Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Haha alleen de grote plant midden voor het raam vind ik een beetje gek. Maar verder heel warm en gezellig juist. En ben het eens met dat het leuker is om dingen stapje voor stapje aan te pakken en je er dan meer van geniet (of in elk geval vaker)

Deze chick maakt allemaal vegan versies van gerechten uit series en films

14 likes

ok, maar is het niet het punt van een forum dat iedereen meningen heeft en daar over praat? Persoonlijk vind ik het ook heel extreem om met een slok op te gaan rijden, te vergelijken met slavernij. Het verwoest allebei levens, daar niet van. Zeg ook niet dat je je mening hoeft te veranderen, maar weet dat mensen hun mening ook delen als je iets post.

33 likes

Maar vind je dan echt dat slavernij en verkrachting in dezelfde categorie vallen als autorijden na een glas wijn?

Ik vind het, hoewel beide ethische kwesties te noemen, gewoon een heel andere categorie?
In de eerste categorie zou ik bijv zaken als abortus, vrouwenkiesrecht noemen en in de laatste gordel in de auto, appen op de fiets, muziek in je oren op de fiets, navigatie bedienen terwijl je rijdt, etc.

Niet dat het niet allebei belangrijke kwesties zijn om over na te denken, maar de vergelijking is m.i. gewoon vreemd.

16 likes

Maar jongens, ze vergelijkt de delicten toch niet? Alleen de manier waarop er eerst gedacht werd en nu. Staar je niet zo blind op het delict zelf.

19 likes

Dat zou inderdaad wel beter zijn, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Als iemand ineens iets als verkrachting in een discussie gooit dan heb je toch gewoon een grote kans dat je daar iemand mee raakt. Ik vind echt dat je daar wel rekening mee mag houden. Maar goed, daar mogen anderen ook anders over denken natuurlijk. Het is waarschijnlijk wel een goede eigenschap als je het op de feiten kunt houden zonder emotioneel te reageren. Denk dat ik er verder niet meer echt wat aan toe te voegen heb.

4 likes

Maar de manier waarop erover gedacht werd/wordt is dus niet hetzelfde. Het een is een kwestie van mensenrechten en hoe er naar mensen wordt gekeken in de samenleving. Het andere is een kwestie van lichamelijke veiligheid. De insteek is anders juist.

7 likes

Ja dit bedoelde ik meer @Flamoes. Het hele punt wordt nu afgedaan omdat je slavernij niet kunt vergelijken met een slok op achter het stuur.

2 likes

hahaha dit, ook echt aan die medewerker vragen ‘wat vind jij lekker?’ en dan iets totaal anders bestellen :joy:

2 likes

@Banananana @Penny_lane
Ja jullie hebben gelijk, daar had ik niet bij stilgestaan. Dat komt ook omdat ik het met het punt (zodra ik het begreep) gewoon eens ben en daar dus minder aandacht aan besteedde dan de dingen waar ik het niet mee eens was. Niet zo handig/netjes.

Overigens op dat laatste wat je zegt @Penny_Lane ik wist tot iemand me er net op wees niet wie er achter haar account zat dus ik dacht toen ik mijn eerste reactie plaatste inderdaad dat ze iemand was die dat niet snapte. Dat is een beetje het gevaar van schuilnaam op een forum misschien.

3 likes

Ze heeft een balkonnetje dus ik zou zelf een kattenluik in de deur zetten en een soort hokje bouwen voor de kattenbak op het balkon.

7 likes

Beetje late to the party, maar net de verlovingsvlog van Noor gekeken. Volg haar normaal niet eigenlijk. Vind Sander heel schattig! Alles zo doordacht en heel nerveus.
En moest zooo lachen toen hij zei “I dit it!! Nouja… ik mag van geluk spreken dat ze me… tolereert” :joy::joy::joy:

7 likes

tsja… dan moet je ook gelijk rondom je balkon een soort hekwerk moeten maken met gaas. anders is je kat pleiten. en dan schijten ze in de tuin van je buren. probleem ook opgelost eigenlijk, hoef je geen kattenbak meer in je woonkamer :stuck_out_tongue: (sarcasme)

2 likes

Heeft er iemand toevallig nog suggesties voor een youtuber die veel met interieur doet, en niet naadloos de trends volgt? Vind het ook wel tof als iemand bezig is met duurzaamheid en veel dingen tweedhands koopt en/of opknapt!

Lonefox! Hoewel hij wel veel trends doet.

2 likes

XO macenna. Ze knapt gekringloopte ( Dit is vanaf nu een woord) dingen op.

2 likes

In het kader van Lonefox van @Flamoes vind ik MaCenna (XO, MaCenna/macennalee) ook leuk. Wel ook toch nog redelijk trendgevoelig, maar wel ook vaak thrift flips en zo!

2 likes

Jaa ik ben nu aan t kijken. Kijk normaal ook nooit maar vind dit heel cute. En ze zijn dus al 10 jaar samen, wist ik niet!

2 likes

Bij het balkon aan de keuken hebben ze al een kattenluikje en ze zei ook dat ze van plan waren daar de kattenbak te zetten, dus geen idee waarom ie nu nog in de living staat.

1 like

Deze 2 vind ik ook leuk. En Karen britchick is haar huis aan het renoveren ook leuk om te volgen.

2 likes