Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Vond deze ook leuk! En kon marlieke ook wat beter hebben dit keer

1 like

Heb de vlog ook gekeken na lange tijd. Weet niet wat het is, als ik kijk is het altijd leuk; haar vader is ook zo wijs. Zij heeft een fijne manier van editten en afwisselende stukjes zelf praten/dingen laten zien. Toch volg ik het niet standaard. Nee pastel is ook niet mijn ding, laat staan met steigerhout maar ieder zijn ding, ben zo benieuwd naar het eind resultaat

2 likes

Kuts kutto :joy: kut was het zeker ja, lol

4 likes

Wat wil je hiermee zeggen?

2 likes

Je citeert een artikel en plaatst een emotji eronder, dus vandaar mijn vraag.

4 likes

Ik vind Sofie’s video’s ook altijd leuk inderdaad, ze stopt zo veel moeite in elk filmpje volgens mij, met die oude beelden ook vaak. Ik kan er nog steeds niet helemaal aan wennen dat ze nu een vaste vriend heeft en zo gelukkig is met een vaste relatie, hahaha, gewoon omdat ze zo’n forever single leek te zijn. Maar het is wel heel erg leuk om te zien en Mels past ook super goed bij haar volgens mij. Dat huis daar en tegen… ik zou he-le-maal gek worden. Ze zei wel dat het heel moeilijk is om op korte termijn nieuwe bouwvakkers te vinden en ze zit natuurlijk met een soort deadline omdat ze er snel wil wonen, maar toch, dit is wel heel erg! Ik snap niet dat ze het pikt.

2 likes

Ik snap niet waarom je een artikel citeert en dan die emoji.
Iedereen leest wat er staat maar wat is je reden van dat gedeelte citeren en dan die emoji.
Dus vandaar mijn eerste vraag wat wil je ermee zeggen?

15 likes

Ik vind het dus zo’n onzin om het altijd op jaloezie te gooien. Ja, bij gratis spullen en reisjes kan ik me dat wel voorstellen. Ik zou liegen als ik daarover niet af en toe bij mezelf zou denken: ah zou wel chill zijn als je die Airwrap gewoon krijgt en niet die paar honderd euro ervoor neer hoeft te leggen. Dat materialisme is wel hoever mijn persoonlijke jaloezie gaat, verder is er niks aan het leven van een bekendheid of influencer dat ik zou willen hebben.

Er wordt alleen ook vaak genoeg goed onderbouwde kritiek gegeven (heb het over het algemeen, niet per se op dit forum) en om dat weg te zetten met ‘je bent jaloers’ vind ik wel erg makkelijk.

65 likes

:dart: Schot in de roos. :dart:

1 like

Als dit zo is @Wuorvgnitekram vind je dan dat degene die hier op het forum reageren op contentmakers dat ‘wij’ allemaal jaloers zijn?

Dan leg je de oorzaak van kritiek ook bij degene die kritiek heeft en niet bij jezelf. Het ligt volledig in de lijn der verwachting om influencers het altijd op jaloezie te horen gooien.

17 likes

Het is een gegronde reden, maar hoeft niet de enige reden te zijn. Het is al vaker gezegd door heel veel mensen: dit is het meest irritante (en uit de hoogte) argument dat influencers etc. geven voor mensen die (al dan niet gegronde) kritiek op ze leveren. Tuurlijk, een deel zal (voor een deel) jaloers zijn, maar dit neemt niet weg dat mensen óók kritiek kunnen geven zonder jaloers te zijn. Alle jaloezie is kritiek, niet alle kritiek is jaloezie.
Daarnaast is dit voor mijn gevoel wéér een sneer van jou richting het forum. Ik snap dat je soms dingen aankaart die je niet oké vindt en ben het daarin vaak genoeg met je eens, maar het lijkt er nu wel op dat constant als je meepost, je het forum en haar leden aan het afkraken bent, wat inmiddels wel een beetje irritant wordt.

77 likes

Kunnen we het woord jaloezie hier niet bannen en automatisch vervangen voor betere redenen om influencers te volgen zoals leedvermaak/irritainment/zin om mensen met een onnozel en oppervlakkig beroep te volgen, ik noem maar wat.

8 likes

Als aanvulling hierop: de influencers/beroemdheden worden ook gesterkt in dit denkbeeld door hun fans. Geef een puntje van kritiek en er staat een legertje klaar om hun idool te vertellen dat ze zich er niks van aan moeten trekken, want die anderen zijn gewoon jaloers.

Ik vind het zo’n kinderlijke vorm van discussiëren.

23 likes

Wow, ik vind dat heel belerend reageert.

Ik ga er even vanuit dat je het bericht wat ik daarna richting je heb geschreven niet hebt gelezen.
Waarschijnlijk komt hetgeen wat ik heb geschreven niet duidelijk over maar ik was altijd benieuwd naar de laag eronder. Dus vindt je ons allemaal jaloers?

26 likes

Oh en @Wuorvgnitekram, ik denk dat het veel leuker is als je ook in de andere topic komt.

2 likes

Maar wie beweert dat dan? Ik hoef niks aan ze te veranderen, ben niet jaloers, maar vind het leuk om dingen te bekritiseren net zoals ik vanaf de bank domme tv-programma’s bekritiseer zonder dat ik hoop dat John de Mol me opbelt om mij om verbeterpunten te vragen oid.

80 likes

Dit vind ik een beetje makkelijk. Je gooit de hele tijd dingen die jíj vindt, maar mensen hoeven daar niet op te reageren want jouw mening is niet te veranderen. Ehm, dan geef je mensen ook niet echt een eerlijke kans he. Je kunt niet zodra mensen het niet met je eens zijn roepen dat jij toch wel gelijk hebt. Also: als je denkt dat kritiek uiten nooit zin heeft, waarom blijf je dat hier continu doen?

30 likes

???

Hier spreek je jezelf tegen. Je zal nooit geloven dat we iets kunnen veranderen door kritiek te uiten (en dat kunnen we wel, bijvoorbeeld mamaworden) maar je staat er wel voor open als we het doen?

29 likes

Hahah ik hoop juist wel dat john de mol mij belt :joy: net als dat ik wil dat erik ten hag en frank de boer mij even bellen als ik commentaar vanaf de bank geef op een voetbal wedstrijd. Ik zit niet voor niks naar de tv te schreeuwen :rofl::laughing:

19 likes