Het andere Youtubers/Bloggers topic #13

Volgens mij heb ik deze al vaker gepost, maar dit is een docu over de yuppen vs. ‘oudere’ bezoekers van Bakkum en het is echt een prachtig portret van de oude Jordanezen vs. de yuppies die daar ‘in de natuur’ gaan zitten cosplayen, expres een plek zonder stroom want back 2 basic, lekker unpluggen met hun tas AH Excellent boodschappen (en wel een zonnepaneeltje om de iPhone op te laden):

22 likes

Klinkt echt als de hel. Allemaal rijke yuppen die zo lekker genieten van “het campingleven”

22 likes

Moest je voor zo’n plaats ook niet solliciteren ofzo? Er was toch zo’n selectiecommissie? Dacht zoiets een keer te hebben gelezen in een artikel van Het Parool of NRC ofzo

Edit: ja! https://www.parool.nl/ps/kindervermaak-op-camping-bakkum-desnoods-huren-we-hijskranen-in~bc661d43/

Solliciteren voor Bakkum

Camping Bakkum bestaat sinds 1914, en is daarmee naar eigen zeggen de oudste camping van Nederland. Het is met tweeduizend plaatsen ook nog eens de grootste, aldus beheerder Peter Ramp (36). “Er zijn huisjesparken die groter zijn, maar als je kijkt naar het aantal kampeerplaatsen, hebben wij de meeste.” De 1450 plekken voor seizoensgasten zijn erg gewild onder Amsterdammers; er bestaat een levendige handel in. Camping Bakkum werkt tegenwoordig met een geïnteresseerdenlijst – “Geen wachtlijst, daarin zit een ­hiërarchie.” Komt er een plek vrij, dan krijgen alle geïnteresseerden bericht en kunnen ze solliciteren. De huur van een seizoensplek bedraagt zo’n 2350 euro.

8 likes

En dan uiteindelijk wel gewoon in de gezamenlijke WCs moeten schijten he.

17 likes

Zit er geen wc in die hutjes?

In Amsterdam zelf heb je ook een aantal van die tuinhuisjesplekken en daar sta je rustig tientallen jaren op de wachtlijst en betaal je vervolgens 10.000-12.000 euro voor een (wel best luxe) tuinhuis. :scream: Nou ja, ‘je moet wat he’ als je zelf geen buiten hebt, maar lijkt me duidelijk dat dat voor de gemiddelde Nederlander niet (meer) is weggelegd.

3 likes

Ik denk dat dat gewoon van die stacaravans zijn met chemische WCs oid? Er is geen riolering volgens mij, het is wel gewoon kamperen. Dus ja, die moeten ook geleegd worden he :slight_smile:

En welke camping is compleet zonder pop up store?

https://www.campingbakkum.nl/recreatie/pop-up-store

3 likes

haha ik ga helemaal stuk om die pop up store

Iets zegt me dat mensen die tegenwoordig 2500 euro per jaar aan een plekje + de aanschaf en onderhoud van zo’n huisje kunnen betalen, nu net de mensen zijn die wel een buiten hebben/kunnen betalen in Amsterdam. Vind dit echt fascinerend.

9 likes

Dit andere topic @marley. :grin:

En dan zit je op vakantie tussen de families Huismuts :cry:

12 likes
Oninteressant anekdotisch bewijs

Een oud collega van mij had een mega huis in Aerdenhout, een appartement in Amsterdam maar ook een plaatsje op camping Bakkum, want je moet er ook af en toe eens uit toch? :crazy_face:
Gentrificatie is echt een van mijn fascinaties.

22 likes

Bij campings vind ik de populatie altijd erg interessant. Heel duur en veel voorzieningen = yuppen en kakkers, veel animatie, normale prijzen = ‘het volk’, goedkope natuurcamping = de linkse elite.

14 likes

Wij hadden vroeger (begin jaren negentig) ons buurtkampeerweekend op camping Bakkum. Was een superleuke plek altijd! Met als hoogtepunt het WK voetbal in '94 kijken met alle campinggasten.

Dit vind ik misschien toch wel de meest irritante humble brag die ik ooit gelezen heb

56 likes

Omggggggggg wat walgelijk dit :woman_facepalming:t3:

45 likes

Ik zag dit ook net en wilde het net komen posten.
Vreeeeselijk :woman_facepalming:t3:

7 likes

Ik las dit in de stem van Elise.

6 likes

Man man man kan zij ook een keer normaal met haar gezicht doen. Zo irritant.
Ze zal ook wel chocola gehad hebben, want die zit nog op haar wangen gesmeerd.

37 likes

Insinueert ze nu dat die 5 flapjes ravioli met groenten een ongezonde maaltijd zijn? Is het haar missie om haar volgers te triggeren ofzo jezus.

56 likes