Dank je!
Er zit ook een Avocado Show op de Willemsparkweg, die is dichterbij denk ik
Dat is alleen to go toch
Blushing, op de Paulus Potterstraat of George op de Willemsparkweg.
Oh, toen het er net zat, heb ik er volgens mij wel een keer gezeten, maar dat is dan misschien veranderdā¦
Hebben jullie nog tips voor winkels/kringlopen met tweedehands kleding in Amsterdam? De Episode (overpriced) en de kilo shop (te vintage) vind ik zelf niet zo.
Mān laatste paar dagen ik wil nog zoveel zien/doen!!!
Niet over tips gesproken maar ik las laatst allemaal fora posts op Reddit over āwhat is it like to live inā¦ā en vond dat zo leuk om van allerlei perspectieven te lezen.
Ben dan ook wel benieuwd, hoe ervaren jullie het om te wonen in amsterdam? Vind zo leuk om jullie mening en ervaring en gevoel over de stad te lezen haha.
Ik heb 4 jaar in Amsterdam gewoond. Ik woonde daarvoor in een klein dorp en ben eind vorig jaar verhuisd naar een plek net buiten de stad. In Amsterdam woonde aan het Singel. Dit is wat mij het meeste bijstaat:
- heel vroeg in de ochtend door de stad fietsen, met name over de grachten vond ik het mooiste moment om in Amsterdam te zijn. Zo lekker rustig nog.
- de drukte in het centrum is echt wel extreem. Je moet er wel tegen kunnen als je in het centrum woont. Massaās toeristen bij de stroopwafels in de appie en zooveel vrijgezellenfeestjes. Aan de andere kant hield ik ook wel van de reuring. Demonstraties, parades, koningsdag enzo.
- de complete verkeerschaos. Arrogante doorfietsers, slingerende toeristen, scooters, autoās, trams, bierfietsen en voetgangers. Met de auto moet je niet eens meer proberen om het centrum in de komen. Dat heb ik vooral met mijn verhuizing ondervonden. Overal staan nu paaltjes en de routes lijken continu te veranderen.
- lekker vanuit mijn huis naar buiten kijken naar de voorbij varende bootjes en mensen die aan de rand aan het chillen waren. Dat vond ik altijd heel leuk, er is altijd wel wat te zien. Hetzelfde geldt voor de parken. Lekker mensen kijken!
- heel veel Engels sprekend personeel in winkels en restaurants waardoor je soms niet weet in welke taal je iemand moet aanspreken.
- soms stonk mijn hele woonkamer naar wiet omdat er dan mensen op het trappetje wiet zaten te roken. Ook luidruchtige mensen op het trappetje, heel irritant.
- de wijken buiten het centrum kwam ik natuurlijk ook wel maar ik zou niet weten hoe het is om daar te wonen. Wat ik wel een beetje een nadeel vond van het centrum was het generieke. Veel ketens, toeristenwinkels of meteen heel hipster en duur.
- maar vooral: er is altijd wel iets leuks te doen. Leuke festivals, nieuwe eettentjes enzo. De parken zijn fijn. Veel keuze qua sportlocaties.
Eigenlijk gewoon de perks van een grote stad. - en de nadelen van een grote stad: muizen. Helaas ook even last van gehad.
Ik hoor wel veel mensen over Marbles & Vintage. Dat zit op de Haarlemmerdijk.
Kennen jullie werk-koffie plekken in Amsterdam? Ik ga vaak naar de bieb bij de foodhallen daar heb je een cafe maar daar heb je heel vaak schreeuwende kinderen. Ik weet dat je bij de coffee company kunt werken maar ik zoek een plek waar je niet met scheve ogen naar je wordt gekeken als je er met een laptop gaat zitten (het liefst in Amsterdam West).
Ik vond de Zipper een paar jaar terug ook altijd heel fijn! Ben er alleen een poosje niet meer geweest dus weet niet of ze duurder zijn geworden of niet
Wat ga je nog doen?
Morgen naar van Stapele denk ik haha en nog even in de stad kijken
Is morgen je laatste dag?
Ja moet rond half 9 de trein hebben. Dus ik twijfel nog over mn precieze daginvulling, want ik moet nog een keer terug naar mn huis om de koffer op te halen. Moet jij morgen werken? Dan kom ik misschien nog wel even langs!
Nee ): en ik ben ook bij mān ouders in het oostān. Jammer!!
ahh jammer!!
Het is voor jou een stukje fietsen, maar ik werk weleens in het Volkshotel. Daar hebben ze een werkplaats waar je wel koffie enzo kunt bestellen, maar ook gewoon de hele dag kan zitten zonder dat dat onbeschoft is als je weinig bestelt ofzo. Ik vind het zelf snel aso om ergens met mijn laptop te gaan zitten maar dat is hier dus geen probleem
Dat laatste heb ik ook heel erg, maar soms werkt het gewoon beter om in een koffieplek te zitten.