Voor de hapjes moet je even online kijken, maar leuke borrelplekken vind ik Botanique, Kuijper, Basquiat, Mitts, Louie Louie.
Als aanvulling op bovenstaande vind ik Pusiat & Kater ook erg leuk als je van speciaalbiertjes houdt. Ze hebben ook prima borrelplankjes daar.
Poesiat en kater is echt super leuk! Maar zit wel diep in oost. Bar bukowski heeft ook lekkere borrelhapjes en de biertuin heeft de beste nachoâs.
Hier misschien?
Thanks allemaal! @L.C @Okapi @Elafonisi @MazKanata We gaan vanavond naar vegan junk food bar want die heeft de meeste vegan borrel. Maar zondag wrs naar pusiat (is van een kennis van ons dus extra leuk)
Edit: nav de vlog van massa gaan we zondagochtend ontbijten bij spirits. Ziet er echt heel chill uit.
Classic Ink & Mods heb ik altijd als heel prettig ervaren.
Kanpatha
Ik heb zin om dit weekend iets leuks te doen, maar ik weet niet wat.
Musea liever niet, is mijn werkveld en dat weet ik wel En voor de rest heb ik geen idee wat ik wil, maar ik wil iets. Iemand tips?
Je kunt eens kijken of er een leuke vrijwilligersactiviteit is waarvoor je je kunt inschrijven. Is op N.ederland C.ares te vinden (zonder puntjes en op de agenda van Amsterdam zoeken dus). Is eenmalig en flexibel vrijwilligerswerk, bijv. bij de voedselbank, een taalcafé of een ontmoetingscentrum. Ik doe het zelf eens per zoveel maanden als ik even wat meer tijd heb en zin heb in iets nieuws of anders dan wat ik normaal doe. Daarnaast zijn mensen er natuurlijk heel erg blij mee dat je tijd vrijmaakt om te helpen!
HĂ© wat een goede tip dit! Ik ga meteen even kijken. Ik lees voor via de Voorleesexpress (echt een aanrader trouwens) maar dat is in de avond. Dit is wel een goede voor een vrije dag of in het weekend. Dankjewel!
Ik ben in Amsterdam. En heb geen plannen. Iemand in voor lunch of koffie? Of museum?
Ah had me superleuk geleken, maar ben aan het werk Wat ben je aan het doen?
Iemand toevallig nog tips voor een appartement in Amsterdam voor <1200 euro pm in zuid, oost of west met min. 1 slaapkamer? Ik weet dat het kan, maar het is wel echt zoeken naar een speld in een hooibergâŠ
Als je bereid bent tussen de 1000-1200 pm te betalen dan heb je met een makelaar zo een woning gevonden. Al zou ik het vanwege kosten eerst via via proberen. Maar mocht je er niet uitkomen dan is dat misschien een optie voor je.
Houd ook nieuwbouwprojecten in de gaten, zo heb ik per toeval in een week een huis gevonden. Die prijzen liggen vaak tussen de 1000 en 1200 euro. Dan moet je alleen vaak wel even wachten tot je erin kan, weet niet of dat een mogelijkheid is. Ik heb destijds in een aantal tijdelijke woningen gezeten om die tijd te overbruggen, die zijn altijd wel te vinden.
Heeft iemand tips voor gratis parkeren in Amsterdam? Liefst zuid/Rivierenbuurt/Buitenveldert. We zijn in afwachting van een parkeervergunning maar willen wel vast de auto gebruiken (staat nu nog buiten de stad).
Bij de Europaboulevard kon je gratis parkeren, maar ik hoorde daar wel altijd heel veel ingetikte-ruitjes-verhalen over. Ik zie net dat het daar overdag betaald is geworden, maar als de auto overdag vaak weg is is het misschien nog wel een optie.
Hoe hield jij de nieuwbouwprojecten in de gaten? Gewoon via Funda?