Nee vulva
Ja ik denk dat Jorg het gewoon heeft gedaan haha, dat stukje is ook een beetje weird qua gesprek en blikken naar elkaar? En ze brachten het ook als een ‘service’ van dat bedrijf, lijkt mij als die man die de vloer had gegoten het zelf had gedaan dat het dan anders was gegaan toch?
Er zit echt een geld in die sticker wereld echt niet normaal! Ik volg meer sticker shops op insta en yt en die lijken bizar veel orders te draaien.
Ik vond dat ze die vorige studio had al dat ik dacht dit lijkt mij erg klein. Maar dat bleek dus al na 2-3 maanden. Wel heel tof dat haar vriend, zwager én broertje nu voor haar werken.
Edit: oh wow dat huisjes ding wat ze in die studio heeft laten bouwen is wel heel eehm bijzonder
Klopt. Zo had ik hem ook helemaal niet bedoeld.
Ik zat gewoon mezelf te irriteren toen ik die vlog keek, dat gooide ik er even uit in een post en meer dan dat is het niet.
Zoals ik al zei in m’n post, ik ben erg dankbaar voor m’n leven in m’n kleine huissie. Kortstondige irritaties over een vlogger staan daar los van.
Jennie heeft dus een Belgische vriend maar het klopt toch eigenlijk niet dat ze dat zo stellig zegt? Als België code oranje is dan valt onder noodzakelijke reizen toch niet perse bezoek (aan partner of familie)? En moet je dan officieel in quarantaine iedere keer?
Het lijkt mij heel lastig als je elkaar niet mag zien. Maar ik vraag me nu oprecht af hoe het zit eigenlijk? Of is het een soort grijs gebied?
Dan ben ik benieuwd wanneer sereen in de sticker business gaat. Zul je zien dat ze al jaaaaaaaren stickers spaart ofzo
Ik vind het zelf een grijs gebied, landsgrenzen zijn ook alleen maar denkbeeldige lijnen die door ons zijn bedacht, het is niet alsof die echt invloed hebben op verspreiding van een virus. Als ik het me goed herinner woont ze in Brabant, dan is België een stuk dichterbij dan bijvoorbeeld Groningen. Het zou natuurlijk vreemd zijn als ze wel 3 uur naar Groningen mag rijden omdat het binnen de landsgrenzen ligt, maar niet 30 minuutjes naar België omdat je dan toevallig de grens over moet. Ik snap haar heel goed in dit geval.
Overigens zijn die regels op dit moment inderdaad wel zo dat je 10 dagen in quarantine moet als je in België bent geweest. Maar dit lijkt me nou een situatie waar je met het opvolgen van de meeste maatregelen (afstand houden, mondkapjes, niet onnodig onder de mensen zijn) prima je gezonde verstand kan volgen i.p.v. alle officiële regels.
Dat ligt er ook aan wat Belgie van Nederland vind. Zijn wij geel bij de buren? Of oranje
Zodra ze haar eerste sticker spon krijgt!
Tuurlijk is het een beetje krom, maar in de huidige situatie lijkt het me geen goed plan als we allemaal ons “gezond verstand” gebruiken in plaats van de regels te volgen. Ik snap jouw redenatie heel goed, maar niet iedereen zal altijd de meest verstandige optie kiezen. Dus het lijkt me het meest verstandig als we gewoon de regels volgen en hopen dat het snel weer voorbij is.
Volgens de officiële richtlijnen mogen partners elkaar gewoon bezoeken. Dat was ook zo toen de grenzen gesloten waren. Er zijn heel wat stellen die Co-ouderschap over de grens doen.
Dan kun je natuurlijk vinden dat een getrouwd koppel of 2 exen met kinderen er meer recht op hebben dan een prille relatie maar persoonlijk vind ik dat onzin.
Toch logisch dat je je partner wil zien? Als je daarnaast weinig contacten hebt zie ik ook niet in hoe dat een groter risico met zich mee brengt dan wanneer haar partner in Rotterdam zou wonen. De Belgen die een dagje gaan shoppen over de grens is natuurlijk stom, maar dit mag gewoon dus moet ze dat zeker doen.
Edit: overigens geldt die 10 dagen quarantaine vanuit België pas als je langer dan 48 uur in Nederland verblijft. Je mag dus prima 24 uur lang alle liftknopjes in Rotterdam aflebberen zonder quarantaine, maar als haar vriend 3 dagen in Jennie’s boshuisje verblijft moet hij officieel wel in quarantaine. Zoals @dombo zegt is het ook een kwestie van gezond verstand.
Maar partners mogen elkaar gewoon bezoeken volgens de regels zoals @tuula al zegt. Ben het met je eens dat niet we niet op iedereens gezond verstand kunnen vertrouwen maar ik denk dat dat bij Jennie wel goed zit hoor aanname van mijn kant maar ze lijkt me geen type dat onnodige risico’s neemt (en je partner bezoeken die toevallig net over de grens woont zie ik niet als een onnodig risico).
Maar sowieso, Corona gaat echt nog wel even duren en ik vind het heel ver gaan om dan van mensen te vragen hun partner helemaal niet meer te mogen zien. Een paar weken niet? Prima. 1,5 jaar niet? Dat gaat wel ver. En al helemaal als dat inhoudt dat je wel je partner mag zien die op 3,5 uur rijden, maar binnen Nederland woont. Maar niet je partner die op een kwartier rijden, maar toevallig net over de grens zit. Als je zulke harde lijnen gaat trekken gaan er heel veel heel schrijnende situaties bestaan dus ik ben heel blij dat ze dat niet doen, maar dat er ruimte is voor een grijs gebied. Wederom een aanname, maar ik denk ook niet dat dat mensen in een grensgebied hun partner blijven zien nou echt de reden zijn dat de besmettingen oplopen.
Ik stel daarom dus ook de vraag hoe het zit met bezoek aan familie/vrienden omdat ik het niet weet en er zelf geen ervaring mee heb. Ik dacht dat de regels inderdaad veel strenger waren omdat ik hier ook gelezen heb over controles aan de grens met België. Dat je (in het voorjaar was dat wellicht?) je familie niet zomaar kon bezoeken. Maar kennelijk zijn die regels in dat soort situaties gelukkig versoepeld.
Ik zeg niet dat ik niet begrijp dat ze haar partner wil zien. Ik zeg letterlijk dat dat me lastig lijkt.
Sorry, had de toon van je berichtje verkeerd begrepen.
Nee het is ook wel ingewikkeld. In het voorjaar mocht je officieel je familie niet bezoeken maar je partner wel. Tenzij je een noodzakelijke reden had, maar dan waren er mensen die gewoon een berg was in de auto smeten en zeiden dat ze de was moesten doen voor oma (en dus noodzakelijk) haha.
Het ging me ook niet om het wel of niet zien van een partner, maar meer over het stukje dat je af en toe wel je gezond verstand kan gebruiken in een grijs gebied, dat lijkt me gewoon niet zo’n strak plan. Ik kan me inderdaad voorstellen dat mensen het niet trekken om hun partner maanden niet te zien, fijn dat dat dus wel gewoon mag!
Je mocht je lief wel opzoeken (toen in de eerste golf zeker!). Als ze zich verder netjes aan de regels houdt is er niks aan de hand. In België mag je 1 knuffelcontact dus dat is zij :).
Ben toen ook aan de grens gecontroleerd door de politie van wat ik in België ging doen. En je partner bezoeken mocht gewoon. Nu verhuisd dus geen last meer van gelukkig! Nooit geweten dat zo’n grensje ooit een echte grens zou worden in deze tijd ;).
Oja en door die strenge regels mbt grens konden we elkaar 2 weken niet zien en dat was gwn echt kut! Maar toen kwamen we er achter dat wij dus wel de grens over mochten haha.
Zo, dat had ik even niet aan zien komen in Bonnie’s vlog (ze is blijkbaar de laatste tijd heel onzeker over haar huid/uiterlijk). Vervelend voor haar, en echt niet nodig (voor niemand uiteraard), maar ja…
Maar Nick is zo lief en wijs. Alles wat hij zegt is goed haha.
Edit: behalve over dat Lemon Tree van The Beatles is! Is van Fools Garden
Vind het wel ‘mooi’ (naja mooi is het niet natuurlijk) en goed dat ze het in de vlog laat. Ook dat ze niet de hele dag in een goed humeur is. Dat is gewoon de realiteit. Zie ik niet veel mensen doen eigenlijk.
Herkenbaar van Sjakie dat die een plant zit op te vreten en zo keihard zit te mauwen. En dan niet luisteren
En omg dat is wel een dikke fout van lemon tree
Ja ik snapte dit ook niet zo goed, ik zag niks anders dan normaal bij haar. Maar misschien heb ik verkeerd begrepen waar ze op doelde want het lijkt mij ook niet echt een rimpel of iets uit ouderdom oid, meer gewoon de bouw van haar oog ofzo? Wel rot dat ze er zo mee zit, ik zou ook helemaal gek en bewust van m’n hoofd worden als ik mezelf iedere dag zou filmen, dan die beelden bewerken en dan ook nog zelf de vlog kijken haha.
Haha ik voelde me echt petty maar deed dus hetzelfde vanochtend, ik zie ook helemaal geen verschil maar ook helemaal niks aparts aan haar oog in oudere vlogs ofzo.