Het Amsterdamtopic

Ah leuk! Ik val zo af en toe onofficieel even in, cafe Landlust aan de Willem de Zwijger. Qua werk ben ik er sporadisch maar met lekker weer zit ik wel vaak op het terras.
De openhaardtafels op het terras zijn sowieso een aanrader!

Ik heb een horloge met schakels cadeau gekregen. met alle schakels erin is hij te groot en met een schakeltje ertussenuit net te krap. Ik wil dus naar een horlogemaker om te vragen of ze een schakeltje iets kunnen verlengen of iets in die trant zodat het wel past. Heeft iemand een goede tip waar ik terecht kan?

Ik heb goede ervaringen met Watch me, in een steegje vanaf de Nieuwezijds Voorburgwal.

Deze: https://www.watchme-amsterdam.com/

dankjewel!

Amsterdam is heel erg duur, en ik denk dat je alleen in aanmerking komt voor vrije sector. Plekken zoals Oost, Oud-West, West en de Pijp vind ik leuk maar dat is dus mega duur. Als je wat meer ruimte wilt zou je in Noord kunnen kijken, dat is upcoming en zeer makkelijk te bereiken door de Noord-Zuid lijn.

2 likes

Een andere tip is Amstelveen, dat is dichtbij de Zuidas namelijk. Daar heb je wat goedkopere huurwoningen.

1 like

Stomme vraag: betaal je water in Amsterdam naar gebruik? Of vast bedrag ?

Ik heb een aanslag gekregen maar vraag me af of ik naheffingen kan krijgen als ik dan meer water gebruik

Ligt er aan of je een watermeter hebt

Ik heb in Amsterdam nog nooit ergens gewoond met een watermeter, maar misschien in nieuwere huizen wel? Als je dat niet hebt betaal je iig gewoon een vast bedrag en krijg je geen naheffing zoals bij gas en licht.

Ik woon in een appartement uit 2012 en daar zit wel een watermeter in en betaal ook naar gebruik!

Ik heb een watermeter. Dus ik betaal naar gebruik.

Nee geen watermeter! Dus gewoon vooraf vastgesteld, chill. Thanks allemaal!

1 like

Wil je een huis voor jezelf of zou met huisgenoten wonen ook een optie zijn? In dat laatste geval kun je kijken in de Facebookgroep Woonruimte gezocht in Amsterdam (of iets dergelijks). Via die route heb ik toen een kamer gekregen in een huis met werkende mensen.

1 like

Je zou ook op Kamernet kunnen kijken, staan uiteraard veel kamers op, maar soms ook studio’s of appartementen. Op marktplaats staat ook nog weleens wat. Verder zou ik me ook op Facebook in elk mogelijke groep van ‘Woning gezocht’ inschrijven, en zelf een oproepje op je eigen fb-pagina zetten zodat mensen die kunnen delen.

1 like

Bedankt voor alle reacties! Ik was ook aan het zoeken met een vriend die ook daar gaat werken, maar we kwamen er al snel achter dat onze wensen niet echt met elkaar overeen kwamen dus for the sake of onze vriendschap hebben we die zoektocht maar afgeblazen. Aangezien ik verwacht dat we nog wel veel gaan thuiswerken het komende jaar denk ik toch dat ik in Leiden ga zoeken, daar kan ik sowieso meer voor mijn geld krijgen en de Zuidas is echt prima bereikbaar vanaf daar. Als ik dan een beetje netwerk in Amsterdam heb opgebouwd kan ik volgend jaar altijd daar nog kijken.

Heeft iemand de vegetarische frikandellen van veg slager x mora in een ah gezien? Liefst centrum west. Ik kan ze nergens vinden.

En de app werkt de laatste tijd echt niet meer, hij zegt altijd dat alles in elke winkel beschikbaar is and that just ain’t true at all

Nee ik was er ook al naar op zoek :sob: maar ‘mijn’ ah in west heeft ook pas sinds 2 weken de vega kroketten van mora dus ik heb weinig hoop op de frikandellen.

In welk stadsdeel wonen jullie?

Eén keer open en een keer anoniem voor als je het niet open wil zeggen!

• Noord
  • Oost
  • Centrum
  • Zuidoost
  • Zuid
  • West
  • Nieuw-West

0 stemmers

• Noord
  • Oost
  • Centrum
  • Zuidoost
  • Zuid
  • West
  • Nieuw-West

0 stemmers

Ik ben benieuwd of er mensen bij me in de buurt wonen :slight_smile:

En? Je stemt zelf niet hahah

1 like

Even een vraagje! Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een nieuw appartement, omdat deze echt te klein is (36 vierkante meter). Ik heb al via een aantal websites gekeken, maar ik vind het aanbod wat karig. Heeft iemand nog tips voor fijne makelaars? Ons budget is max 1500 excl., minimaal 50 vierkante meter en het liefst in Zuid/Oost/Oostelijke Eilanden, maar staan ook wel open voor West. Zo lang het niet buiten de ring is iig haha.