Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Haha ok! Ik weet dus niet precies wie dat zijn maar ik kan mijn eigen ergernis nu wel beter begrijpen.

Wat mij stoort is dat zo’n vlog dan eigenlijk vooral om iemand gaat die de hele tijd zegt dat juist de anderen en de buitenwereld zo belangrijk zijn ( de BOAs, risicogroep, zorgmedewerkers) maar die hele vlog draait juist om die persoon. Die tegenstrijdigheid zit dan in het oproepen om naar de vlogger te kijken, te luisteren, producten te kopen, de vlogger te volgen en berichtjes te sturen terwijl het object van de aandacht zogenaamd oproept om juist naar buiten te kijken (ik mag niet klagen want xyz, de situatie in de wereld is erg xyz). Dat stoort mij zo.

Dus dank aan Nieuw Zeer, Elise Schaap en Mark Rutte die dat gisteren ook heel mooi heeft laten zien (het moet gaan om de ouders van de toeslagenaffaire maar luister eens naar mijn mooie verhaal over geweldige collega Wiebes en kijk eens naar mijn mooie fiets).

@Calabasas: Ah ok, daar weet ik dan misschien niet genoeg van omdat ik niet specifiek iemand volg. Ik herken vooral de indirecte manier van het vragen van aandacht en zelfbevestiging door een lens van zogenaamd zelfinzicht, het duiden van wereldproblematiek en een dieper begrip van de medemens waar de kijker zijn/haar voordeel maar mee moet doen omdat de vlogger een geslaagd (en begeerd in materieel opzicht) leven leidt en daarmee bekendheid en die aandacht legitimeert.

1 like

Haha ze klinkt hier als Roos van kopen zonder kijken

8 likes

Geweldig! Elise is echt zo goed.

3 likes

Haha leuk, Elise doet me hier ook aan Sanne Vogel denken.

3 likes

Zo inderdaad! Ken die meid in dat filmpje verder niet, maar dit is spot on.

Volgens mij doet Elise haar binnenkort na in de TV kantine.

Ja afgelopen aflevering al volgens mij!! Haha

Ja of Femke van Monica (zij vlogt niet zelf maar manier van doen)

2 likes

Hahahahaha ik volg Sereen al even niet meer maar gelukkig duikt ze tegenwoordig ook op in dit soort gekke gesponsorde berichten :joy:

Edit
Sorry ik lach vooral om de gigantische Amerikaanse-stock-foto-vibe.

49 likes

Ik ben ZO benieuwd hoe Sereen zelf denkt over die overdosis spon, het lijkt wel alsof ze echt alles aanneemt. Wil ze nu nog even snel en veel cashen voordat haar volgers helemaal weggelopen zijn? Of denkt ze dat mensen toch wel blijven hangen ondanks het ontbreken van eigen content? Wat is het plan op de lange termijn?

15 likes

Omg ik vond Widya echt heel erg leuk maar nu zie ik dat ze recent in Dubai is geweest voor d’r ‘4 jaar anniversary’ doe ff normaal hoor ik ga die vlog ook niet kijken want ik wil nu geen geld die kant op duwen

We zitten in een pandemie waarom krijgt niemand die fucking memo in influencer land

12 likes

Ik ben ook Widya fan maar ze had volgens mij sowieso al dikke schijt aan de corona maatregelen. Althans dat valt mij wel op als je haar vlogs van de afgelopen maanden kijkt.

Niet dat het veel uit maakt maar de reden was toch omdat die vriend daar moest draaien met nieuwjaar?

1 like

Ik heb geen idee, dat zou best kunnen ik wil de vlog dus niet kijken omdat ik geen zin meer heb om mensen financieel te ondersteunen die zich niet aan de maatregelen houden. Misschien zuur van mij, maar ik trek het echt niet meer. Er is recent een familielid overleden op de IC en Corona bij mijn allerliefste opa en oma in het gebouw vastgesteld dus ik heb kortgeleden een extra realitycheck gehad.

Dus, mocht het voor Felix zijn job zijn hadden ze wat mij betreft kunnen afslaan want er zijn genoeg andere locals daar met talent neem ik aan. Maarja dat is niet mijn keuze, maar ik vind er dus wel wat van. Wij zitten thuis, worden ziek en zij vieren een feestje flikker op

9 likes

Hoe krijgen sommige mensen het toch voor elkaar om iedere keer in dit soort drama terecht te komen? Vind het oprecht knap :rofl:

1 like

Dat is waar Trisha op draait dus die wurmt zich er gewoon in

2 likes

Heb wel medelijden met haar in deze video. Het is echt net de middelbare school

Ik heb weer een kanaal dat ik graag wil delen! Het stond laatst in mijn aanbevolen video’s (ik kijk graag video’s waar mensen oude huizen gaan opknappen, vandaar dat dit me aanbevolen wordt).

Ze hebben dus een heel groot oud landhuis gekocht in Cleveland (Ohio, VS) en zijn dat nu aan het opknappen. Ze heeft ook een blog, die is ook wel tof om te volgen! Ze verzamelt curiosa en verwerkt dat dan ook in haar interieur, vind ik persoonlijk ook heel tof om te zien! Ze hebben ook video’s waarin ze met een metaaldetector de tuin doorzoeken. Ze vinden geen schatten, maar ik vond het zelf heel leuk om te zien

17 likes

vind het zo jammer dat ze dan maar 1 week doet ipv een maand/twee maanden ofzo. Dan is het toch veel interessanter dan 1 week.
Oh ze heeft wel een leuke week uitgekozen, 180 euro in een week, vooral cadeautjes

2 likes

Omg ik dacht haar te herkennen en ik ging even kijken op haar instagram en blijkbaar volgde ik haar blog vroeger (meer dan 10 jaar geleden in ieder geval). Zo leuk om te zien dat zij eigenlijk niet zo veel veranderd is op het eerste gezicht.

2 likes