Het Amsterdamtopic

Ilja Leonard Pfeijffer -Quarantaine
Ilja Leonard Pfeijffer - Brieven uit Genua
Simone Atangana Bekono - Confrontaties
Daphne Du Maurier - Rebecca
Jeroen Brouwers - Cliënt E. Busken
James Rebanks - Pastorale, nalatenschap van een schaapsherder
Maxim Osipov - De wereld is niet stuk te krijgen
Hillary Mantel - Het boek Henry
Amoz Oz - Zwarte doos
Maria Lucas Rijneveld - Mijn lieve gunsteling

@Chuckie zo fijn he! Om weer lekker tussen de boeken te kunnen snuffelen. De sfeer is er ook altijd zo fijn.

4 likes

Ah cool!! Enjoy :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Het is Marieke Lucas, niet Maria!

1 like

? hahah ok

4 likes

Volgens mij kom ik deze eitjes in de Kruidvat/Turkse supermarkt tegen, ik zal de volgende x extra goed opletten :grin:

1 like

Klopt, kwam door het typen van het lijstje

1 like

Mijn vader wordt eind juni 65 en, mochten de maatregelen het toelaten, leek het mijn moeder en mij leuk om hem te trakteren op een fancy hotel in Amsterdam en lekker uit eten etc, aangezien het buitenland er wss niet in zit. Heeft iemand tips voor mooie, luxe hotels? Of mss een heel leuk boutique hotel kan ook! Als de locatie maar fijn is en wel beetje luxe is.

Ga voor restauranttips hier ook even neuzen, ben echt helemaaal niet bekend.

2 likes

Ah wat leuk! Zelf vind ik Pulitzer, conservatorium, Morgan & mees, twenty seven, the dylan, de l’europe, Lloyd en andaz erg mooie hotels

2 likes

Ik heb weleens gegeten in the Dylan en Andaz (categorie op de grachten maar wel helemaal gerenoveerd en nieuw geld stylo) en allebei waren fancy! Voor de vergane glorie natuurlijk het Amstel maar dat heeft een andere chef inmiddels en is geloof ik hun ster kwijt en ik geloof dat de kamers nu ook standaard intercontinental keten geworden zijn. Ja en als je boutique wil categorie mega sympathiek en lekker eten: Café Modern in Noord! Hebben ook een B&B boven. Bij het Conservatorium hotel zit een heel dure populaire Japanner maar ik kan je niet zeggen of dat eten ook de hype waard is. Ik wil zelf ook al heel lang eens het Amrath proberen puur omdat ik daar al mijn hele leven (?) langsfiets en het zo ouderwets sjiek lijkt maar dan zou je reviews moeten googelen!

2 likes

@Bunnyslippers ja I second Cafe Modern in Noord, echt heel tof en uniek

2 likes

Is tuincentrum Osdorp leuk voor kamerplanten en potten etc.?

5 likes

Jaa, zeker leuk!

2 likes

Ja vind ik ook :slight_smile:

1 like

Bedankt! Ik ga een uur boeken, nu al zin in

1 like

Jaa! Maar Intratuin ook :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Jakarta hotel, het eten schijnt ook heel goed te zijn

2 likes

Ja! Daar ben ik laatst geweest maar die doen maar een halfuur en ik zou graag wat langer willen.

Ah ik was daar anderhalve week geleden en heb bijna een uur rondgelopen. Ze waren toen echt niet aan het opletten. Misschien heb ik het net getroffen die dag

3 likes

Ja joh, mijn favo, zoveel mooie planten en spullen daar. Ben benieuwd of je wat gaat vinden.

Was je al geweest? :grimacing: