Het Amsterdamtopic

Ik ging kijken naar Brouwerij Troost want dat is een van mijn favo plekken en ik dacht ‘die hebben dat vast wel’ maar het enige vegan borrelhapje dat op de kaart staat is vegan bitterballen *(oh en vegan loempiaatjes zie ik nu). Kan beter! :frowning:
Wat ik er wel echt chill vind is dat je van alle burgers een vegetarische versie kunt krijgen, i.p.v. dat er 5 burgers op het menu staan waarvan 1 vegetarisch is. Maar goed, daar heb je als vegan niks aan. Ben echt een beetje teleurgesteld in ze.

*(ja en nootjes, brood met olijfolie en friet met ketchup kun je krijgen maar dat vind ik echt te karig voor woorden/zou ik mijn vegan vrienden niet aandoen.)

1 like

Wil je vrienden zijn? Ik heb echt zat vrienden die zeggen “oh jij kan gewoon mee-eten toch!!” en dan is het inderdaad friet met ketchup :")
edit: moet hier wel aan toevoegen dat qua borrelhapjes ik het vegan eten in Amsterdam vaak écht vind tegenvallen (behalve dan schaaltje olijven of schaaltje nootjes, maar als ik echt honger heb doet dat 'm gewoon niet voor mij) en daar kunnen m’n vrienden natuurlijk ook niet zoveel aan doen. Maar was pas geleden in Den Haag in een café en daar stonden gewoon een stuk of 5/6 vegan borrelhapjes op de kaart, wat een droom.

2 likes

Kijk, ik kan me voorstellen dat het soms best ok is om dat te eten als het echt niet anders kan en je toevallig ergens bent beland zonder vegan opties, maar als je ‘gezellig uit eten gaat/gaat borrelen’ met een vegan iemand vind ik dat echt geen porum. Zeker in Amsterdam of andere plekken waar je ook gewoon naar ‘all vegan’ tenten kunt gaan.

1 like

Ja precies! Soms beland je gewoon ergens inderdaad en dan moet je het maar doen met wat op de kaart staat. Maar moet wel zeggen: het aantal all vegan tenten waar je gewoon gezellig een biertje kan drinken valt echt tegen. Ik ga daarvoor wel eens naar Mr & Mrs Watson maar dat is ook niet per se een plek waar je urenlang blijft zitten (wel fantastische snacks).

Sorry ik ben echt fenomenaal slecht in het onthouden van leuke eettentjes. Dus de vraag: wie weet er een leuke tent omgeving Leidseplein (waar ik zelf woon nb) waar we goed vegetarisch kunnen eten? En we willen niet naar milk van de melkweg. Ik zat te kijken naar burgermeester maar die hebben nog maar twee vegetarische burgers, voorheen altijd drie, waarvan een van tuinbonen, boerenkool, spruitjes, champignons, mosterd. Echt sorry hoor maar wtf. Geef me gewoon een beyond burger.

Ze hebben helaas altijd maar twee vega opties en 1x per jaar hebben ze er 3 (als de maandburger vega is) dit weet ik omdat ik er regelmatig kom en ik heel graag 3 verschillende mini burgers wil wat dus bijna nooit kan :cry: hun manchegoburger is wel fantastisch lekker trouwens :drooling_face: ok sorry voor de burgermeester spreekbeurt, misschien is de waaghals leuk om te eten? Of saravanaa bhavan (heeel lekker eten maar wel duur bier)

1 like

Ohhh dan was de maandburger de keer dat ik er was vega idd. Want toen had ik drie mini vega burgers. Die manchego is inderdaad wel mega lekker maar manchegokaas is niet vegetarisch helaas.

Edit: ik weet t al! We gaan bij Fenicie eten. Libanees op het leidseplein.

Zit er een Libanees op het Leidseplein?? Gvd ik heb maandenlang toen ik daar vaak moest werken me de pleuris gezocht naar lekker vega eten in die buurt en ik heb dat gewoon gemist??

2 likes

Oei, die heeft wel slechte resencies. Laat even waten hoe het was.

Ik zoek dus ook een restaurant rondom leidseplein want ik ga met familie naar het theather. Echter begint het al 7 uur, dus we moeten redelijk vroeg beginnen en het moet ook een vegan optie hebben.

Fenicie is dus mogelijk een goed optie, haha

Buffet van odette was ook een aanrafer toch?

Ohh ja, ik woonde een tijdje bij Buffet van Odette om de hoek en at daar wel graag als ik als skere student de centen had! Als je vooral gewoon handig en niet te ingewikkeld wil doen voor de voorstelling vind ik het eten bij de Balie ook prima, die hebben ook altijd een vegan optie. Wel reserveren, want het kan er druk zijn. Ernaast zit ook een Wagamama, als je echt snel/makkelijk wil.

Oh goede tip!! Mijn oma betaald de kaartjes, dus we nemen haar mee uit eten, daarom mag het best een nette tent zijn. Libanees heeft de voorkeur, maar ik wil niet te veel haasten. Ik ga het voorleggen aan de rest van de groep :slight_smile:

1 like

O als het netjes en met oma is zit er maar één ding op: het Hardrock Cafe.

3 likes

Cafe de Koe (schuintegenover De La Mar) houdt rekening met de tentoonstellingen en maken daarom altijd extra snel het eten klaar. De kaart wisselt wel vaak, maar ze zijn niet te beroerd gerechten aan te passen om ze vegan te maken.

1 like

De zotte! Ik weet niet hoeveel vegan opties ze hebben, maar ze hebben in ieder geval een mega lekkere vegan saté.
Ik vind het in de buurt van het Leidseplein zo moeilijk om iets leuks te vinden maar daar vind ik het altijd top.

1 like

Wagamamma is ook nog een optie. Vind ik altijd een leuke plek voor een hapje voor de het theater. En De Balie heeft een theatermenu met een vegan optie.

Voor wie een echt lekker Libanees restaurant wil in Amsterdam, kan ik Beyrouth aanraden. Kinkerstraat. Echt heerlijk.

Ik heb deze reactie compleet gemist. Maar ja ik zag het in de vlog van Teske en die vond het wel heel lekker. Maar dank voor het melden van de slechte recensies @Sjern, dat eet alvast een stuk lekkerder.

1 like

Iemand ooit in een brugwachterhuisje geslapen (van Sweets). Hoe beviel het en welke is de mooiste?

Heb deze vraag ook in het interieurtopic gesteld, maar mogelijk zijn er hier ook tips te halen:

Vraagje: kent iemand een goede behanger in regio Amsterdam? En zo niet, waar zouden jullie gaan zoeken? Ik wil mijn toilet behangen met een druk (zeg maar gerust hysterisch) behangetje. Dus wel een behanger die met print en ik kleine hoekjes kan werken.

Ik weet dat de Huismuts een keer ergens een oproep had geplaatst. Misschien gewoon via marktplaats ofzo?

Ben ik weer met een eettentvraag. Ik ga vrijdag om 19:00 naar de film en daarvoor willen we ergens leuk borrelen in oost. Weet iemand een leuke plek? Graag met ruimte selectie aan vega borrelhappen.