Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Of het is ergens fout gegaan in de communicatie of bij de gemeente. Na de hele toeslagenaffaire zou ik daar ook echt niet meer van opkijken.

11 likes

En ze heeft ook altijd schone neusgaten :ok_hand:

3 likes

Missh een rare vraag, maar kun je ook je eigen ring-geluid aanhouden?
Ik heb een hele leuke (al zeg ik het zelf)

Bij een vriend van mij is zijn uitkering beƫindigd omdat hij in het begin van Corona 3 weken bij zijn vader is gaan slapen, dat werd gezien als een gezamenlijk huishouden. Hij is daardoor ook zijn woning kwijt geraakt

Sann zit toch ook al een hele tijd bij haar moeder? Misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Geen idee - stories niet gezien

4 likes

Jezus :joy::joy::joy:! Hoe komen ze daar Ć¼berhaupt achter joh?

Hij heeft het gewoon zelf aangegeven ook, met het oog op corona/ quarantaine en het helpen van zijn vader.

Er bestaat ook een zogeheten sociale recherche. Dat gaat soms zelfs zo ver dat ze komen checken hoeveel tandenborstels en schoenen er staan

Oud artikel maar heel treffend vond ik

Edit : hier een gratis artikel

https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/jacht-op-bijstandsfraude-gaat-te-ver-je-voelt-je-een-zware-crimineel~a35a83bb/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

6 likes

Wow daā€™s ernstig haha tot voor kort had mijn vriend 5 tandenborstels rondslingeren (hij heeft ze gelukkig eindelijk opgeruimd) en er liggen in de hal ook gegarandeerd minstens 7 paar schoenen :joy:

Volgens mij was het een keer aangetoond dat het duurder is zogenaamde ā€œprofiteursā€ op te sporen dan ze gewoon hun gang te laten gaan, en dat het werkelijke percentage fraudeurs echt veel lager ligt dan vaak wordt gedacht.

10 likes

Terwijl het bestaan can de toeslagenaffaire toch al ruim een jaar bekend is. Gaan we dan op dezelfde voet verder met de bijstand? Zo streng mogelijk zijn, zodra je iets fout doet je meteen korten en behandelen als fraudeur? Mail Omtzigt maar alvast.

1 like

Niet verder. Die is er al veel langer dan de toeslagen, dat loopt pas sinds 2005, dit is niets nieuws.
Ik had een cliƫnt waarbij de uitkering werd gestopt omdat hij zijn bepaalde papieren niet op tijd had aangeleverd
Papieren waar het ging om bedragen van nog geen 10 euro

3 likes

Ik bedoelde dat we er dus achter zijn gekomen dat het toeslagenbeleid en wantrouwen niet werkt, maar er voor kiezen dat beleid met betrekking tot bijstand wel op die manier verder te laten gaan.

1 like

Ah ja mee eens.

@Penny_Lane ja wantrouwen en controle. En dan is dit de gemeente. Breek me de bek niet open over het UWV

4 likes

Bij de versie die ik heb kun je alleen kiezen uit een stuk of 20 standaard geluidjes, helaas!

1 like

Ik snap niet waarom Bonnie blijft vasthouden aan die verhuisvlogs? Vooral omdat ze in andere vlogs ook huisdingen doet.

In de vlog van vandaag zie je volgens mij wel goed waarom sommige mensen haar nu anders vinden, het gaat bijna alleen maar over welke dure spullen ze gaat kopen voor zichzelf (want je mag jezelf wel eens verwennen. Tuurlijk maar daar lijkt me niet echt gebrek aan de laatste tijd :p), welke nieuwe telefoon ze gekocht heeft, een samenwerking over welke sponsoring ze gekregen heeft, de nieuwe apparaten die ze in huis heeftā€¦ Het is alles bij elkaar best veel.

19 likes

Ja he, daar moest ik ook aan denken toen ze zichzelf een iPhone van ā‚¬1200 euro cadeau deed :see_no_evil: Bonnie zuinig of gierig? Nahhhh :grimacing:

9 likes

Ik gok dat ze van die telefoon BTW terug kan krijgen omdat ze het op de zaak zet. Dan is het iets goedkoper.

Was vooral verbaasd dat zij zo verbaasd was over de groothoek. Dat is toch al wel langer een ding in telefoons?

1 like

Omdat dat goed scoort op YouTube

Heeft iemand dit gezien? Ik ken die gast niet maar wat een vreemde vogel.

Ik stoor me er niet echt aan maar ik snap wel dat mensen het anders vinden, vooral omdat het nu niet Ć©Ć©n ding is maar bijna de hele vlog. En ik heb ook het idee dat de vlogs steeds meer samenraapsels zijn van verschillende momenten en dagen dan dat het echt een dag is, het lijkt alsof ze er vooraf minder over nadenkt.
En dingen zoals die piepende airfryer vind ik inderdaad wel heel irritant, kom op zeg denk een beetje na. Dat zou je in een video voor een klant toch ook niet zo doen?

1 like

Dit vind ik nu eigenlijk niet zo gek of storend, ze zijn net verhuisd en hebben daar (lijkt me?) flink voor gespaard om nu goede apparatuur te kopen voor in huis.

Maar dat je na het kopen van een huis nog geld over hebt om de nieuwste iPhone te kopen is wel jaloersmakend. :sob: