Het Amsterdamtopic

Ohh klinkt heel goed! Nu weet ik zeker dat ik ook een keertje naar Kef wil😎

We deden gisteren de artis avondwandeling, echt een tip! Super rustig park, alles mooi in bloei, hele actieve dieren en een bar met mojito’s :sparkling_heart: Je loopt met een app een route en dan leer je dingen over stadsnatuur, echt leuk gedaan. Maar het hoogtepunt was de rode panda :pleading_face:

30 likes

Heeft Artis nu een rode panda??? Goeie tip trouwens, ik heb die avondwandeling als kind weleens gedaan (zonder de mojitos of app, het was vooral gewoon… Artis in het donker hahaha) en eigenlijk ben ik nu wel anti dierentuinen maar Artis heeft forever een plek in mijn hart :disappointed_relieved: Heb daar zooooveel tijd doorgebracht vroeger op hun tekenlessen.

Ja echt al jaren! 8 jaar geleden (haha lekker specifiek) fietste ik over de plantage middenlaan en toen zag ik allemaal mensen met schepnetten, die waren opzoek naar een ontsnapte rode panda :joy: sindsdien heb ik een grote liefde voor rode panda’s. Ik vind dierentuinen eigenlijk ook niet echt oke maar ik leef graag een hypocriet leven :cold_face:

8 likes

Zo voel ik mij ook over artis! Ik vind dierentuinen vreselijk maar artis maakt mij zo blij als een klein meisje en zooooveel herinneringen als kind daar.

2 likes

Via via ken ik iemand die als verzorger van een bepaalde groep dieren bij Artis werkte. Is al lang geleden dat ik het hier over had maar het kwam er geloof ik op neer dat dierentuinen een bepaalde verplichting hebben wat betreft onderzoek doen naar dieren en bedreigde diersoorten houden met ald doel de populatie te vergroten en ze uiteindelijk weer terug te zetten in de natuur. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar sindsdien vind ik dierentuinen niet meer 100% evil.

2 likes

Oh ja ze doen ook veel meer dan dieren in hokken stoppen verzorgen natuurlijk, Artis is ook gewoon verbonden aan de UvA en heeft educatieve functies etc. etc. Maar goed, als ik er nu als volwassene rondloop heb ik wel een ander gevoel bij die opgesloten beesten dan als kind. Tegelijkertijd heb ik er zoveel jeugdherinneringen aan en wil ik er op een dag ook met mijn kinderen heen, en dat zij dan ook op die tekenlessen gaan :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Heeft iemand pierenbadjes bezocht dezer dagen? Misschien gaan we wel een poging wagen maar misschien is het wel te druk en moet ik niet gaan.

Ik was gisteren bij die in het Oosterpark. Was heel goed te doen qua drukte en echt een heerlijke plek om te zijn met een kleintje met dit weer.

Er staan overal cirkels in het gras op anderhalve meter als afgebakende zitplekken zodat mensen ook niet te dicht op elkaar gaan zitten.

1 like

Weet iemand nog een goede plek waar het nu aangenamer zal zijn dan op mijn balkon in de volle zon en waar ik ook kan eten? Mag op auto afstand. Idealiter ga ik ergens bij een meer in de schaduw, maar het is overal zo gigantisch druk dat ik het gevoel heb nergens heen te kunnen.

Twiske is mijn favoriet, heel groot en relatief rustig. Verder kan het Amsterdamse Bos druk zijn maar dat is zo groot dat je vast een rustig plekje kunt vinden.

1 like

Heeft iemand tips voor een Corona proof locatie waar je met ca. 30 pers kunt borrelen? Liefst binnen de ring en niet in Noord.

Ik was gister in het vondelpark en ik was echt verbaasd hoe rustig het was! We hadden een heel
stuk voor ons alleen en ook langslopende mensen vielen mij mee.

Is het iemand hier weleens gelukt een vrije sector woning in Amsterdam via Ymere/Rochdale/eigen haard te krijgen?

Ik ken een aantal mensen die dat is gelukt maar die hebben er allemaal een sociale huurwoning voor ‘ingeruild’ en dan heb je voorrang. Ik weet niet of een studentenwoning ook daaronder valt eigenlijk, ik geloof het niet.

1 like

Dat geeft de burger moed! Ik huur nu bij Ymere en mijn vriend bij Rochdale.:slight_smile:

1 like

Weet iemand een boekenwinkel oid waar je mooie / bijzondere notitieboeken kan krijgen?

Ja, in ruil voor een sociale huurwoning wat @Flamoes zegt, en dat was gewoon een woning die onder de sociale huurgrens viel (710 euro oid?). Het was ‘van origine’ geen sociale huur maar gewoon een heel klein goedkoop huisje, enkel vanwege de prijs viel het onder sociale huur, dus mss een studentenwoning ook wel? Het was alsnog wel even zoeken hoor want er zijn uiteindelijk nog best veel mensen met dezelfde situatie, maar gewoon blijven reageren! De oude sociale huurwoning viel onder Eigen Haard trouwens, het hoeft niet bij dezelfde coöperatie te zitten. Ymere vond ik ook het meest relaxed met eisen, we hoefden bijv geen samenlevingscontract te hebben en (heel belangrijk voor mij) ik had geen vast contract/intentieverklaring nodig maar alleen loonstrookjes en een werkgeversverklaring. In mijn herinnering was Eigen Haard strenger!

1 like

Ik eerst bij De Key (maar in een gedeelde woning en ik kon erbij worden geschreven op het contract) en nu bij Eigen Haard (maar via voorrangsregeling gemeente), dus allebei gelukjes.

1 like

Je kan een perenboom redden van vernietiging bij de fruittuin van west

Ik heb er helaas geen plek voor maar misschien een tip voor iemand hier :deciduous_tree:
3 likes