Het Amsterdamtopic

Iemand goeie ervaringen met de oliebollenkraam op het Hugo de grootplein? Of kan ik beter doorfietsen naar de kinkerstraat?

1 like

Haha ik liep net langs de enorme rij en ik was blij dat ik gister al een voorraad had ingeslagen :joy:

Oh dat heb ik niet gedaan! Dat is ook echt mega stom. Wat heeft het ook voor nut? Ooeh er staan mensen in de rij voor oliebollen kijk!

Oh late reactie, maar als je vandaag nog nodig hebt: zijn niet de beste oliebollen ooit, maar prima!

Misschien dat jullie ook ouders hebben in Amsterdam die met pensioen zijn: Doen die leuke cursussen/activiteit? Zo ja, waar?

M’n vader is deze week met pensioen gegaan en is nu op zoek naar dingen om te doen. Hij zit zelf niet stil, maar vroeg me af of jullie nog wat weten!
Hij doet al vrijwilligerswerk waarbij hij in natuurgebieden helpt met het snoeien en op orde houden van die plekken. En hij gaat ook iets doen bij een kunstenaarsarchief, maar hij zoekt nog meer:’)

Doet iemand hier vaak boodschappen bij de kinkermarkt? Ik wil wat gezonder leven in 2021 en wil rood fruit kopen maar bij de ah en jumbo is het zo duur. Weet iemand de prijzen ongeveer bij de kindermarkt? En kopen jullie daar ook groente en fruit omdat het goedkoper is?

Je kunt de app van Local Heroes downloaden, dan krijg je een goed beeld van de prijzen van de ten katemarkt (en kun je bestellen).

1 like

Aan het begin van de markt heb je 2 kraampjes met voordelig groente/fruit. Het aanbod van (rood)fruit is alleen heel wisselend. Je kas dus niet gegarandeerd aardbeien/bessen kopen.

Ahh leuke ideeën! Hij woont in nieuw west, maar daar zul je vast ook zulke initiatieven hebben! Zal vragen of het hem wat lijkt. Hij wandelt al behoorlijk veel en gaat vaak ook alleen op wandelvakanties en heb het idee dat ie dat liever op eigen tempo doet.
Leuk dat je moeder dat allemaal doet!

1 like

Ik haal de laatste tijd best vaak groente en fruit daar, ik koop daar voornamelijk omdat het de dichtstbijzijnde markt is voor mij. Vaak mango’s 2 voor €1,50. Gister nog €2,50 voor groene asperges betaald, €0,50 per pastinaak, €0,75 voor een zakje roseval aardappeltjes, €0,75 voor bosui en €4 voor aardbeien en frambozen, geen idee hoeveel het per bakje was, maar denk €2 per bakje en van de rest (flespompoen, vijgen, courgette, aubergine, bloemkool, broccoli, avocado) heb ik de prijzen niet onthouden

Ik denk dat ik bij dezelfde kraam was gister, stond altijd vooraan de markt maar is nu beetje naar het midden verplaatst toch? Meestal alleen groente, geen fruit. Anyway, ik heb mn groente voor de week gekocht daar, was 11.50, super chill. Maar de kwaliteit is toch niet om over naar huis te schrijven. De cherytomaatjes zijn waterig en zuur, de haricot vert (ze hadden geen sperziebonen) lijken al beetje te rotten. Wel tevreden over pastinaak, kruiden (tijm en koriander) kastanjechampigonons, puntpaprika, aardappeltjes, sjalot en de spruiten. Laatste zijn wel ongewassen dacht ik maar dat boeit me niet.

En het bananenbrood van de bakker op die markt is heel lekker. Wel even 4.85 hahah maar het wel waard. Er staat trouwens een groentekraam met veel betere kwaliteit meer richting het eind van de markt, op de kruising met de Bellamystraat. Maar die is duur. Oh en de kraam met smeersels en olijven ook die kant op is zo lekker.

sorry ten kate stan hier

4 likes

Ik haal aan het begin van de markt (eigenlijk aan de overkant kant van de only) vaak fruitsalade. Je krijgt daar een hele grote bak voorgesneden fruit voor €2,50 of €4,00 (hangt van het formaat af dat je wilt)

Bij dat kraampje ook wel eens los fruit gehaald. Ik eet het dan wel dezelfde dag max de volgende dag op. Ik vind het wel sneller bederven dan supermarkt fruit

2 likes

Als je op de ten Kate markt bent, haal dan ook een bakje mangohummus of gegrilde groente hummus bij een kraampje dat eindigt op -koning (hummuskoning? Ik weet het niet meer…) Echt hemels!!

5 likes

Dij mango hummus is inderdaad geweldig!

Zandvoort is het handigst denk ik, daar gaat een trein naartoe vanaf Centraal en dan loop je zo het strand op!

1 like

Waar haal je in Amsterdam centrum goede lunch to go? Ik ga regelmatig naar Adesso espresso en 3 graefjes maar wil wat nieuws proberen

die italiaan op de spuistraat bij de universiteit in de buurt caldi e freddi, brasserie baton, simz exotic food,
de beschikbaarheid van eten is echt de enige reden om mn werk aan de herengracht te missen.

3 likes

Bussia, de laatste kruimel, small world catering, toscanini heeft ook wel goede broodjes nu

4 likes

Iemand goeie ervaringen/tips voor een meerdere gangen afhaalmaaltijd bij een tof restaurant? Dacht zelf aan Binnenvisser maar hun bestelknop doet het niet lol en wil even inventariseren voor ik ze eventueel contact. Mag dus wel een beetje fancy, niet al te gek geprijsd en een vega optie is belangrijk. Liefst centrum/oud-west/noord tenzij ze ook bezorgen!

@oversized @apeiros dank jullie, ik ga op onderzoek uit!!

1 like