Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Jaa leuk ik volg haar al jaren op instagram! Heb haar video’s nog niet echt bekeken maar ga ik wel doen :slight_smile:

1 like

Je kunt wel merken dat ze niet zo goed in haar vel zit, ze komt nogal ‘mat’ over.
Aan het einde kreeg ik een klein stukje van dezelfde video van vorig jaar en daar klinkt ze zo anders. Ik hoop dat ze zich snel beter gaat voelen, maar ik vind het wel goed dat ze gewoon doorgaat en ook niet gaat faken alsof ze heel blij en enthousiast is.
Het lijkt me zo ontzettend lastig als je werk zo ontzettend samenhangt met jouzelf, je leven en je stemming.

Edit: zo lijkt het misschien net alsof ze helemaal gedeprimeerd en treurig in die video zit, dat is ook niet zo hoor!

4 likes

Dit inderdaad, lijkt me echt verschrikkelijk.

Wat betreft dat het niet zo heel lekker gaat. Ik luisterde laatst haar podcast terug met twee van haar vrienden over ondernemerschap en wat te doen als je bijvoorbeeld ziek wordt vs. verzekeringen, en toen zei ze ‘ik kan overal wel over vloggen, stel ik zou jouw ziekte krijgen [was kanker] dan zou ik zelfs daar video’s over kunnen maken, die zouden zelfs nog heel goed bekeken worden ook denk ik’. Ik weet niet wat er nu in haar leven speelt behalve de lockdown maar ik dacht wel van, ben benieuwd of ze daar inmiddels op teruggekomen is (niet letterlijk, maar gewoon wat betreft levensinstelling/inzicht). Het kwam echt zo naief op me over.

2 likes

Ik vind het super interessant om Laura Brijde nu te volgen meer haar spaarplannen om een huis in Spanje te kopen. Het komt op mij een beetje over als een bevlieging maar vind haar overwegingen wel interessant. Bijvoorbeeld dat ze nu kijkt om een huis in Nederland te kopen voor 3 jaar zodat ze onderaan de streep meer overhoudt dan met huren.

2 likes

Jamie Li heeft een foto van haar nieuwe huis geplaatst. Ziet er nu al mooi uit, met split level :star_struck: Heb echt zin in de vlogs hierover!

27 likes

Ja ik ben wel erg benieuwd want het komt over zoals zij vertelt dat het makkelijk is om een huis te kopen in Nederland, maar eerlijk gezegd ben ik daar benieuwd naar. Maar misschien verdienen zij en haar vriend meer dan ik denk?

1 like

Ja dat was echt een heel vreemde uitspraak, maar die vriendin zei zelf dat ze gelijk had volgens mij?

En van de andere kant, een tijd niet uploaden of minder uploaden hoeft niet altijd een probleem te zijn. Sowieso gaan influencers over het algemeen naarmate ze langer ‘bestaan’ volgens mij steeds minder content maken, maar absoluut niet minder verdienen.
Zelfs in het geval van arbeidsongeschiktheid zoals bij Vera was er financieel gelukkig geen groot probleem (zoiets zei ze laatst toch in een video?), terwijl dat best wel lang duurde. Het is natuurlijk anders als je nooit meer kan werken, en je moet verstandig met je geld omgaan en genoeg sparen voor als zo’n situatie zich voordoet, maar ik denk wel dat zo’n situatie voor een influencer wat betreft sommige aspecten anders is dan voor een andere zzper of iemand in loondienst.

Maar ik weet eigenlijk niet wat ik hiermee bedoel want die uitspraak was wel echt bizar.

Ik vind dat ook wel interessant om te volgen. Maar heb wel het idee dat ze een huis kopen in Nederland ook wel onderschat. Misschien ligt het aan de regio waar ze willen zoeken, maar je koopt niet zomaar even een huis en je kan soms ook wel een jaar bezig zijn voordat je echt iets heb gekocht. Maar misschien hebben ze dat ook wel ingecalculeerd, geen idee

1 like

Nouja ik bedoelde ook vooral dat ALS de lockdown/crisis het ‘enige’ is dat haar nu dwarszit (en nogmaals, geen idee misschien speelt er meer dan dat, maar die indruk kreeg ik) en ze op basis daarvan minder video’s gaat maken (wat heel verstandig en goed is), ik me afvraag hoe goed ze het vloggen zou trekken met een slechte gezondheid/nare diagnose/tijdens chemo. Dat ze daar volgens mij echt te luchtig over denkt. Hopelijk voor haar blijft het hierbij natuurlijk. Maar ik vond die opmerking echt zo storend, ook richting anderen/kijkers.

2 likes

Ja echt prachtig, ze gaan volgens mij naar het driedubbele qua m2. Op de foto die hier man deelde waren zulke grote ramen met zoveel zonlicht! Ben heel benieuwd.

2 likes

In haar stories liet ze ook wat inspiratiefoto’s van Pinterest zien en het gaat er echt mooi uitzien volgnes mij!:sunglasses:

Ik ben blij dat de hele warme minimalistische japandi scandi stijl in de mode is.

1 like

Er zijn al heel wat topics voor deze voorgegaan, dus het je erg lastig te achterhalen of dit al aan bod is gekomen. Zelf ben ik erg late to the party wat betreft YouTubes en vloggers. Ik ben vrij ‘nieuw’ in het wereldje omdat ik YouTube voorheen vooral gebruikte voor muziek.

Nu volg ik dus een aantal YouTubes. Dit zijn vooral Aziatische/Aziatisch Amerikaanse vloggers, zoals Michelle Choi, Joanday, Jenn Im en Kiryeong. Zijn er misschien mensen die aanraders hebben op basis van types die over dezelfde soort zaken vloggen/bloggen? Hoeft niet zozeer beauty gerelateerd te zijn

Die uitspraak over vloggen als je bijv ziek bent was puur speculatief in de context van die podcast. Ze zei niet: Ik zou dat dan doen, ze zei het zou eventueel kunnen, als in stel vloggen is je enige inkomstenbron is het makkelijker om je werk te blijven doen dan een arbeidsintensievere baan.

Het is niet puur speculatief als ‘ik kan onder alle omstandigheden blijven vloggen’ je reden is om geen arbeidsongeschiktheidsheidsverzekering af te sluiten, wat ze in mijn herinnering aangaf in die podcast.
En al zou het wel puur speculatief zijn, dan getuigt het nog steeds van enorme naïviteit wat betreft ziekte (/trauma en weetikveel).

2 likes

Stephanie villa.
Amy lee.

1 like

Wat leuk! Maar waarom filmt ze zo irritant met fisheye (denk ik?). Niet te doen joh :see_no_evil::older_woman:t2:

1 like

Ik ken ze nog niet, zal morgen even kijken. Bedankt voor de tip!

1 like

Ja in het mommybloggerstopic. Echt idioot inderdaad.

Ik kijk nu een tijdje video’s van Isabel Paige. Eerst als iritainment, maar nu vind ik ze eigenlijk wel rustgevend en leuk om te bekijken. Nu ging ik even googlen naar waar zij ongeveer woont (qua staat) omdat ik de omgeving daar echt prachtig vind. Ik kon niet veel vinden over haar woonplaats, maar kwam wel een blog tegen: https://dickinson58601.com/2020/05/06/more-about-isabel-paige-and-my-disappointment/. Er is ergens ook een reactie waarin de schrijver omschrijft hoe hij/zij/het seks zou hebben met haar en haar zus. Dit is echt zo ziek… Ik ben er misselijk van. Je kunt zo als vlogger/blogger echt een speelbal zijn en geen controle meer hebben over wat anderen doen met de informatie over jouw leven.

Toen ik wilde opzoeken in welke staat ze woonde vond ik ook die blog.
Er staan wel meer van dat soort walgelijke artikels op.

Ik kijk haar ook graag, maar haar overgelukkige dansjes in the mountains ben ik wel zat.

2 likes