Het andere YouTubers/bloggers topic #16

In de comments zegt ze dat ze hem in de woonkamer hebben gezet.

Bonnie heeft het erover dat ze geen hobby’s heeft zoals Nick dat heeft met gamen. Ja, filmen is haar hobby maar dat mag ze van haarzelf niet doen in het weekend omdat het ook werk is. :face_with_raised_eyebrow: In de comments wordt geopperd dat ze een Switch koopt, of diamond painting gaat doen etc. Mensen doen aan schilderen, macrame maken, puzzelen, etc. Netflix vind iemand anders geen hobby. En toen kwam ik erachter dat ik ook geen hobby heb als dit de maatstaaf is. :joy: Wat doe ik? Sporten, YT en Netflix kijken. That’s it. Bij al die creatieve dingen krijg ik alleen maar de kriebels dat je dan allemaal troepjes in huis haalt ermee. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat Bonnie zegt dat ze geen hobby heeft terwijl ze wel allerlei dingen leuk vind maar dan “geen zin” heeft. Maar aan de andere kant verveelt ze zich ook nooit, dus wat is dan het probleem? Waarom moeten mensen een hobby hebben?

24 likes

Sporten geldt ook wel als hobby toch?
Ik heb sowieso een hekel aan die criteria waar iets blijkbaar aan moet voldoen voor het een hobby is. Volgens mij verwarren sommige mensen het met een passie, want ik zie een hobby gewoon als iets wat je graag doet, niet hoe gepassioneerd je erover bent.

20 likes

Ik haat dat ook. Ik hou vooral gewoon van op de bank zitten en televisie kijken of bankhangen bij vriendinnen thuis. Maar op de een of andere manier lijkt dat nooit een “toegestane” hobby om te zeggen bij een sollicitatie :yum:

48 likes

Ja ik lig het liefst bovenop m’n vriend maar is ook weer zo raar om tijdens een sollicitatiegesprek te benoemen.

94 likes

Bonnie: ik heb geen hobby’s
Ook bonnie: Houdt van puzzelen, spelletjes spelen, lezen, series kijken, wandelen, video’s maken, in bad gaan, koken/bakken, scooter rijden

:confused:

69 likes

Ik vind ‘wat is je hobby?’ ook echt de stomste vraag die iemand kan stellen. Maakt niet uit of het op een sollicitatiegesprek of een date is. Echt irritant altijd.

57 likes

image

127 likes

Haha ja. Alsof je collega’s zelf op zoek zijn naar hobby’s ipv een nieuwe werknemer.

5 likes

Ik vergeet op zo’n moment ook altijd wat ik leuk vind om te doen, haha

10 likes

Ja exact, zo semi existentieel “who am I” moment. Heel awkward om zo over jezelf te vertellen

9 likes

Zodat je bij sollicitatiegesprekken “iets over je jezelf kan vertellen” wat beter overkomt dan “Mijn hobby’s zijn internetten en op de bank hangen met Netflix”.

(oh ja wat 23 anderen al hebben gezegd dus lol)

5 likes

Haha ja ik heb dus altijd de neiging om me interessanter en stoerder voor te gaan doen dan ik eigenlijk ben. Want m’n hobby is eigenlijk gewoon netflix en slapenđŸ€·đŸ»â€â™€ïž Maar dan zeg ik ineens ‘wielrennen’ terwijl ik echt maximaal 3x in het jaar een rondje fiets op m’n vaders racefiets. En dan gaan ze allemaal dingen vragen omdat ze het ook doen. Maar ik weet niet eens hoe de versnellingen op dat ding werken en ik fiets met oude vertrapte gympen ipv klikschoenen.

76 likes

Hahha zo rot is dat :joy: Had toen ik 16 was muziek als hobby op mijn cv en kreeg toen ook allemaal vragen over instrumenten en zelf muziek maken en ik zat daar van ehhh ik luister gewoon graag liedjes :sweat_smile:

32 likes

Haha maar exact dit. Doet me ook zo erg denken aan eigen sollicitatie gesprekken waarin ik hobbies moest verzinnen terwijl mijn drie grootste hobbies zijn: eten, bank hangen met vrienden of alleen, netflixen. Elke keer weer dat verhaaltje over krachttraining en wandelen als hobby, wat ik oprecht ook wel erg veel doe maar puur voor gezondheid en niet omdat ik het leuk vind.

Snap alleen niet dat bonnie vindt dat ze geen hobbies heeft met al dat gepuzzel, spelletjes, video’s maken enzo. Vind dat aardig wat hobbies.

2 likes

Haha ik had dit een keer met baantjes zwemmen terwijl ik allang niet meer in de buurt van een zwembad woonde, lesje geleerd :thumbsup:

2 likes

Ik zeg altijd met zo’n schaapachtige lach “ja ik heb niet echt spectaculaire hobby’s” en soms lacht de ander dan ook en zegt “nee ik kijk ook alleen Netflix” en soms kijken ze je aan van wtf hoe kun je nou geen hobby’s hebben.

8 likes

Doet me denken aan een verhaal van een collega, die bij (ander werk) een sollicitatie gesprek had. Ze vroegen haar naar haar lievelingsboek maar ze kon gewoon nergens opkomen, totdat haar oog op een boek viel in de boekenkast (was vrij specifiek onderwerp; “Schaken in Schotland” bij wijze van). Dus die interviewer “nou wat toevallig! Heb ik ook net gehad van iemand. Jeetje. Dat hoor je niet vaak
” liep niet echt goed af verder

92 likes

Haha doet me denken aan de keer dat we een nieuwe collega hadden en een voorstelrondje van het team deden en iedereen vertelde over hun sportieve activiteiten zoals hardlopen, bootcamp en sporten onder stroom (?) en toen was ik aan de beurt: Uh ja ik ben propje en ik houd niet echt van sport :woman_shrugging:t3:

47 likes

Ik heb pas weer sollicitatiegesprekken gevoerd (ik ben degene die iemand aanneemt in dit verhaal) en ik twijfel altijd om die vraag te stellen. Je wilt mensen idd niet voor het blok zetten, maar sommige mensen hebben een superinteressante hobby of je komt opeens een gezamenlijke interesse te weten. Dan is het weer jammer als je er nĂ­et naar gevraagd hebt.
De eerste die het songfestival als z’n hobby noemt is gewoon direct aangenomen bij mij, haha.

31 likes