Het Amsterdamtopic

Ja het eten bij Taiko is heel erg goed! Heeft geen ster maar doet niet onder voor de sterrenrestaurants waar ik ook geweest ben @Bunnyslippers

2 likes

Kijk ook eens naar het Seven Bridges hotel.

En qua eten, zoveel mogelijkheden, als het open is. Lastage is echt een heel fijn en niet zo’n bekend sterrenrestaurant. En Yamazotto in het Okura is echt een buitenaardse ervaring als je van Japans houdt.

2 likes

Ja! Ik vond het qua kamerplanten minder goed aanbod dan in de intratuin. Alsnog goed geslaagd hoor en het was er lekker rustig. Ook genoeg tijd om te shoppen en niemand die je in de gaten houdt qua tijd, het was top! Super vriendelijke mensen ook.

Edit: dit was de buit:

2 likes

Voor wie dit moet horen: Etos Molukkenstraat heeft nu net sneltests binnen (wel 9 euro per stuk). Zullen straks wel weer op zijn.

1 like

Je kan ook gewoon online een doosje bestellen: https://hulptroepen.nu/product/nieuw-nasal-sars-cov-2-rapid-antigen-test-roche-ondiepe-neustest/

Ik was afgelopen week ook bij de Intratuin, maar een half uur is echt wel kort. Heb uiteindelijk alleen een pot en grond meegenomen. En toen was ik zelfs al over mijn tijd heen, dus kijken bij de planten kon helemaal niet meer :sweat_smile:

Mijn vriend is jarig op koningsdag en ik wilde misschien een nachtje naar Amsterdam met hem. Ik vroeg me af of jullie ondanks corona toch nog wat extra drukte verwachten op die dag? Want dan doe ik het liever een andere keer. Wilde sowieso al kijken voor 26 op 27, en niet middenin het centrum.

Ik verwacht, zeker met de laatste uitstel van versoepelingen, helemaal niets. Maar het wordt steeds mooier weer, en dat merk je wel op straat.

2 likes

Je merkt dat het inderdaad wel steeds drukker wordt op straat, zeker met mooi weer en ik denk ook wel op zo’n dag als Koningsdag, als veel mensen toch vrij zullen zijn. Maar echt megadruk (zoals ‘normaal’ op Koningsdag) zal het echt niet worden want er zijn geen feesten etc! Dus denk dat het echt prima te doen is hoor. :slight_smile:

2 likes

@TanteBetje @Krabpaal Ja weet ook niet precies wat ik anders had verwacht met de huidige maatregelen, haha. Maar vind het in mijn eigen stad de laatste tijd al zo ontzettend druk in het weekend, en er zijn zoveel mensen die schijt hebben aan de regels dat ik het toch even aan de ‘locals’ (:joy:) wilde vragen wat ik kan verwachten.

1 like

Ik ben de afgelopen lockdown in een andere stad gaan wonen (single en mijn moeder heeft groot huis). En af en toe terug in 020, en sinds vorige week weer helemaal. Maar hell, wat is het hier druk. Zaterdag op de markt, rijen dik. Rijen voor winkels etc. Ik (her)ken dit helemaal niet. Het is echt veel drukker dan in een kleinere stad of dorp.

3 likes

Ja bizar he! Ik werk in de stad en ik verbaas me elke dag weer over hoe druk het is op de Dam!

3 likes

Ja snap de shock van je, is een groot contrast. Fiets bijna dagelijks ook door de Ferdinand Bol en het is er vaak mega druk, naast de normaal gesproken drukte (door alle UberEats/Deliveroo-bezorgers die je voorbijrazen op hun elektrische fietsen) is iedereen op de weg aan het lopen omdat de stoep zelf al zo druk is.

En waar mensen vroeger genoeg afstand namen van je als je er als fietser aan kwam, wordt dat nu gewoon niet gedaan. Lijkt ook wel alsof sommige mensen het verleerd zijn om buiten te zijn, door zich asocialer te gedragen dan vroeger :joy:

1 like

Vorig jaar zag ik in het centrum best veel mensen in groepjes in het oranje met drankjes in hun hand rond lopen. Geen idee waar ze heen gingen :joy:

Als mooi weer is denk ik dat er best veel mensen buiten zullen rondlopen maar niet zoals pre corona koningsdag. Wat de rest ook zei er is ook niks.

Sowieso is er in een deel van de jordaan een alcoholsverbod. Maar er zijn ook genoeg rustige en mooie stukjes in de stad om lekker te wandelen of ergens in het zonnetje te zitten als het mooi weer is

1 like

Ik wil kappen met mijn te dure swapfiets een nieuwe fiets gaan kopen. Heeft iemand tips voor een goede fietswinkel? Of afraders?
Liefst in West maar eigenlijk mag het overal in de stad zijn.

Klaver tweewielers! Zit aan de Baarsjesweg. Hele eerlijke fietsenwinkel en vriendelijk personeel, laat m’n fiets altijd daar repareren. Ze hebben tweedehands, maar ook nieuwe fietsen.

2 likes

Klaver ja! Hebben ook voormalig huurfietsen van de eilanden, voor als je wat voordeliger toch goede schakelfiets wil. Maar ook genoeg andere keus.

2 likes

Bikeshop 66 op de Scheldestraat. Niet perse goedkoop maar ze hebben ook tweedehands en bieden fijne service.

2 likes

Ook @Anna88 & @pineapple, thanks!
Ik ga morgen even langs bij Klaver!

2 likes

Is er toevallig iemand de afgelopen weken in de Corona teststraat in Noord geweest? Ik moet mijn eerste testafspraak maken en als het kan wil ik graag naar een teststraat met een blaastest zodat ik een negatieve uitslag iig meteen heb (ik acht de kans dat ik besmet ben namelijk bijna nihil maar ja ik heb wel keelpijn en een loopneus). Dat deden ze een tijdje in Noord, is dat nog steeds?