Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Ik kwam er pas achter dat er heel wat kinderarbeid voorkomt in de edelstenenbusiness. (Eigenlijk vrij logisch gezien hetzelfde gebeurt met diamanten.) Het zijn dus kinderen in o.a. India, Gambia, Tanzania etc… zo jong als een jaar of 6 die in de mijnen kruipen om de Instagram van rijke witte vrouwen mooi te maken.

(Sorry dat ik zo veel social justice warrior dingen post vandaag)

52 likes

Here for it :raised_hands:

3 likes

Mijnen van kobalt wordt helaas ook door kinderen gedaan. Dus de telefoon waarmee ze dat posten gaat ook waarschijnlijk over de rug van kinderen. En dit bericht dus ook.

5 likes

Mica (shimmer, veel gebruikt in make-up) wordt helaas ook veel gewonnen d.m.v.kinderarbeid. Ook zoiets wat weinig mensen weten helaas.

7 likes

Wow heftig deze dingen zeg. Zoveel waar je gewoon ‘normaal’ mee in aanraking komt iedere dag is dus door kinderhanden gegaan :cold_sweat:

2 likes

Omg wat heftig, want als ik dus heel fijn m’n vegan cruelty free make up koop, is het…wellicht nog steeds niet écht cruelty free :frowning::exploding_head:

@VickyViolence supergoed dat je dit post juist

4 likes

Ja dat heb je al snel met delfstoffen helaas :frowning: Mica zit naast make-up bijvoorbeeld ook in kabels, auto’s, computers/telefoons ook in verf en bijna alle elektrische apparaten ga zo maar door!

1 like

https://youtu.be/Qtp0yqcZ9h4 met Bram Krikke , Brit Dekker en Buddy Vedder leuke eerste aflevering :hugs:

4 likes

Bram Krikke is inmiddels ook een algemeen inzetbare pion geworden he? Ik vond hem juist leuk door zijn eigenzinnigheid (en eerlijk, ik vind het nog steeds grappig met zijn gortdroge humor) maar hij duikt werkelijk overal op. Op insta is hij ook alle BN’ers aan t kontkussen.

14 likes

Ik vind die huizenjacht struggles van Laura Brijde wel verfrissend om te zien. In plaats van influencers die ‘even aan het rondkijken’ zijn en na een maand ineens een huis hebben gekocht.

Ze wil eigenlijk een huis in Spanje maar dat lukt sowieso (nog) niet dus nu gaat ze het eerst in Nederland proberen

4 likes

Ik moet weer zo hard meelachen dat ik me halverwege realiseerde hoe idioot het er moet uitzien als je in je 1tje keihard naar je computer zit te lachen :joy:

24 likes

Ik kende haar niet (ze komt me overigens wel bekend voor?), en 1 filmpje trek ik nog net, maar daarna is ze echt too much. Zo aanwezig de hele tijd en al die edits zijn zo kinderachtig. Nee niet mijn ding. Dan ga ik Bonnie opeens extra waarderen. :joy:

1 like

Ja maar ik vraag mij dus oprecht af of dat wel realistisch is… Zij is ZZP-er en hij heeft sindskort pas een baan. Althans,ik kan mij voorstellen dat hypotheekverstrekkers dat niet de meest ideale situatie vinden. En met de huidige huizenmarkt mag je best een bak geld meenemen.

3 likes

Ik lig ook bij hun filmpjes altijd helemaal in een scheur! :laughing:

2 likes

Op NPO3 is een programma, het heet Bait en dan gaan ze scammers scammen. En blijkbaar is die maker een friend van Alwin want die kwam even in beeld als cameraman.

Vond het wel een leuke aflevering over liefdesfraudeurs, verder geen juice.

3 likes

Kinderachtige edits? :exploding_head:

Juist supergrappig vind ik, al is het principe wel een kleine beetje uitgemolken vind ik. Maar ze heeft ook een video waarin haar schoonfamilie oudhollandse spelletjes doet en die is echt hilaaarisch. Juist ook met die edits :joy:

4 likes

Ja de documaker en z’n vriendin zijn onderburen van Alwin!

oh thanks! dit vond ik echt superleuk om te kijken :smiley: lag ook in een deuk! heb gelijk geabboneerd.

Die video vond ik zo leuk dat ik toen mn vrienden opgetrommeld heb om ook die spelletjes te gaan doen :joy:

1 like

Laten we het erop houden dat het niet mijn smaak is, vind ze too much en veel te druk. Ik ben überhaupt niet zo’n fan van edits.

3 likes