Jaa Oud-West zijn Hoofddorppleinbuurt, de Baarsjes, Bos en Lommer, Mercatorbuurt, Overtoomse Sluis, Kinkerbuurt et cetera. Het is niet goedkoop hoor, maar dat is niks in Amsterdam natuurlijk. En je kunt je wel inschrijven op Woningnet of Studentenwoningweb of Room, maar dan moet je wel minstens een paar jaar wachttijd hebben dus ik denk dat je het voor zo’n korte periode viavia moet doen. Facebookgroepen en marktplaats hoor ik wel eens voorbijkomen
Trouwens, via Studentenwoningweb kom je misschien wel in aanmerking al voor woningen in Hoofddorp
Krijg je nog ergens enige voorrang vanuit je premaster/uni? En blijf je daarna nog in Amsterdam verder studeren? Als je voor 1 jaar komt zonder voorrang heeft het denk ik weinig zin om je ergens op een wachtlijst in te schrijven, dan kom je nergens bovenaan. Heb je contacten in Amsterdam/omgeving om iets via-via te vinden?
Kijk ook even waar je vooral college gaat hebben, als alles op de VU is, is Amstelveen minder vervelend om te wonen dan als je naar het AMC moet. Als je naar de VU moet is Noord uit de richting, maar voor Roeterseiland is dat weer prima. Als je alleen maar op Science Park zit is diep-West weer onhandig, etc.
Ik ben juist wel echt fan van Oost! Woon daar heel fijn. Ik heb mijn woning gewoon via kamernet, maar geloof dat dat meer uitzondering dan regel is.
Ik heb geen idee, ik kan als minor een premaster doen en dat ga ik doen, verder heb ik er nog niet over nagedacht. Ik ben al heel lang lid van room, maar werkt dat met inschrijftijd? Is alweer lang geleden!
Edit: ik sta 3 jaar ingeschreven bij room!
ROOM is met inschrijftijd ja, ik zou daar even inloggen en checken waar je nu terecht komt qua positie, dan heb je een beetje een idee wat je zou kunnen krijgen.
Ik sta al drie jaar ingeschreven intussen! Zal eens checken
Je kunt ook studentexperience.nl proberen, zij werken zonder wachttijd! Zijn kleine studiootjes. Woon er zelf nu net een half jaar en bevalt heel erg goed!
Volgens mij staan op Room ook de woningen in Hoofddorp! Ook de chillere studio’s in Amsterdam West en Oost, maar geloof dat je inschrijftijd nog wat langer moet zijn daarvoor, ongeveer 5 jaar. Maargoed Hoofddorp is nog altijd dichterbij dan Zeeland (daar woon je nu toch geloof ik?)
Ik woon in Tilburg nu! Ik sta nu op plek 30-40 bij een paar huizen zag ik, dus wie weet dat ik genoeg opgeschoven ben als mn premaster begint
Not to rain on your parade, maar ik heb 5 jaar inschrijftijd en 9 mnd gezocht naar een studio, naar mijn ervaring schuif je niet zo snel tientallen plekken omhoog! Tenzij er een nieuw pand wordt geopend en er ineens een paar honderd mensen een kamer krijgen. Weet ook niet of inschrijftijd op room voor meerdere steden tegelijk geldt eigenlijk?
Meld je iig aan op iedere kamer-in-adam fb groep die er is (of voeg mij toe op fb, dan kan ik je toevoegen). Onderhuur is misschien een chille optie ook! Welke premaster ga je doen?
Ja het werkt wel op Room! We gaan het meemaken, het is pas over 9 maanden. Van die groep ben ik geloof ik al lid! Het is de opstapminor CIW, maar ik heb geen idee hoe het precies allemaal heet, daar moet ik nog onderzoek naar doen
Weet iemand een leuk tropisch zwemparadijs ergens in of om Amsterdam
Waar ik woon staat nu niet echt bekend als de meest bruisende plek van Amsterdam maar vanaf de VU krijg je voorrang en het is redelijk goedkoop dus veel mensen hebben hier hun eerste studentenkamer. Als je het leuk vindt om met andere studenten te wonen en zin hebt in huisfeestjes enzo is dit wel een prima plek. Als je meer wil weten dan weet je me te vinden.
(Zelf woon ik overigens wel alleen hier maar dat was na 6 jaar inschrijftijd.)
Volgens mij weet ik wel wat je bedoelt, met een vogel? Of niet?
Jep! De verhalen zijn heel wisselend. Ik woon zelf dus niet op zo’n gang maar sommige mensen vinden dat echt vreselijk en sommigen vinden het echt geweldig. Omdat je echter niet mega veel keus hebt hier is het voor velen een eerste kamer. De mensen die het dan geweldig vinden blijven hangen en de rest zoekt vanuit hier naar wat anders.
Ik heb dus met niemand wat te maken en er zijn een aantal andere factoren waardoor ik hier wel chill woon. Niet echt boeiend verder maar o.a. dat een niet-student bij me mag wonen en gratis parkeren. Maar goed heel eerlijk: als ik op de Prinsengracht zou kunnen wonen zou ik hier niet zitten natuurlijk, dus het is ook maar net wat je mogelijkheden zijn. Persoonlijk vind ik het wel wat ver van het centrum dus als je naar de UvA gaat zou sowieso voor wat anders gaan.
Thanks!!! Het zal op de Vu zijn, ik moet echt even meer research doen waar dat ook is enzo
Ik zal m’n oren en ogen open houden voor het geval ik iets hoor van een beschikbare kamer (:
Lief!!!
Haha grappig, ik heb dus helemaal niks met Oud-West. Ik vind Oost/Pijp/Rivierenbuurt heel chill.
Overigens vraag ik me af hoe picky je echt kunt zijn. Ik denk dat je al best blij mag zijn als je iets kunt vinden voor een redelijke prijs! Aangezien je aan de VU gaat studeren, zou ik zeker Uilenstede overwegen. Stukje fietsen naar de stad, maar wel chill dichtbij de VU, betaalbaar en daar is een kamer krijgen niet vreselijk moeilijk volgens mij.