Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Nou die dm’s leest ze ook niet want ik had gevraagd of ze haar reis zelf betaalde aangezien de reissector het zo zwaar heeft, heb nog steeds geen antwoord. :joy:

12 likes

Ik kijk de nieuwe video van Jessie Maya en moet echt lachen om haar. Ze lijkt me echt een super leuke vriendin

1 like

Advocaat van de duivel, maar wil je dat echt weten en ben je daar oprecht in geïnteresseerd? Natuurlijk ben ik het met jou eens dat ze dat soort dingen alleen maar riep om haar eigen straatje schoon te vegen en alles recht praat omdat ze toch wel op reis gaat. Maar als ik Dee zou zijn en dit soort DMs zou krijgen sta ik er ook niet om te springen om die allemaal uitgebreid te gaan beantwoorden, die weet ook wel hoe laat het is denk ik.

4 likes

Vond de aankopen eigenlijk helemaal niet zo bijzonder? Heel veel bath and body kaarsen kun je ook in NL kopen.

@foefje ze ziet er ook zo mooi uit <3 (wel jammer dat ze geen kapje draagt)

Een beetje van beide denk ik, ik weet zelf ook wel dat Dee dit niet zelf betaald en ze het gewoon krijgt van Tui, maar ik vind het echt dom dat ze dan een story plaatst dat we allemaal op vakantie moeten gaan want de reisbranche heeft het o zo zwaar. Dan ben ik wel benieuwd of zij tegen Tui heeft gezegd “super tof zo’n samenwerking maar omdat jullie het zo zwaar hebben wil ik de reis zelf betalen EN er over instagrammen.” Had haar gesierd als het zo was gegaan, ook al weet ik ook wel dat dat waarschijnlijk niet zo is.

3 likes

haha inderdaad, wishful thinking

Ja alleen vind ik het toch jammer dat ze geen mondkapje draagt

Sommigen waren hier toch verbolgen over Alwin zijn soep met smeerkaas? Ik zie nu dat Sanneke ook courgettesoep met smeerkaas maakt. Vind het ook best wel veel smeerkaas in verhouding haha

1 courgette
Bouillonblokje
500ml water
Kuipje smeerkaas

4 likes

Ja ik ook! Mijn "courgette"soep is eigenlijk courgette, broccoli, spinazie, ui soep. Ik heb wel eens geprobeerd met kookroom erbij (geen daverend succes) het is inderdaad al zacht zonder.

Maar volgens mij heb ik sowieso nog nooit soep met smeerkaas erin gegeten, kan me de structuur niet zo goed voorstellen

1 like

Ik vind Jessie Maya helemaal geweldig en grappig en mooi enzo. Maar er is 1 ding wat ik niet tegen kan en dat is dat ze Jouwn zegt.

11 likes

Das echt heel erg Apeldoorns (en ik snap deze ergernis haha)

2 likes

Hahah wow, is dat zo? Ik kom daar vandaan en besef me nu pas dat ik meer mensen ken die dat zeggen. Had nooit bedacht dat dat een regio ding is

Ik vind vooral dat neppe Brabantse zo irritant de hele tijd, doen meer influencers maar het klinkt niet eens Brabants dus ga weg met je neppe zachte g.

7 likes

En dan vooral de reactie van volgers en Bonnie zelf op comments die aangeven dit ook jammer te vinden: “Zo kun je tenminste die producten proberen zonder meteen een hele reis naar Amerika te plannen”

Ik vind dat ze verder best netjes reageert op de kritiek hoor, inhoudelijk slaat haar verweer natuurlijk nergens op (vooral omdat ze veel volgers heeft die een voorbeeld aan haar nemen) maar dat weet ze zelf ook wel denk ik. Ze heeft in dit geval gewoon gekozen voor het geld en de thrill om spullen te kunnen bestellen ‘waar ze al jaren van droomt’. En ze is heeeeel gelukkig met haar spullen.

8 likes

Ja! Ik kom er zelf niet vandaan maar vrienden wel. Ook een keer een discussie gehad over het woord “uil” (zij zeiden “EL” haha)

2 likes

Vind dit echt een gevalletje laat haar lekker.

2 likes

Het komt ook echt super shady over.

Ze heeft ook een paar reacties gepost in deze trant:

‘‘Als je mijn video’s kijkt weet je dat ik obsessed ben met geurkaarsen en dat ik tegenwoordig een wat duurdere levensstijl heb, dus deze samenwerking past echt super goed bij mij.’’

Haha ja we been knew, maar dit is toch in de verste verte geen inhoudelijke reactie op de kritiek?

1 like

Haha lol, met dr kapotte spullen

30 likes

Nee, en ze weet zelf ook best wel dat dat geen inhoudelijke reactie is, ze geeft verderop ook aan dat het inderdaad slecht is maar dat ze het niet vaak doet en dat het daarom wel kan. Daarmee gaat ze volledig voorbij aan het feit dat ze dit hiermee promoot (daar wordt ze letterlijk voor betaald) en zo veel mogelijk anderen aanzet dit ook te gaan doen. Lijkt ook behoorlijk succesvol als je de comments bekijkt.

Ik snap van haar uit trouwens wel dat ze de samenwerking aangenomen heeft hoor, het is een inkomstenbron en daarnaast blijkbaar iets wat ze heel leuk vindt . Dat ze hier honderen euro’s uitgeeft (waar ook kritiek op komt) moet ze inderdaad lekker zelf weten.

Maar dit is geen privé beslissing, dit is letterlijk reclame.
Als het over dingen als onzekerheid/uiterlijk/politiek gaat laat ze duidelijk merken dat ze zich wel bewust is van haar invloed, dus een beetje teleurstellend (maar begrijpelijk) dat ze er bij dit voor kiest om dat bewust te negeren.
Bath&Bodyworks is ook niet cruelty free trouwens :frowning:

6 likes