Het Amsterdamtopic

Wat leuk dan die pierogi bij OKO! Dat kende ik nog niet. Moet je per se reserveren/bestelling doorgeven of kun je ook gewoon binnenlopen?

Zou je even bij die jongen van Mizeria moeten checken, via zā€™n instagram! Ik bestel soms echt pas last minute en dan is het afwachten wat hij nog heeft.

1 like

Weet iemand een goede traiteur (heet dat zo? kijk mij even chique doen!) waar je Spaanse (of Spaans-achtige) hapjes kunt kopen? Het liefst een mix tussen koude hapjes en hapjes die je thuis nog moet opwarmen.
Bij voorkeur ergens bij Olympiaplein of Rai of Buitenveldert ofzoā€¦ in ieder geval ergens zuid.

1 like

Pacomer! Wel bij de Albert Cuyp.

2 likes

Ik ben weer in amsterdam voor 2 weken, als iemand wil lunchen of koffiedrinken, lijkt me leuk!

Edit: ik bedoel peperwortel
Zit frenzi Cucina nog op de overtoom, anders is dat ook een aanrader!

1 like

Een beetje een gekke vraag misschien, maar here we go: Ik ben op zoek naar een gezellige (team)sportclub in Amsterdam waar veel twintigers/dertigers bij zitten en waar ik mij als beginner zou kunnen aanmelden.

Tijdens mijn studie heb ik bij een heel leuke studentensportvereniging gezeten. Inmiddels ben ik zoā€™n drie jaar afgestudeerd en mis ik zoiets steeds meer in mijn leven: het teamgevoel, de gezelligheid, vaste avonden sporten, sociaal contact met een bredere groep mensenā€¦

Misschien klinkt dit heel gek, maar welke sport het precies is maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Ik heb in mijn jeugd helaas nooit op teamsport ā€˜gezetenā€™, maar ik vind veel teamsporten wel heel leuk (bijv. volleybal, basketbal, voetbal). Ik ben wel sportief en fanatiek!

Het klinkt misschien wat sneu om dit hier te vragen maar ondanks dat ik al bijna tien jaar in Amsterdam woon, weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken/kijken. Ik dacht dat als ergens de plek is om deze vraag te stellen, het toch hier is!

Stuur me als je tips/aanraders hebt gerust een pm als dat fijner is ivm privacy!

Roeien? Er zijn best een aantal leuke en diverse roeiverenigingen. Je leert het vrij snel en kunt daarna verder met verschillende boottypen en wedstrijden. Of je vind een leuk team waar je op vaste tijden mee afspreekt. Ze hebben allemaal en mooi terras en leuke bar/restaurant/sociƫteit. Mocht je meer info willen, laat maar weten!

Ahh ik vind het zo leuk dat je altijd open staat voor ff-meets! Mocht je dinsdag een koffie/lunchdate zoeken, ben ik beschikbaar!

1 like

Ja leuk!!!

1 like

Borrelen: Five Brothers Fat, Rooters, Hendrix, Morgan & Mees.

Eten: Van ā€˜t Spit, Maz Mez, de Japanner.

1 like

Weet iemand of er zwembaden in zuid, centrum of oost weer open zijn om in de avond baantjes te trekken?
Ik ben niet echt bekend met zwembaden afgezien van het flevoparkbad, maar daar kun je alleen in de ochtend banen trekken.

Op de website van het marnixbad staat gewoon dat je weer kan maar dat je moet reserveren, kan tot 20:00 's avonds. Neem aan dat het bij de andere ook vermeld staat

1 like

Ik ga lekker naar kef!

2 likes

Weet iemand misschien een leuke partij om een bootje van te huren, eventueel met hapjes ed? Om een verjaardag te vieren

Hoe was het??

Amsterdamse bos weet ik niet, maar ik was vorige week vrijdag bij de Bogortuinen en daar vond ik het wel goed te doen. Waren allemaal cirkels en handhaving, er mochten op gegeven moment ook geen extra mensen in. Wel groepjes mensen die binnen hun eigen cirkel met 8 man zaten ofzo, maar ik was gewoon met een vriendin en mensen bleven wel uit de buurt van andermans cirkel, dus ik had daar niet direct last van. En in het water was het ook niet superdruk daar.

Je hebt ook zoā€™n druktekaart van de gemeente trouwens! Daar staan sommige plekken in het Amsterdamse bos ook op rustig
https://maps.amsterdam.nl/corona_drukrustig/

4 likes

Deze is idd handig @midheavenmoon maar niet live! Met mooi weer weet je het toch nooit helemaal. Ik heb de Bogortuinen met heet weer ook megadruk gezien :pensive:. Denk dat elke zwemplek gewoon druk is deze dagen, dus mss eerder een kwestie van wat vroeger op de dag komen? Ik ga het dit weekend niet eens proberen en doe de urban white trash versie: koud voetenbad op het balkon en de ventilator op me gericht :joy:

1 like

Lekker!! We hadden niet de grote proeverij maar gewoon een klein plankje en ze vragen gewoon wat je lekker vindt en kijken wat bij je wijn past en dan maken ze een plankje voor je klaar, wij hadden 5 kaasjes maar je mag er ook 3. En dan stokbrood en kweeperengelei erbij, heerlijk!

Ik had een paar jaar terug een fluisterbootje gehuurd voor mijn verjaardag van een bootverhuur bij Westerpark, was heel prima geprijsd en een mooie boot!