Het Amsterdamtopic

Ik heb me aangemeld voor een minor aan de hva vanaf september en ben op zoek naar tijdelijke gemeubileerde woonruimte vanaf eind augustus, als 1 van jullie iets weet of nog een leeg tuinhuisje weet (hahah), dan hoor ik het graag! Het maakt me niet uit waar, maar mijn lessen zijn in oost!

9 likes

Welke minor ga je doen! Onderhuur studio iets voor je? Of uilenstede in de gaten houden? (Daar hebben ze ook studio’s, maar soms worden er ook kamers onderverhuurd) Zit je al in de groep ook?

Radio bij hva campus creators! Voel me echt een impostor want heb al fucking vaak gezegd ik ga verhuizen maarja nu is het echt zo. Ik zit in de uilenstede fb, studio is ook zeker een optie!

4 likes

Heeel leuk. Cool, ik ga m’n ogen ophouden voor je

1 like

Dankjewel! :heartpulse:

2 likes

Wat leuk! Je hebt er waarschijnlijk geen zak aan, maar mijn vriend en ik zoeken nog een kattenoppas voor de eerste 2 weken van september. We wonen randje Centrum/Oost, dus dichtbij de HvA. Wellicht een optie als je echt omhoog zit? Laat maar weten. Zal verder mijn ogen en oren voor je openhouden!

1 like

Hey dat is superleuk en zou ik graag willen doen!

Ja ik ben geweest, helaas de gewone keel en neusswap in Noord. Er is iets mis met die ademtest geloof ik.

Heb het inmiddels gevonden idd! Ach ja, de gewone test resultaten zijn er tegenwoordig ook snel. Was gewoon mazzel geweest. Niet alsof ik een feestje gepland heb :joy:

Majesteit Taart! Op de Javastraat

2 likes

dat valt me dan weer van je tegen :joy:

1 like

Voor de oldschool banketbakker (heb ik persoonlijk een enorm zwak voor, doet me echt aan verjaardagsfeestjes en mokka gebakjes bij oma denken): Kwekkeboom! Zit op de hoek van de Linnaeus en de Pretoriusstraat. En wat @Chuckie zegt, Majesteit Taart is ook heel populair en die doen ook van alles suikervrij en vegan enzo.

2 likes

Kennen jullie leuke winkels of markten in Amsterdam om mooie bloemen te kopen wat niet al te duur is? Ik heb een keer bij bloem! mijn lievelingscombi gekocht met gipskruid, roze brem en eucalyptus. Maar helaas hebben ze niet veel bloemen.

T Lievertje op het spui, Hugo’s in de Maasstraat of de bloemenkraam op de Albert Cuyp thv de kruising met eerste vd helststraat.

Wat zijn in/rond Amsterdam de beste kringloopwinkels voor meubels? Ik ga normaal wel vaak naar Rataplan in Diemen/De Lokatie in Oost maar die hebben qua meubels niet echt heel veel.

Ik haal altijd bloemen bij een kraam op de Dappermarkt, een grote op een hoek vlakbij het Dapperplein. Die hebben veel keuze en zijn niet duur, en de bloemen blijven vaak lang mooi!

Ik heb bij De Lokatie in Noord een fantastische kast en 4 stoelen gehaald

Edit: iemand tips voor een fijne gezichtsbehandeling? Liefst tegen acne en niet angstaanjagend duur

1 like

Hier was ik ook net naar op zoek. Lees hele wisselende ervaringen overal.

Ik verblijf binnenkort een paar dagen in Amsterdam en aangezien het enige leuke wat je nu kunt doen eten en wandelen is ben ik benieuwd wat jullie aanraders zijn qua ontbijt of brunch, lunch en diner en natuurlijk alles wat tussendoor komt.
Het liefst rond centrum/De Pijp en met goede vega opties. Er hoeft geen terras bij te zitten want ik verwacht geen mooi weer, dus afhalen moet wel mogelijk zijn.

1 like

Deer mama in de Pijp heeft lekkere vega(n) burgers, friet en taarten, vegan junkfoodbar zit op het Marie Heinekenplein en doet volgens mij ook aan afhalen, Mr Stacks voor ontbijt is onwijs lekker (pancakes).
Waldo’s Patisserie voor taartjes.

1 like