Het Amsterdamtopic

Ja echt zo dom, het heeft ook niks met corona te maken, het probleem is gewoon dat er te weinig pontjes zijn. Noord wordt nu helemaal volgebouwd dus er willen alleen maar meer mensen met de pont. Koop gewoon meer pontjes :rage: & Ik pm je even over waar ik woon

1 like

Oke mega random dat ik even in dit topic kom crashen. Maar we gaan morgen met een ander stel gezellig een dagje naar Amsterdam en we komen er NIET uit waar we moeten eten ‘s avonds.

Wij zijn van de oesters, lekkere visgerechten etc, en de mannen van een goed stuk vlees, nothing too fancy. Weet iemand hét adresje in Amsterdam (liefst beetje centraal) wat op maandag open is en waar je lekker en gezellig kan eten?

Misschien Café Restaurant Amsterdam?

1 like

Ik ben me aan het orienteren op een schildercursus (beginner). Heeft iemand dat toevallig gedaan in Amsterdam en tips voor een leuke cursus?

Bij de seafoodbar kun je lekker vis eten, geen vlees. Ik geloof trouwens nooit dat je in 1 restaurant en goed vlees en goed vis kan eten, het is vaak of of. Bij loetje (heel centraal) kun je wel een lekkere biefstuk eten.

Hebben jullie iets kunnen vinden?

Ik vind Pesca ook heel leuk! Maar is ook alleen vis

We hebben gereserveerd bij Loetje!

Annuleer als het nog kan en ga hier eten

Geen standaard Italiaans restaurant is.
Zowel de vis als vlees is erg goed hier.
Staat nu op menukaart maar ze hebben hier biefstuk of entrecote met Parmezaanse kaas en rucola en nog wat bijgerechten. is echt zoveel beter dan loetje en niet veel duurder.
Edit al te laat zie ik nu
2 likes

Ik ben net van Oost naar West (Bos&Lommer) verhuisd en ben op zoek naar nieuwe leuke eettentjes en plekken om te borrelen. Wie heeft er leuke tips?

Misschien niet helemaal in de bolobuurt, maar ik heb toevallig vandaag gereserveerd bij Cafe Binnenvisser op de Bilderdijkstraat, echt zoooo’n zin in. Ben er een keer geweest toen ze net open waren en echt zo lekker eten en goeie wijn, chille vibe, goeie muziek en niet heel duur.

Heeft iemand nog leuke koffieplekken tips waar je op je laptop kunt werken waar je niet boos wordt weggekeken en langer kunt zitten (ik bestel als ik zit vaker drinken dus het is geen gierig internet jatten, ik kan mij thuis gewoon soms slecht concentreren). Ik liep vorige week de coffee and coconut binnen en die man zei dat ik er mocht zitten maar dan zonder laptop, snap ik wel in coronatijd. Maar als jullie tips hebben heel graag.

Ik vind het trouwens echt jammer dat je in Amsterdam niet van de boekenwinkelcafe’s hebt waar je koffie kunt drinken en iets kan lezen of werken.

1 like

volkshotel op de wibautstraat

Welkom in de buurt!

• Wilde Westen heeft inderdaad de beste pizza’s
  • Vlak daarbij zit de kiosk van Zwagers, beste patatje stoof van Amsterdam (sinds Hotmamahot geen vaste stek meer heeft dan) die je meteen lekker aan het water kan eten
  • Aan de Admiraal de Ruijter zit sinds kort Abbey, heel leuk tentje met fijn zonnig terras
  • No Man’s Art Gallery aan de Bos en Lommerweg heeft een interessant menu inclusief originele hapjes en gruwelijke cocktails
  • Voor de ochtend na die cocktails zit Samen er naast, lekker koffietentje met sapjes e.d.
  • Net om de hoek weer op de Admiraal de Ruijter heb je OKO, dit is een fijne plek om te werken met een koffietje en sinds kort hebben ze in het weekend vaak pop up koks, op zaterdag bijvoorbeeld staat er een Poolse jongen allemaal spannende pierogi’s te maken, echt een aanrader! (@mizeria.amsterdam op instagram voor z’n menu)
  • Podium Mozaiek heeft een groot terras en goed borrelaanbod met veel vega en zelfs vegan opties

Verder:

• Bureau Wijn is serieus de beste wijnwinkel van de stad, de eigenaar is echt een lieverd met heel veel kennis en hij heeft echt spannende wijntjes, veel natuurwijn bijvoorbeeld (en een hele leuke hond!)
  • FUKU voor koffie! Of je het nou meeneemt, in hun tuin gaat zitten of een zak bonen nodig hebt, er werken allemaal prijswinnende barista’s en ondanks het hoge gehalte tragische hipsters is het echt de beste koffie in de buurt

Zo, dit was mijn spreekbeurt. Zoals je ziet verlaat ik m’n eigen vierkante kilometer Bos en Lommer niet zo vaak meer haha.

12 likes

Je hebt bij de Spaklerweg My Bookstore, beetje een suffe locatie maar daar hebben ze dus zo’n boekwinkelcafe met werkplekken. Prima koffie ook!

1 like

Jaaa zo tof jouw lijst, zijn allemaal plekken waar ik al een paar keer langs ben gelopen! Thanks!
@Luipaard en @vitaminwater jullie ook bedankt voor de tips!

Ik wil in de vakantie een luxe afternoon tea doen in het centrum. Ik heb al bij meerdere hotels gekeken, maar ik kan niet kiezen. Welke is volgens jullie het beste?

Ik hoor altijd hele goede verhalen over die in het Amstel hotel!

1 like

Waldorf

1 like

@George @oversized dank jullie wel! Waldorf was helaas al vol, dus we gaan naar het Amstel

2 likes