Het Amsterdamtopic

@Banananana Ik heb gisteren een oliebollenproeverij gedaan en dit vond ik de beste kramen:

Die op de brug bij de Kinkerstraat bij Lot61 had deze bijzondere:
Amandelspijsbol (fucking lekker)
Kersenbol (ook wel lekker)
Bol met rum en rozijnen (daar niet gekocht)
Normale oliebol met kaneelsuiker (voor een normale oliebol heeeeel lekker)

Kraam op Marie Heinekenplein:
Amandelspijsbol (was er niet toen ik er gisteren was, maar is er vanaf deze woensdag weer)
Rum rozijnbol (smerig)
Kinderbuenobol (smaakte meer als een nutellebol, maar wel lekker)
Lemon custardbol (heel lekker)

28 likes

Woooooow fantastisch!!! Dit is info die ik wil. En ik woon dichtbij de kraam op de kinker :smirk:

2 likes

Omg Lucky you, echt die met spijs inslaan!!! Zo lekker

Wow beste forumpost van de maand dit!! Ik ga ook maar een tripje naar de Kinkerstraat wagen binnenkort

2 likes

Goed idee om in mn eentje te doen als de maatregelen het toelaten🤩

2 likes

Ik vond het echt heerlijk. Wordt goed rekening gehouden met alle in- en uitlopen, de ticketcontrole is al buiten en iedereen zit goed verspreid door de zaal (kunt zelf stoelen kiezen als je kaartje koopt en dan zie je welke stoelen om je heen leeg blijven).

1 like

Vergeet ook de oliebollenkraam op de Maasstraat niet :yum:

Want want want???

2 likes

Hahaha, vanmiddag gehaald en zijn lekker luchtig en goede smaak! En de dame die ze verkocht was heel vriendelijk.

1 like

Ik ben zaterdag en zondag in Amsterdam. Nu alles weer op slot gaat zoek ik coronaproof ideeen om er toch wat leuks van te maken. Hebben jullie afhaal/bezorg tips voor ontbijt/lunch en avondeten? De lekkerste gluhwein, cocktails of koffie to go? Leuke wandel/lichtjes route of iets anders wat we kunnen doen?

2 likes

Ik haal graag broodjes bij Adesso Espresso

1 like

Vegan noodles bij Men Impossible

Ik heb 2 vragen:

1. Waar in Amsterdam zou ik stenen/keien (van verschillende grootes) kunnen vinden ? Tussen de 2 en 8 cm ofzo? Is voor werk

2. Wat zijn goede stallen om plantjes te kopen (die mogen openblijven als ik het goed heb). Is voor een secret santa cadeau van een collega :grimacing:

Ik heb een spijs en een kersenbol op de kinker gehaald! Ben benieuwd

1 like

Ohhhh ik ben zo blij dat ie nog open is. Ik ga vrijdag weer bollen halen. Ben benieuwd wat je ervan vindt!

1 like

Kersenbol :sparkling_heart: :sparkling_heart: :sparkling_heart: :sparkling_heart: outta five. Heel lekker, ik vind van die kersenvulling sowieso lekker.

Spijsbol: :sparkling_heart: :sparkling_heart: :sparkling_heart: outta five. Lekker maar niet heel bijzonder.

Bij beide vind ik de verhouding en distributie van de vulling storend dus allebei hartje aftrek daarom (die distributie kan eigenlijk niet anders dus persoonlijke ergernis) Wel echt lekker allebei maar volgende x weer een krentenbollie hoor. Of zo een met kaneelsuiker.

4 likes

Ik heb zelf mijn wasmachine lang geleden gekocht bij De Zwaan. Die zit wel in Zwanenburg, maar dat is echt niet heel ver met de auto. Toen ik er was vond ik het er prima uitzien, had niet het idee dat het onbetrouwbaar was. Destijds heb ik er een tweedehands wasmachine van Bosch gekocht, ze hebben die netjes thuis geleverd en na 7 jaar doet ‘ie het nog steeds goed. Misschien zou je daar eens kunnen gaan kijken?

1 like

Oeh ik ga de kersenbol daar dan even halen na deze review. Ik ben de basic bitch die altijd gewone oliebollen haalt (die daar ook erg lekker zijn) omdat ik geen rozijnen eet.

2 likes

Weet iemand waar in Amsterdam ik Inca Kola kan kopen? En andere Peruaanse lekkernijen.

1 like

@Banananana jaaa die in kinker is echt lekker. Die op Museumplein kan je overslaan (kreeg oude taaie bollen). Er zit ook nog een op de kruising naar Amstelveenseweg, die is ook heel lekker maar prijzig en kleine bollen.

2 likes