Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Ja klopt hoor, en het is natuurlijk leuk dat ze er blij mee is. Het is allemaal niet zo heel gek, maar het is alles bij elkaar gewoon best veel en er zit weinig anders in deze vlog.

Ik zie net dat Paul Cliteur die stopt met FVD, vader van Claartje Rose Cliteur is. :open_mouth:

Edit: Oh nee toch niet.

1 like

Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in, ik weet dat ik veel over haar post en het is niet vaak positief.

Oja klopt idd :nerd_face::face_with_hand_over_mouth:

Ja, precies! Je wordt niet gekort als je een miscommunicatie hebt over een vacature. Er worden altijd brieven gestuurd en je wordt een aantal keer gebeld. Wij krijgen maar een gedeelte van de communicatie mee.

4 likes

Ik heb zelf andere ervaringen. Toen ik in de bijstand zat ben ik op heel veel manieren genaaid naar mijn idee. En die brieven kwamen gewoon niet altijd aan. Of waren niet verstuurd wat ik destijds vermoedde. De gemeente waar ik woonde werkte ook niet met PostNL maar een ander bedrijf wat ik al irritant vond want daardoor kon ik geen apps gebruiken als ‘bewijs’ en ze wilden ook niet mailen om dit soort toestanden te voorkomen. Daarnaast ben ik op zoveel manieren geschoffeerd dat ik hierbij even niks durf in te vullen voor Sanne.

17 likes

Nou ja, ze kon haar abonnement verlengen he dus ze hoeft dat bedrag niet in een keer op te hoesten. Een lening voor je telefoon wordt aan het BKR gemeld en als je een huis wil kopen, stellen veel mensen dat nog even uit. Daarnaast is ze ZZPer en kan je dan gebruik maken van aantrekkelijke regelingen.

1 like

Niemand weet de precieze situatie van Sanne behalve zij en de gemeente wellicht, dus het lijkt me een beetje onnodig om daarover te gaan speculeren eigenlijk. Plus ze heeft een afgeschermd Twitterprofiel, waarom het dan op een openbaar forum bespreken?

35 likes

Omdat het openbaar op insta staat. Maar eigenlijk heb je wel gelijk verder: we weten te weinig.

1 like

Ik heb even gekeken maar kan het niet vinden? Dus dan heeft ze het denk ik verwijderd.

Hoe gaat dit dan in z’n werk met zo’n relatief klein bedrag als een telefoon, krijg je dan €200 minder hypotheek verstrekt haha?

@Xiomara het stond in haar stories, dus is na 24 uur automatisch verdwenen. Ben het met je eens dat we dit hier niet hoeven te veroordelen want wij kennen idd haar situatie niet, maargoed ze slingert het wel zelf het openbare internet op dus dan moet je ook accepteren dat mensen daar over gaan praten. Zelfs al is de story nu niet meer zichtbaar. Weg is nooit echt weg op het internet.

2 likes

Nee. Het gaat factor 10 ofzo. Kun je gewoon allemaal op internet vinden maar kan zo 12000 euro schelen.

1 like

Ik weet de details niet precies, maar het gaat om je maandbedrag, net als bij de studieschuld. Als je al 50 euro per maand aan de takkedure telefoon uitgeeft, kan je dat niet uitgeven aan een huis ookal is het een vrij kortdurende lening. Vooral bij ondernemers of als je heel krap aan het juiste bedrag komt, is het soms handig het af te betalen.

1 like

Ik betaal €14 per maand aan mijn telefoonabonnement, gaat dat dan ook er van af? Of alleen als je het toestel ook daarmee betaalt (ik koop altijd simlockvrij)

Boven de €250 dacht ik, dus je krijgt altijd BKR want telefoons worden alleen maar duurder :sob:

2 likes

Die is wel onverwoestbaar denk ik dus opzich een goede aankoop

7 likes

Mijn huidige telefoon (Motorola) was €100 en m’n vorige (Samsung) €150. Beiden prima smartphones, ik koop altijd oudere modellen omdat ik echt niet meer dan nodig ga uitgeven aan een telefoon.

14 likes

Huh ben je serieus? Je kunt echt goeie telefoons kopen voor onder de 250 euro met gewoon de nieuwste dingen erop en alles wat je nodig hebt.

1 like

Maar wat is er dan “niet okĂ©â€ aan? Zij plaatst een story online, en mensen praten hier daarover. Overigens grotendeels op het moment dat die story nog online stond. Mag je dat dan niet meer bespreken omdat het een story is en dus later weer verdwijnt? Mogen we dan ĂŒberhaupt geen stories van influencers meer bespreken hier? Zouden we er wel over mogen praten als het een post of video of YouTube was?

1 like

@Evenveel ja maar dat is een andere discussie he, er werd reageren op het stukje ‘mag je dingen bespreken die later weer offline gaan’, niet op ‘mag je iemands uitkering bespreken’

@Penny_Lane het was niet bedoeld als “we mogen ook niks meer”, ik ben oprecht benieuwd waar dan de grens ligt. Ik heb het ook niet over welke onderwerpen je wel of niet zou moeten willen bespreken, maar over “ze slingert het wel zelf het openbare internet op dus dan moet je ook accepteren dat mensen daar over gaan praten” waar je op reageerde. Niet over de inhoud van die post.

Ik ben trouwens wel benieuwd waar je op doelt met dit stuk want ik post hier nooit uit mezelf over Sanne. En als ik ergens op reageer is het eerder positief want zo denk ik ook over haar (impopulaire mening hier maar is wel zo, ik heb best wel bewondering voor hoe ze het allemaal doet en begrip voor waarom ze bepaalde dingen doet)