Het Amsterdamtopic

Ze huurde via een makelaar en nu via de woningbouw.

Ik huur nu via een particulier (met een super goede huur maar zit hier ook al 15 jaar in dus ben met een lage huur begonnen mijn buren betalen een dubbele :sweat_smile:) dus dan is woningruil wat lastiger.

Ohhhh bofkont hahaha. Ik dacht dat je nu ook via de woningbouw huurde.

Ik vind het wel deprimerend om te horen dat je na 17 jaar nog weinig kan. Ook niks van 40m2 met twee kamers? Dat zou ik al prima vinden, zit nu in een studio van 28m2 (wel in de Jordaan :heart:).

Jaaa ik heb echt dikke mazzel met dit huis ook op een super locatie. Maar omdat ik een bedrijf heb + vanuit huis werk begint het nu wel een beetje klein te worden vandaar dat ik groter wil. En ook met het oog op de toekomst met hopelijk een gezin.

Kleinere woningen in het centrum heb je wel een grote kans hoor! Het huis dat die vriendin van mij heeft stond ze nummer 27 en ze was helemaal verbaasd dat niemand het wilde. Degene die de rondleiding deed zei ook dat vooral in het centrum mensen veel woningen afwijzen vanwege parkeren etc.

1 like

Oeh dat is hoopvol, plek 27 :astonished: . Ik zie mezelf toch geen rijbewijs en auto hebben:ā€™)

1 like

Haha ja een rijbewijs heb ik maar ik zie mezelf nooit een auto hebben vooral niet als ik in de stad blijf. Dus maakt voor mij niet uit als er geen parkeerplek is. Zolang ik mijn fiets maar kwijt kan

1 like

Er zit toch ook nog een afweging van je jaarinkomen die mee telt in je plek op de wachtlijst, niet enkel je wachttijd. Vaak geldt er nog een tweede regel van voorrang voor lage inkomens of voor bepaalde gezinsamenstellingen. Heb een vriendin die zzpā€™er is en met alle aftrekregeltjes die haar accountant fikst een heel laag belastbaar inkomen heeft en daarom naar boven werd gebumpt op de wachtlijstā€¦

Ik wil tweede kerstdag een kerstdiner afhalen/bestellen bij een restaurant, hebben jullie al restaurants voorbij zien komen die dat aanbieden? Liefst in oost of centrum. Had al The Cottage gezien maar daar kan je niet afhalen op tweede kerstdag helaasā€¦

Scheepskameel, Rijsel of zoldering!

1 like

Arles in de pijp kreeg ik een mail van. Vijf gangen voor 60 euro!

Oh shit je bericht helemaal gemist maar thanks!

Heeft iemand toevallig een tip voor een verhuisbedrijf? Ik ga verhuizen eind december/januari en ik wil eigenlijk voor de grote meubels een service inschakelen. Het gaat met name om mijn bed + matras. Ik woon in een kippenhok zo klein, daarom is het maar een kleine verhuizing eigenlijk alleen ik kan het zelf echt niet tillen. Het is een boxspring en moet van 2 hoog naar 2 hoog. De dozen en kleding etc. kan ik allemaal zelf wel doen maar dat bedā€¦ Denk dat het in een uurtje wel klaar kan zijn.

Studenten verhuisservice is echt prima. Ze hebben ook een lift, misschien helpt dat?

2 likes

Ja studenten verhuisservice. Mega chille mensen. Wel vroeg boeken

2 likes

Thanks @Banananana en @TanteBetje

1 like

Heeft iemand ervaring met tweedehands witgoedwinkels? Ik weet alleen dat 2dekans witgoed een oplichter is.

Een heel leuk vriendinnetje van mij zoekt een huisgenootje in Oud West! Iemand nog op zoek?

1 like

Ik ga met mijn vriend voor ons jubileum een dagje + nachtje naar Amsterdam, heeft iemand leuke Corona-proof ideeƫn om te doen? We vinden alles leuk maar hij is wel een enorme koukleum, ontbijt en diner hebben we in het hotel dus iets van een afhaallunch tip is ook welkom :blush:

De musea zijn leeg. Ben zelf net in het Anne Frankhuis geweest. Kom er nooit, want altijd lange rijen, maar nu niet. Was goed geregeld. En veel ruimte in het Rijks en Van Gogh. Zonder voordringende toeristen.

2 likes

Kijken of er een leuke film in de grote zaal van Tuschinski draait, super fijn met maar 30 man in zoā€™n enorme zaal (en je mag zelf eten en drinken meenemen)

2 likes

Inderdaad musea, en er is een leuke Gluhwein stadstour! Misschien is dat wat wanneer het niet te koud is.

1 like