Het Amsterdamtopic

Kent iemand een fijne rijschool in Amsterdam (West)? Heb mijn rijbewijs al, maar wil graag een aantal rijlessen volgen om wat meer zelfvertrouwen te kweken :+1:t3:
Edit: oeps, zie dat er ook een rijlessentopic is, past misschien beter daar.

Bij Crisp zie ik!

Oeps, had even niet door dat ik in het Amsterdamtopic zat ha ha.

Volgens mij ooit eerder geplaatst hier, maar ik heb goede ervaringen met Overtoom en het nemen van extra rijlessen voor meer zelfvertrouwen

1 like

@Aloha Ik heb ook bij Overtoom gelest en mā€™n man ook. Ik zou Jan niet aanraden, maar het evengoed snel gehaald. Mijn man was super tevreden met Fatima.

1 like

Ik heb vandaag de stadswandeling noord gedaan, echt een aanrader! Mega leuk en lekkere happen en dranken. Maar je doet er langer dan 1,5 uur over als je een beetje rustig aan doet

4 likes

Ja, was die leuk? Dan ga ik die onthouden, vind het een leuk concept! Heb vorige week die in zuid gedaan.

Is dit via een organisatie?

Het lijkt mij ook heel leuk om zoā€™n stadswandeling, maar ik moet Ć”ltijd plassen (vooral als het niet kan) en dat is zo onhandig nuā€¦ of zijn er wel opties? Die in noord lijkt me ook wel leuk @Banananana wat voor route is dat?

Haha ik wil ook een stadswandeling doen en maak me precies hier ook druk om :sweat_smile:

Vooral in coronatijd lijkt elke toiletmogelijkheid dicht te zijn wat (bij mij) voor de nodige stress zorgt.

We mochten bij elke kroeg naar de wc. Heet destadswandeling020 op insta

3 likes

Heeft er iemand wel eens zā€™n haren laten verven bij de kappersacademie op de Weteringschans?

Ik wil iets nieuws met mā€™n haar doen, maar niet meteen 200 euro kwijt zijnšŸ˜…

1 like

Kent iemand een leuke kinderkledingwinkel om een leuk jurkje te kopen in Amsterdam? (dus geen zara of H&M of prenatal ofzo).

Gekaapt vind ik altijd leuke dingen hebben

Big & Belg!

Ik wil graag botox in mijn kaken (spierspanning). Ik vroeg me af of iemand hier een tip heeft voor een goede kliniek in Amsterdam?

Ik ging net voor de grap even inloggen op Woningnet, sta 6 jaar ingeschreven maar kom nog niet in de top 300 helaas. Vroeg me af na hoe lang wachten jullie in aanmerking kwamen voor een woning?

• Ik huur een kamer
  • Ik huur een vrije sector woning (woningcorporatie)
  • Ik huur een vrije sector woning (particulier)
  • Ik heb een sociale huurwoning gekregen dmv urgentie of andere voorrangsregeling
  • Ik heb een sociale huurwoning gekregen dmv loting
  • 1 jaar
  • 2 jaar
  • 3 jaar
  • 4 jaar
  • 5 jaar
  • 6 jaar
  • 7 jaar
  • 8 jaar
  • 9 jaar
  • 10 jaar
  • 11 jaar
  • 12 jaar
  • 13 jaar
  • 14 jaar
  • 15 jaar

0 stemmers

Oh ik zie dat ik mā€™n eigen optie er niet tussen heb staan, nl ā€œik huur een sociale huurwoning van een particuliere verhuurderā€

Ons vorige huis was sociale huur geworden omdat de stichting van die die woning was hun woningen onder de sociale huurgrens overdroeg aan een woningbouw. Daarom kregen we toen we wilden verhuizen voorrang op middensegment bij de woningbouw waar we nu zitten. Maar mijn vriend was al 20? jaar lid van die stichting (die hebben ook al 10 jaar een wachtlijst om Ć¼berhaupt lid te worden) dus ook dat was allemaal totaal belachelijk. De enige mensen die ik verder van mijn leeftijd in een sociale woning ken komen hier ook vandaan en zijn ongeveer als kind door hun ouders al ingeschreven. Als wij weer willen verhuizen gaan we denk ik naar woningruil kijken.

2 likes

Dramatisch hoor hoe het hier gesteld is. Ik hoop nog ergens dat ze mijn flat tegen de vlakte gaan gooien en dat ik daardoor urgentie krijg, maar ik vrees niet dat dat op korte termijn gaat gebeuren. Ben al #blessed hoor dat ik mā€™n eigen betaalbare stekkie heb maar als ik 30 ben zou ik het wel eens chill vinden om niet in mā€™n woonkamer te hoeven slapen enzo :stuck_out_tongue: maar dat gaat nog lang duren vrees ik

1 like

Ik huur van een particulier zit er wel al 15 jaar in dus ik betaal nog redelijk weinig voor deze woning (onder de ā‚¬700) + de locatie waar het zit (centrum) mijn buren die er recenter in zitren betalen ruim het dubbele van mij.

Ik sta 17 jaar ingeschreven voor woningnet maar ik kom hoog uit bij 1 kamer woningen van 20m2 of woningen buiten de ring maar zelfs bij die sta ik ergens nummer 300-400 of zo.

3 likes