Het Amsterdamtopic

Ah shit, ik kan zaterdag niet. Maar had me super leuk geleken. En wat leuk dat je dat hier vraagt!

1 like

Mijn favoriet is eigenlijk gewoon de Pijp om te borrelen (het liefst in de zomer ‘op straat’ bij de Groene Vlinder bijv.) en Escobar als ik meer zin heb in dansen. (Is een beetje tussen een kroeg en dansen in.)
De Ebeling vind ik ook leuk.

De Chin Chin als ik echt naar een club ga. Vooral Terug naar Toen vind ik leuk.

Oh de Kopstootbar vind ik ook nog wel leuk. Is een kroeg maar je kunt er ook dansen.

Oh en de Blauwe Engel en Dickies uiteraard maar daar doe je de meeste mensen geen plezier mee.

1 like

Iemand tips waar ik op zondag leuk kan dineren voor een speciale gelegenheid? Mag ook een late borrel zijn die kan overgaan in een diner of met veel (wat luxere) borrelhapjes.

Het mag op zich wel wat kosten (al is goedkoop altijd chill natuurlijk haha) maar wil gewoon graag echt wat leuks of een bijzondere locatie (rooftopbar ofzo).

Impero Romano? Geen rooftopbar maar vind ik altijd wel geschikt voor een speciale gelegenheid.

Ik moest bij je omschrijving meteen aan Mr Porter denken maar dat ken ik alleen van de vloggers.

1 like

Canvas ken je dan vast al?

1 like

Madam in de Adam toren, Floor17, rongastrobar (die op t Rokin) zijn ook allemaal hoog (met uitzicht dus haha).

1 like

Ik ga over een tijdje met m’n broer naar Amsterdam. We gaan eerst naar Madame Tussauds, maar daarna hebben we nog niks gepland. Zijn er nog leuke dingen in Amsterdam waar we heen kunnen en een leuk eettentje oid? :grin:

Nee
 En hierboven staat ook niks aan tips, helaas! :innocent:

2 likes

Ooh ik dacht misschien heeft iemand specifieke tips. Vandaar mn vraag

Wat vinden jullie leuk om te doen? Vind het leuk om mee te denken!

Het liefst gaan we niet echt winkelen, want dat doe ik altijd al als ik in een stad ben.
Vooral de toerist uithangen lijkt ons leuk en echt de culturele dingen ontdekken. Museums vinden we leuk, maar we zijn ook niet vies om wat actiefs te doen. Het mag iets origineels zijn! We houden van wandelen, dus het mag wat verder weg zijn.
Qua eten is mijn broer helaas simpel en mag het niet te hip en verrassend zijn.

Oeff nu zie ik pas hoe lang dit stukje is geworden. Als je wat leuks weet dan waardeer ik dat echt :blush: Maar mocht je niks weten dan vinden we dat ook niet erg hoor!

Ik vind het altijd zo lastig om tips te geven omdat ik bang ben dat mensen ze stom vinden. Maar goed, daar moet ik ook maar eens overheen groeien.
Ik ben laatst naar een bloempluktuin geweest, echt heel erg leuk was dat, maar eigenlijk niet te bereiken met het OV. Wel met een OV fiets trouwens bedenk ik mij nu.
http://www.lokalebloemetjes.nl/Route-en-Contact/
Het zit op dezelfde plek als de Fruittuin van West http://fruittuinvanwest.nl/ Toen wij er waren was dat niet open, maar ik heb er enthousiaste verhalen over gehoord!

Iets dichterbij in west heb je ook een buurtboerderij https://www.buurtboerderij.nl/ en dat is een fijne plek om helemaal niets te doen en lui te zijn. Ook leuk om daarna door het Westerpark te wandelen en wat te drinken/eten. Een in de maand op een zondag heb je daar ook de Sunday Market.

Verder is het heel leuk om met de pont naar noord te gaan en daar te gaan fietsen naar Durgerdam etc. Maar dan ben je natuurlijk niet meer echt in Amsterdam (wel heel leuk om te doen, maar misschien niet als je echt een dag Amsterdam wil doen). Als je in de stad wil blijven kun je ook leuk fietsen in noord, in het weekend is er vaak een markt in het Noorderpark maar je kunt ook naar de Pekmarkt of de IJ hallen. Op het NDSM terrein zit sinds kort een leuk biercafé IJver. Ik was er in hun proefdraai weekend en vond het heel erg leuk. Vrees wel dat je er nu niet dood gevonden wil worden omdat het overladen wordt door hippe mensen, maar goed :wink:

Als je van fotografie houdt kan ik je Huis Marseille aanraden, altijd hele fijne en goede tentoonstellingen. En Ons’ Lieve Heer op Solder is echt super. Een heel klein museum op de Wallen en ik vind eigenlijk dat iedereen daar naartoe moet. Echt de moeite waard. Als je daar bent, kun je leuk koffie drinken bij de Koffieschenkerij. Dat zit in/naast de Oude Kerk en is een van mijn favorieten. Als de zon schijnt kun je lekker buiten zitten en zo niet, dan is het binnen ook fijn.

Ik vergeet waarschijnlijk heel veel leuke dingen, maar dit komt er nu zo even in mij op. Ik ga weinig uiteten dus ik kan je daar niet echt mee helpen. Maar ik heb iets van twee jaar geleden lekker gegeten bij Cafe Walvis https://www.walvis-amsterdam.nl/.

Laat maar weten als je meer tips wil! Ik kan je nog veel meer geven op cultureel gebied, maar dan kom ik met een lijst van hier tot ginder en ik weet niet of je daar op zit te wachten.

8 likes

Woow zoveel tips! Dank je! :grin:

2 likes

Heeft iemand tips voor restaurants in Amsterdam waar je een beetje casual kunt eten? Het liefst geen keten als Pizzabakkers (wel lekker maar ik heb niet het idee dat je daar lang mag zitten) of Loetje (vind ik eigenlijk nog best duur) en liever ook niet zo’n eetcafĂ© waar ze voornamelijk burgers en kipsatĂ© serveren. (Die plekken ken ik genoeg.) Indiase restaurants weet ik ook al. (Tip: Tulsi.)

Een hele eisenlijst dus, maar hopelijk weten jullie iets.

Dit is echt een héle brede vraag, haha. Het mag dus ook niet te duur zijn? Ik vind tolhuistuin leuk of Bazar? Of moet het echt een eetcafe zijn?

1 like

Bar duvel! Wel een eetcafé maar het eten was verrassend goed. En anders Loulou pizzabar, drovers dog of pokeperfect op de Zuidas? Zoiets?

@Vaiana de underground tour is ook een leuke optie!

2 likes

Nee alles is goed. Het soort keuken maakt ook niet uit. Ik wil eigenlijk gewoon een lijst maken.

Zou wel fijn zijn als je er een beetje lang kunt zitten zonder weggekeken te worden. (Natuurlijk bestel ik wel wat maar ik bedoel een beetje die Loetje-stijl waar ze je zo snel mogelijk willen voeren en weer de deur uit willen hebben.) @Okapi pokeperfect vind ik bijvoorbeeld wel heel chill maar ik zoek eigenlijk meer iets waar je wel echt langer kunt zitten en een voor- hoofd- en nagerecht kunt eten.

Het hoeft niet heel goedkoop (mag wel uiteraard) maar je moet wel waar voor je geld krijgen.

Ooh ik dacht dat het vooral om de prijs ging! Dan is drovers dog leuk. Canvas vind ik ook fijn zitten en lekker eten (alleen menu is nogal beperkt). Je kan daar echt heel relaxt natafelen en het is nooit superdruk. Bar botanique is ook leuk!

1 like

REM eiland
Pllek
De goudfazant
FC Hyena

1 like

Bocas, spaghetteria, klaproos, cradam, de plantage, meneer nieges, vergulden eenhoorn?

2 likes