Het Amsterdamtopic

Ik heb sociale huur maar ben daar viavia ingerold, de andere huurder mocht van de woningbouw eerst zelf iemand zoeken en kwam zo op mij (ik ken iemand die hier vroeger gewoond heeft die wist dat ik iets zocht). Lukte dat niet na een maand, dan zou het op woningnet komen.

Sowieso een beetje een rare constructie want het is een appartement en we delen de keuken en badkamer, en zij heeft dan de “woonkamer” en ik de slaapkamer. Maar het is wel officieel sociale huur en ik heb gewoon mijn eigen contract bij de woningbouw zonder haar naam waar dan ook op het contract.

Op Woningnet is het ellende iig, ik kwam toen ik nog 27 was die laatste drie maanden nét in aanmerking voor jongerenwoningen omdat ik sinds m’n 19e stond ingeschreven, maar sinds ik die grens overheen ben is het weer dramatisch. :woman_shrugging:t4: Sta tien jaar ingeschreven maar kom nergens hoger dan 150 oid.

2 likes

Ik opende dit topic per ongeluk en had daardoor ook meteen gestemd. Ik zet m’n stem wel even op 15 jaar, die kun je dan niet meetellen :sweat_smile:

Ik sta 12 jaar ingeschreven en sta gemiddeld rond de 140e plek :sob:
Moet over twee jaar m’n jongerenwoning uit en dan?? Zie het al helemaal voor me dat ik bij m’n vader ga wonen op m’n 32e lollll

De regel dit jaar is dat als je actief bent op woningnet, dus wekelijks reageren ook meetelt met hoger op de lijst staan!

2 likes

Iemand ervaring met een klusjes/verhuisiemand huren voor een dag? Geen lift nodig, maar wel een miljoen trappen en ikea spul wat in elkaar moet…

Ik heb voor zaterdag 1 uur winkelen in de Scheltema gereserveerd. Kan niet wachten om weer lekker tussen de boeken te snuffelen.

Heeft iemand trouwens nog tips voor een goede banketbakker/patisserie in de binnenstad?

2 likes

Ja. Ik heb ooit de studentenverhuisservice (?) geboekt omdat ik in hetzelfde huis van verdieping verhuisde en ik niemand had die me kon helpen met het slepen van kasten etc. Ze hebben alles gesleept, en in- en uitelkaar gezet. Denk dat ze drie uur ofzo bezig zijn geweest. Prijs weet ik niet meer maar volgens mij rond de 200 euro.

1 like

Deze! Hier verhuizen ik en vrienden al jaren mee, en Yan is mega snel, goed en goedkoop.

1 like

Chocolaterie Pompadour volgens mij in de 9 straatjes!

2 likes

Holtkamp - Vijzelgracht
Arnold Cornelis - Elandsgracht
Kuyt - Utrechtsestraat

1 like

Las net dit artikel over sociale huurwoningen:

1 like

Petit Gateau in de Haarlemmerstraat. Die doen veel kleine taartjes dus dan kun je lekker een aantal verschillende nemen :+1:t2:

5 likes

Oh my, wou morgen mijn collega trakteren, dit wordt voor elke koffiemoment van de dag een gebakje meenemen

1 like

Uitstekend plan, en zou dan ook goed veel koffiemomenten inplannen, is goed voor de productiviteit.

Dat is bij ons ook een heilig ritueel. De hele wereld kan in de fik staan, maar kom niet aan ons bakkie pleur.

Voor altijd? Of alleen nu met corona?

Jaa snap ik! Echt zonde dat je er dan helemaal heen bent gefietsy

Ik heb een uur in de Scheltema rondgesnuffeld. Ja dat ging dus he-le-maal verkeerd. 10 boeken mee naar huis.

@grace ben ook nog terug naar petit gateau gegaan voor dieper warenonderzoek.

15 likes

Ik was in de Linneaus Boekhandel vandaag voor het eerst in eeuwen, wat een fantastsiche belevenis ook. Maar bij mij bleef de schade bij 4 boeken dus viel nog mee!

7 likes

Oehhh welke!