even duurt?

De vloggers die ik graag volgde hebben nu allemaal kids en ik heb er gewoon niet zoveel meer mee.

10 likes

Maar kan je iemand noemen die dit doet?

4 likes

Sanne (ik kon ff geen nederlandsere naam verzinnen)

Lol nee maar ik bedoel het is toch niet zo dat zo’n Vita of een Manon Tilstra of Lottolovesbeuty doet alsof ze dit zelf hebben bedacht

4 likes

Nee omdat het een methode is. Ik bedoel ook met zelf bedacht dat iedereen op een trend hopt waarvan ze de afkomst en alles niet weten. Ik vind het helemaal prima dat mensen zoals Vita ook het doen. Want bepaalde dingen werken wel. Maar het is wel zo dat witte mensen nu de methode hebben overgenomen. En die facebookgroepen kapen .

1 like

Wie weet heeft Vita zich er wel in ingelezen en weer ze prima waar deze methode vandaan komt, dat kan je toch niet zeggen?

En ‘overgenomen’ vind ik op de manier zoals je het schrijft ook heel negatief. Er zijn toch wel meer stijlen/methoden/tips/menu’s weet ik het wat in de loop van de tijd overgenomen door personen die in de eerste instantie niet de doelgroep waren. Wat maakt dat slecht of negatief? En idd het zal voor bepaalde mensen een totaal niet geschikte methode zijn, maar daar komen ze dan toch vanzelf achter? Je valt er toch niemand mee lastig door te posten op instagram of in een Facebookgroep? En als je vindt dat diegene die er geen verstand van heeft maar dat wel pretendeert, dan negeer ( of ontvolg) je diegene toch gewoon.

Overigens vind ik het bij Vita wel echt duidelijk werken, wow! Ik dacht altijd al dat ze krullen had doordat haar haar aan de onderkant zo golvend opdroogde maar dit is wel next level!

15 likes

@ZusjevanJoost gaf eerder aan dat die facebook groepen er eerst waren met meiden met 3/4c type krul waren. En die zijn overgenomen door meiden met misschien 1 verdwaalde krul. Ik kan me voorstellen dat dat behoorlijk irritant is.

Ik vind jouw toontje ook een beetje " Je moet niet zo zeuren"
Maar het is niet alleen een beetje zeuren.

En ik weet dat Vita zich niet heeft ingelezen naar waar t vandaan kwam want ze vroeg ooit in dr vlog om tips en heeft die wss toegepast.

Ik ben het er helemaal mee eens dat iedereen er aan mee mag doen. Maar zeker in die facebook groepen word het cgm toegeeigend door witte vrouwen. Die je bijna vermoorden als je 1 stap niet doet enzo.

11 likes

Hoezo hate the mensen die het voor het verkeerde type haar gebruiken? Ik heb al vaker gelezen dat je dat zegt
en ik snap het serieus niet. Neem nou Vera, ze kreeg er alleen wat golven van en ik neem aan dat zij dan iemand is die dit niet mag doen want dan wordt het " gehate". Zij voelde zichzelf helemaal mooi en straalde. Dat is toch waar het om gaat?
Hou op met dat haten en ga gunnen.

56 likes

Ik gun niemand een ranzig vettig kapsel omdat ze zo graag krullen willen. Koop gewoon een krultang als je perse krullen wilt.

6 likes

Ochhh jezus die haatkaart, overdrijf niet zo.

Hartstikke fijn voor Vera dat ze er blij van werd, dan moet ze het ook vooral doen. Maar iedereen doet ineens alsof ze met deze methode van megastijl naar een bos krullen gaan, dat is gewoon niet zo.

2 likes

Mwah ik geloof dat jij degene bent die juist overdrijft haha. Maar goed, ieder zijn eigen mening. Ik laat het hierbij😆

3 likes

Is er iemand die nog een leuke suggestie heeft voor een DIY kanaal?
Ik vind The Sorry Girls heel leuk (volgens mij door iemand hier een keer getipt, thanks! ) en zoek eigenlijk nog wat meer van dat soort kanalen.

1 like

Kan mij ook echt niet voorstellen dat Vita krullen/slag/iets wat in de buurt van krullen komt heeft. Gok eerder dat de CGM bij haar ervoor gezorgd heeft dat ze waves in haar haar gekneed heeft en dat dat nu mooi opgedroogd is door een diffuser + heel veel gel en mouse te gebruiken. Geloof echt niet dat als zij gewoon haar haar wast en er wat krullen crĂšme in doet, haar haar lijkt op wat ze nu heeft - iig de afgelopen 50 weekvlogs was haar haar stijler dan stijl. Maar good for her als ze met CGM een bos haar krijgt waar ze trots op is.

3 likes

Misschien föhnde ze het stijl. Ik doe dat al de afgelopen zeven jaar van m’n leven, dus mensen weten van mij ook niet dat ik eigenlijk krullen heb (die ook heel erg toegetakeld zijn door al die hitte). Als ik de cg methode ga gebruiken en geen hitte meer toepas, heeft mijn haar ook een hele andere definitie.

10 likes

Als je al vaker gelezen hebt dat ik dat gezegd heb (hiervoor 1 keer eerder) dan weet ik niet hoe ik het anders nog uit moet leggen aan je en sta je denk ik ook niet open voor m’n antwoord.

Edit: ik reageerde op @Xiomara dat ze de CG methode niet meer aan kan zien. Met de CG-methode zelf is niks mis mits het op het juiste krultype wordt gebruikt. Vind het gewoon zonde dat iemand de methode stom vindt terwijl hij prima werkt op het juiste haartype.

Nog 1 edit: dat ‘hate’ was natuurljk niet serieus bedoeld he.

2 likes

Xomacenna

1 like

Met kruiden denk ik dat het wel lekker kan zijn, maar idd niet zoals zij het heeft gemaakt. Vond die mayo (en ĂŒberhaupt de rest van de ingrediĂ«nten) ook zĂł smerig in die quesadilla’s.

En groente snijden met een botermes. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Thanks! Ziet er leuk uit.

1 like