Het Amsterdamtopic

Ik vind het best wel schokkend. Dat mensen met een koophuis blijkbaar het risico voor lief nemen vind ik al vreemd maar dat woningcorporaties er niets aan hebben gedaan is toch echt schandalig.

Er zijn bijv. verbanden tussen loodvergiftiging en miskramen en een daling van het iq.

Als ik het goed begrijp kan het sowieso alleen als je woning ouder is dan 1960? Ik kan niet echt vinden waar je zou kunnen nagaan of het ook voor jou geldt.

*Ik heb wel iets gevonden maar dat zegt dus niets over die onderliggende leidingen waarvan waternet dus zegt dat ze er al niet meer zijn maar dst artikel wel?

Bij mij in de straat is het ook gevonden en je gelooft het niet: allemaal sociale huurwoningen! Mijn oma komt uit Tuindorp en dat zijn ook niet bepaald de rijke Amsterdammers. Vraag me echt heel erg af wie hiervan wist en welke beslissingen zijn genomen.

1 like

Op mijn stageschool in de Rivierenbuurt is het ook een probleem. We mogen niet meer uit de kraan drinken

Fucking schandalig.

Het is ook nog zo dat het bij bovenwoningen er soms wel uit is gehaald bij renovatie, maar de leidingen lopen vaak via de benedenwoning en als het daar nog zit krijgen de bovenwoningen het ook mee. Ik denk dat het probleem nog veel en veeeeel groter is dan nu wordt gedacht, hoor ook al dat het in de Baarsjes veel zit.

Ik denk dat dit wel vaker gevraagd is maar miss zijn er nieuwe ontdekkingen: wie weet een leuke, goeie kapper die niet te duur is? Liefst centrum, centrum west. Ik wil alleen knippen dus geen toeters en bellen

Ik ga tegenwoordig naar Kinki en ben daar tevredener mee dan met de Tony&Guys en Rob Peetooms waar ik afgelopen jaren mijn geld aan verspild heb.

1 like

Ja daar ben ik nu ook aantal keer geweest en heel tevreden. Maar kost ook weer 40 euro.

Ik durf niet eens te zeggen wat ik bij die andere salons uitgaf :unamused: Als je echt on the cheap wil kun je de Kappersakademie proberen?

Ik woon in een nieuwbouwwijk in Noord maar wij zijn ook helemaal huiverig aan het worden. Ik vind dit zo schandalig naar alle mensen toe die dus al jaren lang hiermee te maken hebben. En inderdaad, overal sociale huur. Bah.

Het zijn alleen huizen ouder dan 40 jaar toch? Verderop bij mij in de straat is lood gevonden, maar mijn appartementenblok is net 10 jaar jonger en hier is er dan schijnbaar geen probleem. (wij zitten ook bij een andere woningbouw trouwens)

Bij ons in de straat is er nieuwbouw aan de ene kant en oude gebouwen aan de andere kant. Voor ons is het dus niet helemaal duidelijk waar het water doorheen komt.

Bij ons is het idd ook een mix in de straat. De buren verderop hebben echt heel veel lood in het water gevonden, maar die zitten bij een particuliere notoire kuteigenaar en daar zijn de problemen al langer bekend. Misschien toch binnenkort eens aan de buren in mijn gebouw vragen of we een test kunnen regelen.

Je kan via internet loodtesten kopen. Wij wonen ook in noord en ga ook testen. Vind het eng want wij hebben een kleintje van 11 mnd en al die tijd geflest met kraanwater.

1 like

Iemand die toevallig vlakbij Mosveld woont en het loodprobleem wel of niet weet daarzo?

JP Hairstyling was ik altijd wel tevreden over!

1 like

Wil iemand morgen naar de No Sleep horror podcast in De Duif?

Heb twee vrijkaartjes gewonnen maar de vriendin waarmee ik ga ook :'D

Ik vind het heel spannend om te typen maar ik ga een premaster doen aan de uni en zal dan ook richting Amsterdam moeten verhuizen. Centrum hoeft voor mij zeker niet, wat zijn chille plekken?

1 like

Oud-West! En delen van Nieuw-West zijn ook prima zoals de Kolenkit, die studentenwoningen rondom Lelylaan, delen van Slotervaart vind ik ook echt wel gezellig. Ik ben zelf geen fan van de Pijp of Oost, maar dat is puur persoonlijk hahaha. Denk dat er wel mensen hier zijn die daar wel woontips hebben!

2 likes

Ik weet echt niks van Amsterdam maar ik ga oud west even googelen, dan krijg ik wel een kaartje toch? En weet je toevallig op welke sites ik me kan inschrijven voor huisvesting?