Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Soooo schrik echt van die stories van miss jezzie jazz. Onder het mom van vrijheid en unity deelt ze praktisch de hele demonstratie op museum plein tegen corona. Vind dit ZO erg, dat al die volgers van haar nu gebrainwashd worden

6 likes

Ooo shit
 word hier zo boos van! Zag oa een story van bekenden en zelfs mn nicht die daar bij waren. Dacht dat vrouwen voor vrijheid iets feministisch was dus dacht gwn ok.
Maar het is een soort anti corona beleid protest?
Godver maakt me zo boos! Net een drukke dienst achter de rug op de covid afdeling. Mn kop doet pijn van dat masker en het shield, de patiënten benauwd en ziek. Ja wauwww echt ik wil ook vrijheid en mijn patienten willen ook heel graag beter worden en naar huis pff.
Sorry geen rant naar jou!

54 likes

Ja het is een anti corona maatregelen protest, georganiseerd door ‘vrouwen voor vrijheid’ die doutzen-style argumenten gooien over anti angst ect. Ergste is dus dat naast dat ze zelf zo denkt, via haar insta ook anderen probeert te overtuigen. En dat terwijl mensen zoals jij dag in dag uit ploeteren. Het is zo frustrerend.
Thanks voor je harde werk van mijn kant in elk geval :heart::heart:

3 likes

Hoppa, unfollow (ik wist niet eens dat ik haar volgde maar goed)

2 likes

Mag dit, zoveel mensen samen? Kwam vandaag trouwens deze tegen op instagram en vind het wel erg toepasselijk

90 likes

Nee jongens we zien het fout dit is geen demonstratie hoor. Zijn allemaal mensen met een hart en liefde. :roll_eyes:

5 likes

ik word hier zo moe van. Prima als mensen ergens voor willen demonstreren hoor, maar doe dat gewoon niet op deze manier in een pandemie. Zo duurt het alleen maar langer zucht.

25 likes

Pfff wat een onzin
 word hier echt boos van! :rage: Als het 10 graden had gevroren of de hele dag had geregend, hadden ze daar echt niet gestaan maar waren ze lekker de Libelle blijven lezen op de bank.

14 likes

Oh wauw. Bij dit soort dingen denk ik alleen maar: censuur? Ga anders in China wonen waar je voor een andere mening in de bak beland. Vrijheid? Ga anders naar SyriĂ« of Gaza, waar kindjes niet naar buiten kunnen, omdat er buiten bommen worden gegooid. Die mensen kunnen niet naar de sportschool of bibliotheek hoor. Even serieus. Het recht dat jullie daar met z’n alle tegen de regels lekker knuffelend een demonstratie kunnen houden, waarbij je ook nog eens foutief gedachtegoed verspreid kan in zoveel landen niĂ©t. Hoe gepriviliseerd kan je zijn.

52 likes

Precies dit ja! En ineens roepen over dat ze beperkt worden in hun “grondrechten”, terwijl ze nog nooit van hun leven de Grondwet bekeken hebben.
En zich inderdaad nooit bekommeren om de grondrechten van mensen in China, Sudan, Wit-Rusland
 ga daar maar eens jammeren dat je een mondkapje op moet.

22 likes

Wat een zweefteef zeg, die nieuwe wereld zal het ook niet lang uithouden als iemand daar nu het virus heeft lopen verspreiden :clown_face:

1 like

Wauw wat een heftige reacties op deze demonstratie. Ik kon zelf niet maar was anders ook gegaan. Vriendinnen van mij waren er en hoe het in media is neergezet klopt helemaal niet. Iedereen hield netjes afstand (als je niet uit hetzelfde huishouden komt). En het is iets eerder gestopt omdat bij laatste nummer mensen gingen dansen en dan wilde de organisatie niet. Ook werden mensen meerdere keren eraan herinnerd om afstand te houden. Mijn vriendinnen zijn niet anti Corona of Corona ontkenner maar kritisch over het huidige beleid. Gelukkig wonen we in Nederland en mag je een andere mening hebben. Ik ben zelf ook niet anti Corona of Corona ontkenner maar er zijn wel heel veel dingen waar je vraagtekens bij kunt zetten. Alles wat we in de media zien is ook maar een bepaalde werkelijkheid/invalshoek. Ik ken meerdere mensen die in ziekenhuizen werken en bij de GGD. Terwijl de media schreef over hoge werkdruk lange rijen bij de teststraat etc. Was er geen sprake van lange rijen bij de teststraat. Werd het er juist rustiger en hadden ze in het ziekenhuis helemaal niet druk en liep alle reguliere zorg grotendeels nog door. (En ik woon in een gebied met veel besmettingen). Maar goed dat hoort verder niet in dit Topic thuis. We hebben heel veel vrijheden en laten we deze alsjeblieft blijven koesteren. Laten we vooral beetje lief voor elkaar zijn en elkaar in waarden laten. Ook al ben je het niet met elkaar eens.

7 likes

Ik kan echt niks anders doen dan met mijn ogen rollen. Verrassend ook dat je met die vrije mening kaart komt, lekker origineel. Waarom moet je een mening hebben over iets waar andere mensen letterlijk jaren voor gestudeerd hebben en onderzoek hebben gedaan? (Newsflash, dat is dus niet het onderzoek van de Doutzens op deze wereld).

En lief zijn voor elkaar? Ja ik ga ontzettend lief zijn voor de mensen die zo lekker ‘kritisch’ zijn waardoor we alleen maar langer in deze shitzooi zitten. Lief zijn is ook vast waar het overwerkte zorgpersoneel op zit te wachten.

Achja, deze reactie vind je waarschijnlijk ook fel en niet lief. Kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Na 8 maanden en zoveel bullshitargumenten van kritische denkers is het lief zijn wel een beetje een gepasseerd station.

175 likes

Kan iedereen ff z’n vrije mening over corona uiten in het daarvoor bestemde topic. Let op, dit is geen censuur, je mag je mening hebben want we wonen in Nederland. Alleen ff in het juiste topic graag dank.

29 likes

Laten we inderdaad lekker lief blijven tegen elkaar en lekker thuis blijven waar nodig. Joejoeeee.

7 likes

Haha lol: je hebt gehoord dat het niet druk was en de zorg grotendeels door kon gaan. Fijn voor hun!
Betekent niet dat dat overal zo is. Ik heb (gelukkig) ook rustigere dagen. Maar als je praat met mensen in de gezondheidszorg: weet je dat het soms hollen of stilstaan is. Sorry maar zo lang dit virus er is in deze grote aantallen zijn massa bijeenkomsten niet slim?

24 likes

Je kunt toch gewoon zien op de foto’s en filmpjes van haar dat er gĂ©Ă©n afstand werd gehouden (en niemand een mondkapje droeg)?

26 likes

Ik zit hier hardop te lachen. DE MEDIA. Sgat, een influencer en tevens deelnemer aan die demonstratie zet zelf een story online waarin je ziet dat er duidelijk geen afstand wordt gehouden. Maar geef vooral de media de schuld.

111 likes

Ik vind het vooral typisch dat die mensen nu pas kritisch zijn op de media. Nu ze zelf niet meer hun leuke dingen kunnen doen. Die vrouwen staan daar niet kritisch te wezen op de media toen ze alleen maar de negatieve kanten van het BLM proces lieten zien. ( of allemaal andere voorbeelden)
Ik snap heel goed dat je corona beu bent. Maar met zon protest bereik je gewoon niks. Blijf dan tegen die media protesteren ook als je straks weer gewoon munt thee kan drinken op het terras.

51 likes

Wow sanny haar hele gietvloer moet overnieuw omdat ze er koffie over hebben laten vallen. Het is een vlek in de gang bij de duer, ik zou er gewoon een mat over leggen? Wat zal dat bedrijf balen dat ze een samenwerking hebben zeg.

Ook heeft Sanny gevisualiseerd dat mensen erachter komen dat ze een planner heeft en nu is koffietijd er dus achter gekomen. Dat is toch gewoon doordat ze het verteld op haar insta en vlogs enzo. Ga weg met je LOA.

21 likes