Het Amsterdamtopic

Ik niet maar een vriendin is afgelopen weekend geweest en het is echt fantastisch mooi geworden, ik denk dat ik binnenkort ook langs ga haha

1 like

Yes, ik! Vond het heel prettig maar mijn referentiekader is niet zo groot want het was de eerste en enige keer dat ik ooit mijn nagels heb laten doen. Heb een pedicure en manicure gehad en ze waren erg aardig en professioneel. Ik had normale nagellak en het heeft er 2 volle weken opgezeten zonder af te bladeren, was echt onder de indruk. Zou het zo nog een keer doen maar ik vind het niet cheap.

1 like

Weet iemand een goede rijschool? Eventueel eentje die spoed-cursussen aanbiedt.
Ik zoek iemand die veel geduld heeft en gestructureerd te werk gaat.
An.w,b. was geen match, dus die valt sowieso af.

Ligt er aan waar je woont. Ik zit bij een chille maar die is wel in A.veen. Heb je daar wat aan?

Het liefst eigenlijk eentje die naar mijn huis toe komt. Maar anders ben ik Oost, en oud west georiƫnteerd.
Als eentje echt heel goed is, ben ik eventueel ook wel bereidt verder te reizen. Het punt is dat ik nu vele rijscholen versleten hebt en nooit echt een goede match heb kunnen vinden in combinatie met mijn faalangstige klachten.

Ohja nee dan heb je er niets aan. Als je bijv. in zuid woont komen ze namelijk nog wel naar je huis maar anders niet helaas.
Ik denk ook dat als je faalangstige klachten hebt mijn rijleraar niet echt geschikt voor je is misschien. Hij is erg hard en direct en dat vind ik juist fijn, maar misschien wil je dan liever een zachtaardiger iemand. Is de ANWB niet iets voor je?

Ik heb (wel al een tijd terug) gelest bij Rijschool Green, en mā€™n broertje ook. We waren allebei heel tevreden (ik heb wel 4 keer examen voor moeten doen maar dat lag echt aan mijn eigen tekortkomingen/faalangst maar daar ging mā€™n instructeur superchill mee om, mā€™n broertje is wel in een keer geslaagd). Ik weet niet of ze spoedcursussen doen, maar ze komen wel naar je huis (voor mij zowel in nieuw-west als oost gedaan dus volgens mij doen ze gewoon heel Amsterdam, ik gebruikte het toen ook vaak om makkelijk naar het AMC te gaan ofzo als dat moest voor studie).

Ik stuurtje een pm! Mijne was echt top! Super aardig en heeft ook en opleiding voor faalangst klachten/rijstress. Hahha ik raad hem altijd aan iedereen aan, dus hij zal wel denken :slight_smile:

Ik ga sinds de opening om de 3 Ć” 4 weken, inmiddels ook al veel vriendinnen, collegaā€™s en familie meegesleept!
Ik word elke keer ontzettend blij als ik naar mā€™n nagels kijk, maar het is wel steeds een hap uit mā€™n budget!

1 like

Ik kan je niet pm-en :frowning: omdat je profiel niet openbaar is (?). Maar wil niet zomaar zijn telefoonnummer hier droppen, de website ziet er heel anders uit, dus weet niet zeker of het dezelfde isā€¦

@Flamoes An.wb valt juist af, omdat ik daar al gereden heb en niet tevreden ben. Ik ben inderdaad opzoek naar een zachtaardig iemand, dus waarschijnlijk geen match met die van jou. Bedankt voor het meedenken.

@Chuckie Bedankt voor je tip! Ik ga er naar kijken. Hoe gingen ze precies met je faalangst om tijdens het lessen?

@Krekel Wat vreemd dat dat niet kan, als het goed is heb jij nu een PM vanuit mij.

Heb bij O.vertoom gelest, hebben ook instructeurs voor faalangst. Je lest daar 2u. Heb veel mensen uit Oud-West moeten ophalen maar ook Zuid en Oost.
Ik kan de mijne niet echt aanraden Jan, maar mā€™n man was super tevreden met Fatima (die doet ook faalangst). De eigenaresses van de rijschool zijn super lief en denken graag met je mee :slight_smile:

Waar is het leuk om op donderdag avond opstap te gaan in Amsterdam?
Wij houden wel van een goed feestje, dus niet een kroeg ofz.

Als je een stukje naar boven scrollt kom je tips tegen! @crazyvibes vroeg er ook naar Ā± 2 weken geleden.

2 likes

Kilostore Waterlooplein, Zipper, Episode --> prima aanbod voor mannen volgens mij!
Kilostore in Havenstraat -> iets minder leuk, er is best veel maar het zijn vooral spijkerjasjes en tracksuits
Laura Dols -> weet ik even nietā€¦ niet superveel volgens mij. Maar is vooral fancy dus misschien sowieso beter om te skippen, tenzij je iets voor een gala/feest wil.

1 like

Mijn vriend wil per se vanavond naar de Foodhallen. Waarom heb ik het gevoel dat dit een zeer slecht idee is? (Ben er zelf nog nooit geweest).

1 like

Het is vrij druk in het weekend dus heel lawaaierig en heel rokerig/etensgeurderig. Als je dat soort dingen niet fijn vindt zou ik niet gaan.

Edit: ik verwoord het nu natuurlijk ook wel negatief haha. Wat voor de ene druk, rokerig en te vol met etensgeuren is is voor de ander gezellig en een authentiek markt-gevoel.

Wij gaan maandag overdag (lekker rustig hopelijk) ben er al eens eerder geweest maar vind het zo moeilijk kiezen! Wat zijn aanraders om daar te eten?

Haha nou, ik ga vanavond voor het eerst dus zal morgen even mijn bevindingen geven.

@Briseis thanks!

1 like

Wat is jullie mening over mook/moak pannekoeken?